19:52 uur 06-04-2022

Agendia benoemt Farida Peters-Abbadi tot Vice President Marketing

Strategische aanwerving onderstreept de toewijding aan commerciële groei in het gehele portfolio van genomische assays

IRVINE, Calif. & AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Agendia, Inc., een commercieel bedrijf dat zich richt op het mogelijk maken van geoptimaliseerde besluitvorming door artsen te voorzien van diagnostische en informatie-oplossingen van de volgende generatie die kunnen worden gebruikt om de resultaten voor borstkankerpatiënten over de hele wereld te helpen verbeteren, heeft vandaag de benoeming aangekondigd van de ervaren leidinggevende op het gebied van diagnostische en medische apparaten, Farida Peters-Abbadi, als Vice President Marketing, met ingang van 4 april 2022.

“Farida is een geweldige aanvulling op ons leiderschapsteam omdat we ons richten op het versnellen van commerciële groei en het introduceren van nieuwe baanbrekende producten en diensten voor borstkankerpatiënten en hun artsen,” aldus Betsy Hanna, Executive Vice President en Chief Commercial Officer bij Agendia. “Ze heeft niet alleen consequent commerciële groei en structurele evolutie gestimuleerd bij andere baanbrekende diagnostische en apparaatbedrijven, ze heeft dit gedaan met een dynamiek die volgens ons een vereiste is voor succes bij en voor Agendia. Haar ervaring, met name bij het opzetten van gezondheidsbedrijven voor vrouwen en het lanceren van first-to-market-producten, zal onze teams helpen bij de versnelling van het bereiken van de doelstellingen van Agendia in de nabije toekomst.”

Meest recentelijk was mw. Peters-Abbadi President en Chief Commercial Officer bij Mirvie, een jong bedrijf voor diagnose via vloeibare biopsie, waar ze de commerciële, regelgevende en klinische strategie leidde, de go-to-market en lanceringsplannen ontwikkelde en de financiering voor een kapitaalverhoging regelde. Daarvoor bekleedde ze een leidende P&L-rol als Vice President Sales & Marketing bij Renovia, een jong bedrijf voor medische apparaten, waar ze verantwoordelijk was voor marketing voor zorgverleners, direct-to-consumer marketing, verkoop en klantenservice, partnerschappen, en commerciële activiteiten, waarbij ze uiteindelijk voor een omzetgroei van 80% op jaarbasis zorgde.

Mw. Peters-Abbadi bekleedde ook een aantal verkoop- en verkoopmanagementfuncties bij ViaCell voordat ze bij PerkinElmer kwam, waar ze in de loop van 12 jaar opklom tot Director Marketing en leidinggaf aan de lanceringsplannen voor niet-invasieve prenatale tests, waarbij een omzetstijging van 25% behaald werd. Haar opleiding omvat twee graden in de rechten aan de McGill University, een Executive Master of Business Administration aan de Kellogg School of Management van de Northwestern University en een Bachelor of Arts aan de Binghamton University.

“Mijn passie voor de gezondheid van vrouwen is geworteld in de overtuiging dat vrouwen effectieve oplossingen verdienen die prioriteit geven aan hun kwaliteit van leven. Het is mijn doel om mijn expertise als marketingstrateeg te integreren in de krachtige inspanningen die al bij Agendia worden geleverd,” aldus mw. Peters-Abbadi. “De combinatie van gevestigde producten zoals MammaPrint en BluePrint, en een pijplijn van producten met het potentieel om de zorgstandaard te transformeren en het leven van meer patiënten wereldwijd te beïnvloeden, zorgt ervoor dat ik me op mijn plaats voel. Ik kijk ernaar uit om voor innovatie te zorgen terwijl het aanhoudende positieve commerciële momentum van Agendia wordt voortgezet en het succes van het bedrijf versneld.”

De benoeming van mw. Peters-Abbadi komt op het moment dat de Raad van Bestuur en het managementteam van Agendia sterk uitvoerend en operationeel talent in het bedrijf toevoegt op alle niveaus. Het bedrijf is van mening dat deze toewijding zich vertaalt in uitzonderlijke wetenschap, bruikbaar en transformerend onderzoek en het op de markt brengen van innovatieve nieuwe producten om te garanderen dat patiënten met borstkanker, hun families en hun artsen toegang hebben tot de informatie die ze nodig hebben om de beste beslissingen te nemen over het behandeltraject.

Over Agendia

Agendia is een commercieel bedrijf met een missie, gericht op het mogelijk maken van optimale besluitvorming door artsen te voorzien van de modernste diagnostische en informatie-oplossingen, die gebruikt kunnen worden om de resultaten voor borstkankerpatiënten wereldwijd te helpen verbeteren. Het bedrijf levert momenteel twee commercieel beschikbare genomische profileringstesten die chirurgen, oncologen en pathologen helpen om de behandeling van een vrouw af te stemmen op haar persoonlijke situatie, op kritieke interventiepunten tijdens de tijd als patiënt.

MammaPrint® is een prognostische test met 70 genen die, samen met andere klinisch-pathologische factoren, het risico op terugkeer van borstkanker bij een specifieke patiënt bepaalt. BluePrint® is een moleculaire subtyperingstest met 80 genen die de onderliggende biologie van een individuele borstkanker identificeert om informatie te verstrekken over het gedrag, de langetermijnprognose en de mogelijke respons op systemische therapie. Samen bieden MammaPrint® en BluePrint® een holistisch beeld van de borstkanker van een individuele patiënt, waardoor artsen objectief het beste behandelplan kunnen selecteren.

Ga voor meer informatie over de assays en voortdurende onderzoeken van Agendia naar www.agendia.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media

Terri Clevenger

ICR Westwicke Healthcare PR

Tel.: 203.856.4326

Terri.Clevenger@icrinc.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr