05:53 uur 09-03-2023

Voor Mary Kay is het missiekritisch: we hebben onze inspanningen op het gebied van digitale innovatie versneld om het volledige potentieel van vrouwelijke ondernemers te ontketenen

Verklaring van Deborah Gibbins, Chief Operating Officer bij Mary Kay op Internationale Vrouwendag 2023

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Hieronder staat een verklaring van Deborah Gibbins, Chief Operating Officer, Mary Kay Inc., ter ere van Internationale Vrouwendag 2023.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20230308005700/nl/

Deborah Gibbins, Mary Kay’s Chief Operating Officer (Photo courtesy: Mary Kay Inc.)

Deborah Gibbins, Mary Kay’s Chief Operating Officer (Photo courtesy: Mary Kay Inc.)

37% van de vrouwen wereldwijd heeft geen toegang tot internet. Ik weet het – ik moest dat ook twee keer lezen.1

37%! Het cijfer is onthutsend. Het voelt onmogelijk. Hoe kan in onze altijd actieve, altijd verbonden wereld meer dan een derde van alle vrouwen ter wereld ‘niet verbonden’ blijven? Deze schokkende realiteit – en de implicaties ervan – voeden het thema van Internationale Vrouwendag van dit jaar: ‘DigitALL: Innovation and technology for gender equality.’

Als Chief Operating Officer bij Mary Kay weet ik welke rol technologie speelt in alle aspecten van het bedrijfsleven, met name voor ondernemers. Om de kansen die technologie biedt te maximaliseren, is digitale geletterdheid een absolute vereiste voor vrouwelijke ondernemers om volledig deel te nemen aan onze wereldeconomie. Ze zijn ook een noodzaak voor maatschappelijke en sociale betrokkenheid.

De fundamenten voor de Vierde Industriële Revolutie zijn digitaal en worden op dit moment gelegd. Voor ons allemaal biedt deze revolutie de geweldige kans om technologie en innovatie te benutten om vrouwelijk ondernemerschap en gelijkheid te bevorderen. Het is nu tijd om ervoor te zorgen dat vrouwen de vruchten plukken van deze digitale transformatie.

De digitale economie wacht niet tot iemand haar achterstand inhaalt. De uitsluiting van vrouwen uit de digitale wereld heeft de afgelopen tien jaar 1 biljoen dollar gekost aan het bruto binnenlands product van lage- en middeninkomenslanden.2 Opnieuw gaat de verandering niet snel genoeg voor vrouwen.

We kunnen dit oplossen. We moeten dit oplossen.

Om hun volledige potentieel te bereiken, moeten vrouwelijke ondernemers over de hele wereld niet alleen toegang hebben tot de digitale tools die we als vanzelfsprekend beschouwen, maar ze moeten ook de juiste vaardigheden en training hebben om ze effectief te gebruiken.

Daarom is het overbruggen van de digitale genderkloof zo persoonlijk voor ons bij Mary Kay, een bedrijf opgericht door een vrouw voor vrouwen.

Onze oprichter, Mary Kay Ash, had een visie om vrouwen ongeëvenaarde ondernemerskansen te bieden voor vooruitgang en persoonlijk succes. Dat betekent vandaag iets anders dan in de jaren ’60, maar diezelfde geest blijft. Als bedrijf voor de ontwikkeling van ondernemerschap ligt onze focus op het aanmoedigen van vrouwelijke ondernemers en het aanpakken van de belemmeringen waarmee ze worden geconfronteerd bij het opzetten of laten groeien van hun bedrijf. Digitalisering is er daar één van.

Bij Mary Kay zijn we vastbesloten om vrouwelijke ondernemers centraal te stellen in de digitale transformatie.

We hebben onze inspanningen op het gebied van digitale innovatie versneld. Dit omvat een revolutie in het vermogen van de Independent Beauty Consultants (IBC’s) van Mary Kay om hun volledige potentieel te ontketenen door middel van digitale bijscholing, de ontwikkeling en uitrol van innovatieve digitale tools, van bekroonde apps met augmented reality (AR) tot het op meer effectieve en naadloze manieren verbinden van IBC’s met hun klanten. We verbeteren niet alleen de ervaring voor het onafhankelijke verkoopteam, maar ook voor hun klanten over de hele wereld.

Hier zijn enkele van de nieuwste voorbeelden van onze toewijding om het onafhankelijke verkoopteam van Mary Kay in staat te stellen de kracht van digitaal te benutten:

  • In Europa is ons bekroonde ‘Link & Learn’ een geïntegreerd onderwijsplatform met een robuust leercurriculum waar IBC’s altijd en overal toegang toe hebben. Dit interactieve leersysteem in eigen tempo helpt consultants hun dromen in daden om te zetten door een op competenties gebaseerd curriculum te bieden met relevante, door experts aangestuurde inhoud, terwijl ze worden verbonden met een gemeenschap van gelijkgestemde consultants. Het bevat inhoud gericht op de belangrijkste competentiegebieden die essentieel zijn voor succes bij elke stap van het carrièretraject. Met deze inhoud richten consultants zich strategisch op belangrijke onderwerpen en verwerven ze vaardigheden zoals verkoopvaardigheden, zakelijke vaardigheden, productkennis en inzicht in de Mary Kay Way. Mary Kay heeft talloze onderscheidingen ontvangen voor dit educatieve platform, waaronder een felbegeerde gouden rangschikking in de categorie Education bij de ‘2019 Spring Omni Awards.’ In 2021 ontving Mary Kay Poland de prijs ‘Innovative Company’ voor het programma van het tijdschrift Home & Market, en in 2018 ontving het een ‘Technology Excellence Award’ van de Brandon Hall Group.
  • Het InTouch®-platform is een one-stop-shop mobiel platform dat miljoenen IBC’s over de hele wereld 24 uur per dag toegang biedt tot informatie en diensten om hun Mary Kay-activiteiten effectief te beheren. Het bevat veel functies om hun kennis van de schoonheidsindustrie te vergroten door middel van productvoorlichting, zakelijke basisvaardigheden via marketing- en verkooptools en een professioneel netwerk. Met deze app hebben IBC’s toegang tot informatie over productingrediënten en materiaal om te delen met hun klanten of als snelle referentie.
  • Het Salesforce.com -platform is onlangs ook uitgerold naar onze Mary Kay-markten via de Mary Kay InTouch-site, waardoor een meer naadloos gebruik van digitale technologie in de dagelijkse activiteiten mogelijk wordt, inclusief het plaatsen van bestellingen. IBC’s krijgen 24/7 ondersteuning van hun lokale Mary Kay-teams en besparen tijd om zich te concentreren op taken die meer waarde toevoegen aan hun bedrijf.
  • Mary Kay Mirror Me™ is onze realtime makeover-app die augmented reality gebruikt om make-uptrends en kleurproducten toe te passen in de praktijk. Nadat ze hun perfecte look hebben gevonden, kunnen klanten producten aan hun winkelmandje toevoegen en verbinding maken met een IBC. Mirror Me™ is beschikbaar in de regio’s Noord-Amerika, Europa en Latijns-Amerika.
  • Mary Kay® Skin Analyzer is een hulpmiddel dat huidverzorging en technologie binnen handbereik brengt. Het helpt klanten de unieke kenmerken van hun huid te begrijpen en een aangepaste huidverzorgingsroutine te creëren en is beschikbaar in de regio’s Noord-Amerika, Azië-Pacific en Latijns-Amerika.
  • En tot slot brengt de onlangs gelanceerde interactieve Mary Kay-catalogus de Mary Kay-catalogi tot leven met eenvoudige productbestelling, GIF’s, video’s, deelbare verlanglijstjes, instant augmented reality-makeovers en meer. De catalogus is beschikbaar in de regio’s Noord-Amerika, Europa en Latijns-Amerika.

We geloven ook in digitale samenwerkingen om vrouwelijke ondernemers te helpen de kracht van digitaal overal ter wereld te benutten. Hiervoor hebben wij de krachten gebundeld met:

En we zijn nog maar net begonnen. De digitale revolutie is aan de gang. Laten we deze gouden kans niet missen om vrouwen en meisjes in staat te stellen op te komen voor ondernemerschap in het digitale tijdperk!

Over Mary Kay

Mary Kay Ash, een van de oorspronkelijke glazen plafondbrekers, richtte in 1963 haar droomschoonheidsbedrijf op met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkopers in meer dan 35 landen. Als bedrijf voor de ontwikkeling van ondernemerschap zet Mary Kay zich in om vrouwen op hun traject te ondersteunen door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging, netwerken en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het verrijken van levens vandaag voor een duurzame toekomst, door samen te werken met organisaties van over de hele wereld die zich richten op het bevorderen van zakelijke uitmuntendheid, het ondersteunen van kankeronderzoek, het bevorderen van gendergelijkheid, het beschermen van overlevenden tegen huiselijk geweld, het verfraaien van onze gemeenschappen en het aanmoedigen van kinderen om hun dromen te volgen. Lees meer op marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn of volg ons op Twitter.

1 ITU (2022). Facts and Figures 2022 – The gender digital divide (itu.int)

2 UN Women. Progress on the Sustainable Development Goals. The Gender Snapshot 2022.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc.
media@mkcorp.com
+1-972-687-5332

Check out our twitter: @NewsNovumpr