19:35 uur 07-02-2024

NIQ onthult vollledig 2024 Consumer Outlook Report: verkenning van wereldwijde trends en inzichten voor strategische groei

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NIQ, een erkende autoriteit op gebied van consumer intelligence, maakt trots de release bekend van het 2024 Global Consumer Outlook Report waar iedereen naar uitkeek. Dit omvattende document verkent kritieke trends en inzichten die het consumentenlandschap vorm geven, en biedt waardevolle gegevens en analyses voor bedrijven en belanghebbenden van over de hele wereld.

Tijdens een verkenning van het ingewikkelde mondiale economische terrein, spit de report in de weerslag van belangrijke economische gebeurtenissen en trends, waarbij licht wordt geworpen op de impact ervan voor het vertrouwen en het koopgedrag van consumenten. In ruimere zin verkent de analyse regionale varianten, met diepgaande inzichten in de unieke dynamiek van Azië Stille Oceaan, Europa, Noord-Amerika, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Deze tweejaarlijkse, doordachte leiderschapsstudie onthult nuances in consumentenvoorkeuren en veranderingen in consumentengedrag en kooppatronen. Hierdoor kunnen retailers en fabrikanten met een strategisch begrip van hun doelmarkten aangepaste strategieën voor duurzame groei makkelijker formuleren.

“In de ongewone context van de wereldeconomie van vandaag, dient onze Consumer Outlook Report voor 2024 als kompas om door de rimpelingen van economische gebeurtenissen te navigeren en inzichten in consumentengedrag te onthullen,” aldus Tracey Massey, COO van NIQ. “Nu bedrijven het hoofd moeten bieden aan de uitdagingen van een veranderend landschap, verschaft deze report hen strategische prognose aan de hand van een aangepast begrip van regionale varianten en stelt hen in staat om koers te zetten in de richting van duurzame groei.”

Belangrijkste bevindingen uit de NIQ Global Consumer Outlook Report:

  • Vertraging van waarde en volume: in november 2023 stegen de prijzen met 6,1%, een belangrijke daling in vergelijking met de stijging van 13,6% die zich in januari 2023 voordeed. Nu de inflatie vertraagt, blijkt dat de vertraagde groei in verkoopwaarde niet langer lage of afnemende consumptiepercentages verhult. Retailers en merken moeten strategisch reageren om overdreven promoties af te wenden en de benedengrens te vrijwaren.
  • Consumenten onder druk: op vandaag hebben 34% van de consumenten over de hele wereld het gevoel dat ze er financieel slechter voor staan dan een jaar geleden, gezien het werkloosheidspercentage niet verandert en de lonen op de inflatie achterop hinken. Omdat de wereldwijde crisis de hoofdbekommernis blijft, dient men meer concurrentie te verwachten voor een kleiner aandeel van de uitgaven van consumenten.
  • Proactief en precies met welzijn: 40% van de consumenten geeft proactief voorrang aan hun gezondheid, wat bijdraagt tot een groeiniche in de markt. Door het belang van proactief beheer van de gezondheid te erkennen, letten consumenten vooral op specifieke veranderingen in hun levensstijl en productkenmerken om hun gezondheidsdoelstellingen te bereiken.
  • Hybride kijk op waarde: in een aangepaste analyse binnen verschillende prijsniveaus, waren aantrekkelijk geprijsde producten de enige groep waar een groei van het omzetaandeel (0,6 punten) in 2023 te zien was. Financiële polarisatie tussen welvarende en kwetsbare consumenten is een drijfveer voor een uitgebreide zoektocht naar waardeopties, en retailers en fabrikanten dienen in 2024 te anticiperen op de vraag naar nieuwe, betaalbare productenassortimenten.
  • Groei van op waarde gerichte innovatie: fabrikanten die innoveren, maken 1,8 keer meer kans om de totale omzet aan te zwengelen. Het is bewezen dat continue innovatie voor bedrijven bijzonder voordelig is wanneer de markten alom vertragen. Innovatie is niet beperkt tot een uitstekende positionering: bedrijven moeten door waarde aangestuurde initiatieven nastreven om te gedijen.
  • Vlotte kanaaldynamiek: 11% van de consumenten over de hele wereld meldt dat zij via sociale mediakanalen aankopen doen. Nu het retaillandschap evolueert, is het van cruciaal belang om in te spelen op wijzigende patronen hoe consumenten producten verkennen, ermee experimenteren en ze aankopen.

“De Global Consumer Outlook Report werpt niet alleen licht op enkel trends, maar ook op kritieke verschuivingen in de voorkeuren van consumenten en hun kooppatronen, waarbij grenzen worden overschreden en regio’s worden opgenomen van Noord-Amerika tot Azië en de Stille Oceaan,” zegt Lauren Fernandes, Global Director of Thought Leadership, NIQ. “Van de eb en vloed van waarde en volume tot de hybride kijk op waarde, biedt deze report bedrijven een volledige toolkit om zich aan te passen, te innoveren en te gedijen in een omgeving die door verandering is getekend. Het is niet alleen maar een report, het is een leidraad voor bedrijven die op zoek zijn naar veerkracht en relevantie in een voortdurend verschuivende markt.”

De inzet van NIQ op bruikbare inzichten te verschaffen blijkt duidelijk uit het onderzoek en de analyse die in de Consumer Outlook Report wordt voorgesteld. Deze waardevolle bron stelt bedrijven in staat om geïnformeerde beslissingen te nemen in een consumentenlandschap dat voortdurend evolueert. Download de report vandaag.

Over NIQ

NIQ is ‘s werelds toonaangevende consumer intelligence-bedrijf, dat het meest complete inzicht in het koopgedrag van consumenten levert en nieuwe wegen naar groei onthult. In 2023 ging NIQ samen met GfK, waardoor de twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik werden verenigd. Met een holistische kijk op retail en de meest uitgebreide inzichten in consumenten – geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms – levert NIQ de Full View TM .

NIQ is een portfoliobedrijf van Advent International actief in meer dan 100 markten, die meer dan 90% van de wereldbevolking dekken. Voor meer informatie gaat u naar NIQ.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media
Noord-Amerika – Gillian Mosher (Gillian.Mosher@NIQ.com)

Afrika/Midden-Oosten – Melina Mammidou (Melina.Mammidou@NIQ.com)

Azië Stille Oceaan – Liza Martija (Liza.Martija@NIQ.com)

Europa – Sebastien Monard (Sebastien.Monard@NIQ.com)

Latijns-Amerika – Ari Rodriguez (Ari.Rodriguez@NIQ.com)

Check out our twitter: @NewsNovumpr