14:00 uur 24-08-2023

NIQ empowert al 100 jaar bedrijven met voorspellende inzichten en viert feest

Een eeuw lang investeren in inzichten, technologie en talent voor een volledig beeld van consumenteninformatie

CHICAGO–(BUSINESS WIRE)– NIQ, wereldwijd marktleider op het gebied van consumenteninformatie, viert vandaag zijn 100e verjaardag. Het bedrijf dat in 1923 werd opgericht door Arthur C. Nielsen Sr. en het concept marktaandeel introduceerde, is uitgegroeid tot ‘s werelds grootste autoriteit op het gebied van koopgedrag van consumenten en bruikbare, datagestuurde inzichten en meet meer kanalen, consumenten en landen dan welke andere leverancier dan ook.

Eerder dit jaar kondigde NIQ de succesvolle afronding aan van zijn strategische combinatie met GfK. Dankzij de combinatie van de toonaangevende providers van consumenteninformatie voor FMCG, technologie en duurzame consumptiegoederen kan het wereldwijde bedrijf de ongeëvenaarde Full View™ aanbieden, ‘s werelds meest complete en heldere beeld van het koopgedrag van consumenten. De bedrijfscombinatie heeft een omzet van meer dan 4 miljard dollar en ruim 30.000 klanten in meer dan 100 landen. Dit is slechts de laatste ontwikkeling in decennia van succesvolle investeringen in dekking en technologische innovatie om klanten voor te bereiden op de toekomst via omnichannel dekking, business intelligence tools en voorspellende analyses.

“Dit is een spannend jaar vol veranderingen voor NIQ, omdat we onze lange geschiedenis als marktleider vieren en tegelijkertijd onze visie ontwikkelen om het volgende hoofdstuk in consumenteninformatie in te leiden,” zegt Jim Peck, CEO van NIQ. “We zijn trots op hoever we zijn gekomen en hebben alle vertrouwen in onze positie als de beste en enige keuze voor bedrijven die begrijpen hoe enorm krachtig omnichannel data en inzichten zijn bij het navigeren door een steeds complexer wordend consumentenlandschap.”

In de komende 100 jaar en daarna zal NIQ metingen blijven stimuleren en nieuwe wegen voor groei ontdekken door retailers en merken te helpen:

  • Omzet en marktaandeel volgen in de winkel, e-commerce en omnichannel om trends in kaart te brengen en inzicht te krijgen in de prestaties van concurrenten en categorieën.
  • Vertrouwd raken met consumenten- en winkelgedrag, demografie en loyaliteit via consumentenpanels en aangepaste enquêtemogelijkheden.
  • De winstgevendheid maximaliseren, verspillende handelsuitgaven wegnemen en de juiste prijs- en promotiestrategie garanderen aan de hand van meer gedetailleerde gegevens en nauwkeurige aanbevelingen.
  • Duurzame groei creëren door assortimenten en merchandising te verbeteren.
  • Kansen beoordelen om de verkoop te verhogen en de impact kwantificeren van potentiële outputs, media en acties in de winkel op basis van geografische en demografische gegevens.
  • De beste winkelervaringen voor consumenten creëren door personalisatie en digitalisering.
  • De verkoop op peil houden door snel risico’s op uitverkochte voorraden te achterhalen en verstoringen in de toeleveringsketen te beperken.
  • Groei stimuleren en de time-to-market versnellen door productlijnen te testen, te perfectioneren en opnieuw uit te vinden aan de hand van zeer voorspellende, marktgeteste consumenteninzichten.

“Nu we de volgende eeuw binnenstappen, zetten we ons meer dan ooit in om geavanceerde technologie te gebruiken en bedrijven te voorzien van de inzichten die ze nodig hebben om succesvol te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat het beste nog moet komen,” voegt Peck eraan toe.

Over NIQ

NIQ is ‘s werelds toonaangevende consumer intelligence-bedrijf, dat het meest complete inzicht in het koopgedrag van consumenten levert en nieuwe wegen naar groei onthult. In 2023 ging NIQ samen met GfK, waardoor de twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik werden verenigd. Met een holistische kijk op retail en de meest uitgebreide inzichten in consumenten – geleverd met geavanceerde analyses via ultramoderne platforms – levert NIQ de Full View™.

NIQ is een portfoliobedrijf van Advent International dat actief is in meer dan 100 markten en meer dan 90% van de wereldbevolking bereikt. Ga voor meer informatie naar NIQ.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media
Gillian Mosher (gillian.mosher@nielseniq.com)

Check out our twitter: @NewsNovumpr