01:55 uur 03-05-2024

Mary Kay Inc. kondigt uitbreiding in Denemarken aan om haar inzet voor emancipatie van vrouwen in Scandinavië te versterken

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., een mondiaal schoonheidsmerk dat bekend staat voor haar inzet voor emancipatie en ondernemerschap van vrouwen, kondigt tevreden aan dat haar producten voortaan ook in Denemarken worden verkocht. Deze strategische zet markeert een belangrijke mijlpaal in de missie van Mary Kay om het leven van vrouwen over de hele wereld te verrijken. Met deze lancering zijn producten van Mary Kay nu in alle Scandinavische en Noordse markten verkrijgbaar in partnerschap met Lesley Cosmetics, de erkende verdeler van Mary Kay in Scandinavië.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240502208858/nl/

Mary Kay Inc., a global beauty brand renowned for its commitment to female empowerment and entrepreneurship, is thrilled to announce that its products will now be sold in Denmark. Denmark, known for its strong focus on gender equality and women's rights, stands as one of the most egalitarian societies in the world, ranking third in the EU on the Gender Equality Index. (Photo: Mary Kay Inc.)

Mary Kay Inc., a global beauty brand renowned for its commitment to female empowerment and entrepreneurship, is thrilled to announce that its products will now be sold in Denmark. Denmark, known for its strong focus on gender equality and women’s rights, stands as one of the most egalitarian societies in the world, ranking third in the EU on the Gender Equality Index. (Photo: Mary Kay Inc.)

Denemarken, dat bekend staat voor de grote aandacht voor gelijkheid van geslachten en de rechten van vrouwen, geldt als een van de meest egalitaire samenlevingen ter wereld en staat op de derde plaats in de EU op de Gender Equality Index1. De vraag in dit land naar innovatieve mogelijkheden voor vrouwen is alom tegenwoordig. De verkrijgbaarheid van producten van Mary Kay op de Deense markt belooft interessante, nieuwe prospects voor ondernemerschap voor vrouwen en emancipatie te brengen dankzij het unieke businessmodel.

De voorzitter van Mary Kay Europe, Tara Eustace, gaf uiting aan haar enthousiasme over de introductie van Mary Kay-producten in een nieuw land. “De uitbreiding naar Denemarken vormt niet alleen een geweldige groeistrategie in Europa, maar herbevestigt ook onze inzet om vrouwen nooit eerder geziene kansen op emancipatie en ondernemerschap te bieden. We zijn opgetogen om met Lesley Cosmetics samen te werken om onze kwaliteitsvolle producten en de unieke businessopportuniteit van Mary Kay aan Deense vrouwen voor te stellen. Samen willen we een sterke gemeenschap van onafhankelijke schoonheidsconsulenten in Denemarken tot stand brengen en hen steunen om hun doelstellingen te verwezenlijken.”

“De essentie van Mary Kays visie was steeds om vrouwen nooit eerder gekende kansen op persoonlijke en beroepsmatige groei te bieden,” aldus Carl Henric Wallblom, CEO van Lesley Cosmetics. “Ik heb er het volste vertrouwen in dat Deense vrouwen resoluut zullen kiezen voor de kwaliteitsvolle huidverzorgingsproducten en kleurcosmetica, maar vooral voor de kans om hun dromen over ondernemerschap waar te maken zonder dat zij hun persoonlijke leven en hun gezinsleven daarvoor moeten opofferen. Het visionaire businessmodel van Mary Kay is op vandaag relevanter dan ooit tevoren, en ik verlang om de impact ervan op gezinnen in Denemarken te zien.”

De officiële grote opening in Denemarken, die door 750 gasten werd bijgewoond, was een spectaculaire en historische avond voor Mary Kay, Lesley Cosmetics en de vele vrouwen die gretig op de producten en deze geweldige kans zaten te wachten. Klik hier om de video Mary Kay Beauty Beyond Borders te bekijken.

Het nalatenschap van Mary Kay om het leven van vrouwen al meer dan 60 jaar te verrijken, blijft inspireren en het pad voor de generaties van de toekomst effenen. Dankzij haar opzienbarende huidverzorgingsproducten en kleurcosmetica, zit Mary Kay goed in de startblokken om in Denemarken een grote impact te hebben, en om vrouwen er de kracht te geven hun dromen na te streven en op eigen tempo succes te boeken.

Over Mary Kay

Toen. Nu. Altijd. Als een van de eerste doorbrekers van het zogenaamde glazen plafond, richtte Mary Kay Ash in 1963 haar schoonheidsbedrijf op als verwezenlijking van haar droom, met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom kwam tot bloei en werd een bedrijf van miljarden dollars, met miljoenen onafhankelijke leden van het verkoopteam in meer dan 35 landen. Al 60 jaar lang geeft de Mary Kay-kans vrouwen de mogelijkheid om hun eigen toekomst te bepalen door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het behoud van onze planeet voor toekomstige generaties, het beschermen van vrouwen die getroffen zijn door kanker en huiselijk geweld, en het aanmoedigen van jongeren om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn, of volg ons op X (voorheen Twitter).

1 Bron: Europees Instituut voor gelijkheid van geslachten (2023). Opgevraagd via: https://eige.europa.eu/gender-equality-index/2023/country/DK.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Bedrijfscommunicatie Mary Kay Inc.

marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr