21:22 uur 29-12-2022

Mary Kay Inc. kondigt prijzen, mijlpalen en prestaties aan van het volledige jaar 2022

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Prepareer het roze vuurwerk: Mary Kay Inc. viert haar jaarlijkse prestaties. In 2022 heeft het iconische wereldwijde ondernemerschapsbedrijf zijn innovaties op het gebied van huidwetenschap voortgezet, zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid en sociale impact voortgezet en prestigieuze prijzen in de wacht gesleept voor zijn bedrijf en leiderschap. Het is werkelijk iets moois – en het bewijs dat het bijna 60 jaar oude merk zijn leidende positie voor vrouwen over de hele wereld voortzet.

Hieronder staan enkele geselecteerde prestaties uit heel 2022. Klik hier om de volledige lijst te zien.

ETHOS EN ECOSYSTEEM: ZAKELIJKE EXCELLENTIE

Een geweldige plek om te werken

  • Resume.io publiceerde een lijst met ‘The Companies Employees Don’t Want to Leave,’ met Mary Kay op plaats 8. Andere bedrijven waren onder meer: Virgin Atlantic, Merck & Co. en Thomson Reuters.
  • Mary Kay ontving vier topwerkgeversonderscheidingen in heel Europa en Maleisië van Kincentric
  • Mary Kay werd door Forbes uitgeroepen tot een van America’s Best Midsize Employers 2022 .
  • Deloitte heeft Mary Kay uitgeroepen tot een van de US Best Managed Companies van 2022.
  • Mary Kay China werd door Yidian Zixun uitgeroepen tot ‘Beste werkgever van het jaar.’
  • Mary Kay China ontving de ‘Excellent Cases of Business Innovation in China from 2021 to 2022’ op de 9e China Business Innovation Conference voor de Mary Kay Beauty Consultant als een eigentijds model van flexibele verdienmogelijkheden.
  • Mary Kay China werd door China Business Journal uitgeroepen tot ‘Best Career Development Platform Employer.’
  • Mary Kay China was te zien als DEI-praktijkcase in ‘Driving DEI, Best Practices Guide 2022,’ samengesteld door Page Group in samenwerking met sHero.
  • Mary Kay China ontving de prijs ‘Best Companies Prime Employers for Women’ van sHero.
  • Mary Kay Polen werd door Financial Magazine uitgeroepen tot een van de ‘Best Employers for 2022’ van Polen.
  • Mary Kay Tsjechië / Slowakije ontving de titel ‘Best Employer’ van het Kincentric Best Employers Program.
  • Mary Kay Wit-Rusland ontving de ‘Direct Sales Cosmetic Company Number One Award’ van de Wit-Russische jaarlijkse nationale ‘Number One’-onderscheidingen.
  • Mary Kay Spanje ontving de titel ‘Best Employer’ van het Kincentric Best Employers Program.
  • Mary Kay Europa ontving de titel ‘Best Employer’ van het Kincentric Best Employers Program.
  • Mary Kay Maleisië ontving de titel ‘Best Employer’ van het Kincentric Best Employers Program.

Organisatorische effectiviteit

  • Deborah Gibbins, Chief Operating Officer, breidde haar rol in de bedrijfsvoering uit om de digitale strategie van het bedrijf te ondersteunen om een meer op technologie gebaseerde onderneming te worden, waarbij alle IT-functies nu aan haar rapporteren.
  • Nathan Moore werd aangesteld in de nieuw gecreëerde functie van President, Global Sales and Marketing, en heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen voor alle Mary Kay-markten over de hele wereld ter ondersteuning van de Mary Kay Independent Beauty Consultants.
  • Chaun Harper breidde zijn rol uit tot Chief Supply Chain Officer met extra verantwoordelijkheden voor directe inkoop en contractproductie.
  • Dr. Lucy Gildea breidde haar rol uit tot Chief Innovation Officer, Product and Science. Haar aanvullende taken omvatten de ontwikkeling van nieuwe producten, productportfoliostrategie en -planning, procesontwikkeling en commercialisering (PrD&C), pakketengineering (PE) en R&D-naleving.

Leiderschapserkenning

Wetenschap achter de schoonheid

  • Zes ontvangers van over de hele wereld ontvingen beurzen die in het leven waren geroepen om jonge vrouwen naar een hoger niveau te tillen op STEAM-gebieden en hen aan te moedigen hun passies en loopbaanactiviteiten voort te zetten.
  • Mary Kay heeft in samenwerking met de Society for Investigative Dermatology vier onderzoeksbeurzen voor huidgezondheid/huidziekte toegekend aan vrouwelijke onderzoekers.
  • Mary Kay ontving de Gold Stevie-prijs voor ‘COVID: Most Valuable Product’ voor haar handdesinfecterend middel tijdens de 20e jaarlijkse American Business Awards.

Digitale innovatie

  • De Mary Kay®-app werd door de Direct Selling Association uitgeroepen tot finalist in de categorie Technology Innovation.
  • Mary Kay China RC Store was een uitgelichte businesscase in het onderzoek ‘Bridging the Gender Divide in the Digital Age,’ een gezamenlijk initiatief van de Shanghai Academy of Social Sciences en de Industrial Development Organization van de Verenigde Naties.

DOEL EN SOCIALE IMPACT: KATALYSATOR VOOR VERANDERING

Empowerment en gelijkheid van vrouwen

  • Ondersteund door Mary Kay hield International Telecommunication Union een open innovatiecompetitie, waarbij een deskundige jury 10 digitale best practices en digitale oplossingen selecteerde om een meer gender-inclusief ecosysteem te creëren voor start-ups en scale-ups om de vele obstakels waar vrouwelijke ondernemers mee geconfronteerd worden bij het ontwikkelen van technologieën, aan te pakken.
  • Mary Kay China initieerde het ‘Pearl Retrieval Project,’ dat tot doel heeft meisjes uit kansarme milieus te helpen hun middelbare schoolopleiding af te ronden door kwaliteitsvolle en gelijke onderwijskansen te krijgen.
  • Onafhankelijke schoonheidsconsulenten van Mary Kay China ontvingen de prijs ‘Women’s Power’ van het Chinese internetbedrijf Sohu.com.
  • Deborah Gibbins gaf een presentatie tijdens een evenement georganiseerd door de Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA) in Genève (Zwitserland), getiteld ‘Gender Inclusive Innovation Ecosystems.’
  • Julia Simon diende als rechter tijdens de We Empower UN SDG Challenge Pitch Night – georganiseerd door Diane von Furstenberg in haar studio in New York in september. De competitie, samen geleid door Vital Voices en de Global Futures Laboratory in Arizona State University, erkent vijf vrouwelijke ondernemers die de SDG’s in hun gemeenschap bevorderen en biedt winnaars capaciteitsopbouwende trainingssessies en connecties met zakelijke experts van over de hele wereld. De winnaar van 2022 was Yetunde Ayo-Oyalowo, de oprichter van Market Doctors, een organisatie die gezondheidszorg biedt aan meer dan 120.000 mensen in 12 staten in Nigeria.
  • Met de steun van Mary Kay ontwikkelde de International Telecommunication Union een project om de kloof in digitale vaardigheden tussen mannen en vrouwen aan te pakken door vrouwen en meisjes toegang te geven tot gratis, hoogwaardige leermodules die nodig zijn om vooruitgang te boeken in de digitale economie.
  • Mary Kay maakte de resultaten bekend van het SDG Pilot Village Project in China (2017-2021) met de publicatie van een impactrapport over fase I, een video en een blogpost. Het SDG Pilot Village Project werd opgericht in Waipula, China, door Mary Kay, het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, het China International Centre for Economic and Technical Exchanges, de China Women’s Development Foundation en lokale partners.
  • Het SDG Pilot Village Project was finalist voor de Reuters Events Responsible Business Awards in de categorie ‘SDG Pioneer Award.’
  • De Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA), opgericht door Mary Kay in samenwerking met zes agentschappen van de Verenigde Naties, heeft de lancering aangekondigd van het allereerste gratis online Entrepreneurship Certificate Programme, ontwikkeld door International Trade Center (ITC) SheTrades.
  • De donatie van 10 miljoen RMB van Mary Kay China en het Mary Kay Women’s Entrepreneurship Program heeft leningen verstrekt aan meer dan 46.157 vrouwelijke ondernemers in 23 provincies in China om hun bedrijven te ondersteunen en het inkomen van meer dan 84.000 vrouwen te verhogen. Het programma zal overgaan in het Mulan Acceleration Plan en capaciteitsopbouw omvatten naast traditionele zakelijke leningen.
  • Mary Kay ondersteunde de Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) World Series of Innovation (WSI) voor het schooljaar 2021-22. Eenentwintig teams van opkomende sociale ondernemers wonnen in totaal $ 16.800 voor hun voorgestelde oplossingen voor de zeven uitdagingen van WSI, die elk gericht zijn op het bevorderen van een SDG. Ondersteuners van de zeven innovatie-uitdagingen waren: Bank of the West, Citi Foundation, Mary Kay, Saint-Gobain North America, Ernst & Young, LLP (EY), Maxar Technologies en PIMCO.
  • De Internationale Arbeidsorganisatie (ILO) en WEA hebben een Women’s Entrepreneurship Development (WED) Assessment in Mexico uitgebracht, mogelijk gemaakt door Mary Kay, getiteld ‘Evaluación de las condiciones marco para el desarrollo empresarial de la mujer, Sectores de comercio e industria en la Ciudad de México.’

Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusie (DEI)

  • De juridische afdeling van Mary Kay ontving de Magna Stella Award voor haar DEI-inspanningen van het Texas General Counsel Forum.
  • Mary Kay China ontving de Prime Employer for Women Gold Award en de Driving DEI China Best Practices Award tijdens de sHero Awards Ceremony 2022
  • Door haar partnerschap met de Equal Rights Trust hielp Mary Kay het ‘Algorithmic Discrimination Initiative’ een vliegende start te geven, een nieuw onderzoeks- en belangenbehartigingsprogramma om bewijs te verzamelen over patronen van discriminatie die voortkomen uit het gebruik van kunstmatige intelligentie en algoritmische besluitvormingssystemen.
  • Tijdens de SCC75 jaarlijkse bijeenkomst van de Society of Cosmetic Chemists (SCC) presenteerden mw. A’Lelia Bundles, de achter-achterkleindochter van mevrouw C.J. Walker, en Michelle Hines, Ph.D., Director Product Formulation bij Mary Kay, de Madam C.J. Walker Scholarships voor ondervertegenwoordigde minderheidsstudenten die hoger onderwijs volgen in STEM-disciplines gerelateerd aan cosmetica en de branche voor persoonlijke verzorging.
  • Mary Kay sloot zich aan bij de UN Global Compact Target Gender Equality Accelerator als vervolg op de UN Global Compact Gender Equality Strategy Consultation van juni 2021 om de implementatie van de Women’s Empowerment Principles te verdiepen en de bijdrage van het bedrijf aan SDG 5.5 te versterken, waarin wordt opgeroepen tot volledige participatie van vrouwen en gelijke kansen voor leiderschap tegen 2030.

Genderbewuste inkoop en leveranciersdiversiteit

  • Deborah Gibbins, Chief Operating Officer, ondertekende het voorwoord van UN Women’s Gender-responsive Procurement Advocacy Brief, getiteld: ‘Procurement’s Strategic Value. Why gender-responsive procurement makes business sense.’
  • Mary Kay werd uitgeroepen tot Silver Champion for Supplier Diversity & Inclusion van 2022 vanwege haar inzet voor wereldwijde leveranciersdiversiteit en inclusie met betrekking tot groeiende inclusieve uitgaven, beleid en procedures, naast Bayer, Eaton Corporation, Goldman Sachs en Marriott International.
  • Julia Simon, Chief Legal Officer en Chief Diversity & Inclusion Officer, sprak op het evenement van UN Women Europe and Central Asia (ECA) en KAGIDER over de bevindingen van een GRP-enquête uitgevoerd door IPSOS in Turkije om beter inzicht te krijgen in de barrières waarmee vrouwelijke ondernemers worden geconfronteerd. Simon riep de private en publieke sector op om gendergevoelige inkoopstrategieën toe te passen.

Kankeronderzoek

  • De Mary Kay Ash FoundationSM heeft $ 1 miljoen aan subsidies aangekondigd die zijn toegekend aan tien onderzoekers die baanbrekend onderzoek doen naar kanker bij vrouwen van de beste kankeronderzoeksinstituten en universiteiten van het land.
  • Dr. Lucy Gildea, Chief Innovation Officer, Product and Science, nam namens de Mary Kay Ash Foundation de Cancer Support Community North Texas Thrive Award in ontvangst.
  • De Mary Kay Ash Foundation, in samenwerking met de Harold C. Simmons Comprehensive Cancer Center van het UT Southwestern Medical Center in Dallas, kondigde nog een ontvanger aan van de International Postdoctoral Scholars in Cancer Research Fellowship, Dr. Maria del Rosario Chica Parrado, een postdoctorale student bioloog uit Málaga, Spanje.

Gendergerelateerd geweld (GBV) en huiselijk geweld (DV)

  • Mary Kay werd erkend in het witboek ‘Addressing Conflict-Related Sexual Violence: Private Sector Opportunities for Engagement,’ uitgebracht tijdens UNGA 77 door het UN Action against Sexual Violence in Conflict Network, een orgaan van 21 VN-entiteiten die werken aan het voorkomen van en reageren op conflictgerelateerd seksueel geweld, en de organisatie Committed to Good.
  • Bij de Commission on the Status of Women (CSW66) werden door het jaarlijkse rapport van UN Trust Fund to End Violence Against Women van 2022 over de activiteiten in 2021, de Mary Kay Ash Foundation en de inspanningen van Mary Kay erkend om geweld tegen vrouwen en meisjes uit te bannen – samen met de regeringen van 15 landen en negen Nationale Vrouwencomités van de VN.
  • Mary Kay en de Mary Kay Ash Foundation ondersteunden CARE’s GBV Guidance for Development Programs, een praktisch hulpmiddel voor het implementeren van hoogwaardige GBV-interventies in de impactgebieden van CARE in ontwikkelingscontexten.
  • Instituto Mary Kay werd erkend door de Associação Brasileira de Venda Direta (ABEVD) voor hun campagne in 2021 om bewustzijn te creëren voor gendergerelateerd geweld, ‘Sinal Vermelho.’

Noodhulp

  • Samen met een steunbetuiging maakte Mary Kay een donatie bekend aan de Humanitarian Crisis Appeal van het Rode Kruis in Oekraïne.
  • Mary Kay ontving de American Red Cross Corporate Partner Award voor haar noodhulp bij het conflict in Oekraïne.
  • De Mary Kay Ash Foundation ontving een Bronze Stevie-onderscheiding voor haar COVID-19-hulpverlening tijdens de 20e jaarlijkse American Business Awards.
  • Sinds maart 2022 heeft het Mary Kay China Charity Program 1.049.800 yuan toegewezen om beschermend materiaal en levende voorraden te verstrekken aan 73 gemeenschappen in 15 steden als reactie op de COVID-19-epidemie.

Wereldwijde sociale impact en lokale gemeenschap

  • Mary Kay kwam op plaats 91 terecht op de Purpose Power Index. Dit is de derde iteratie van de grootste studie ooit die percepties van merkdoelstelling meet, gebaseerd op meer dan 20.500 individuele beoordelingen onder meer dan 5.500 Amerikaanse consumenten en werknemers, verspreid over meer dan 200 verschillende merken.

DUURZAAMHEID EN ESG: HET LEVEN VAN VANDAAG VERRIJKEN VOOR EEN DUURZAME TOEKOMST

Klimaatverandering

  • Mary Kay nam deel aan een evenement georganiseerd door het Coral Triangle Initiative on Coral Reefs, Fisheries, and Food Security (CTI-CFF) Regional Secretariat. De discussie met de titel ‘Women Leaders Protecting the Coral Triangle’s Threatened Biodiversity and Endangered Species’ belichtte innovaties en acties die door vrouwelijke leiders in de Koraaldriehoek zijn ondernomen om de mariene biodiversiteit te beschermen.
  • Bij de Commission on the Status of Women (CSW66) organiseerde de Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA) een panel met de titel ‘Investing in Women Entrepreneurs to Tackle Climate Change’.
  • De documentaire Forest of Hope volgt Doña Angelica, een 71-jarige ecosysteemstrijder, en haar volledig vrouwelijke team van Mujeres Unidas Para La Conservacion De Laguna Sanchez, een van de partnerorganisaties van The Nature Conservancy in Mexico. De film werd officieel geselecteerd voor het North Dakota Environmental Rights Film Festival en het Hot Springs International Women’s Film Festival. De korte film, geproduceerd door Mary Kay in samenwerking met The Nature Conservancy en geschreven, geregisseerd en geproduceerd door een volledig vrouwelijk team, werd eerder uitgeroepen tot halve finalist op het Films for the Forest-festival.

Waterbeheer

  • Mary Kay nam deel aan een overleg met de regeringen van Nederland en Tadzjikistan om de rol van de particuliere sector in de Wateractieagenda en de VN-waterconferentie van 2023 te helpen definiëren.
  • Mary Kay was lid van een panel met de titel ‘Making Waves: Women in Water Conservation’ in samenwerking met The Nature Conservancy. Het virtuele gesprek was gericht op vrouwelijke leiders van over de hele wereld die de uitdaging aangaan en leiding geven aan inspanningen om de gezondheid van onze oceanen te herstellen.

Transparantie en belangenbehartiging (zelfrapportage en updates)

  • Mary Kay voltooide de Gender Gap Analysis Tool van de Women’s Empowerment Principles en deelde bevindingen met BSR, een gespecialiseerde organisatie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, over hoe experts de resultaten verder kunnen ontwikkelen. Op basis van een analyse van het beleid en de praktijken van Mary Kay in verschillende bedrijfsfuncties, viel de score van Mary Kay in de categorie ‘Achiever.’ De volgende stappen zijn het aanpakken van de resterende hiaten in de implementatie van de Women’s Empowerment Principles (WEPs).
  • Mary Kay heeft vooruitgang geboekt met betrekking tot haar toezeggingen aan de 5 Generation Equality Action Coalitions. Mary Kay tekende voor deze actiecoalities op het Generation Equality Action Forum in juli 2021.
  • Mary Kay heeft haar UN Global Compact-mededeling over het voortgangsrapport ingediend, waarin de volgende duurzaamheidscategorieën worden behandeld: bestuur, mensenrechten, arbeid, milieu en anticorruptie.

Over Mary Kay

Mary Kay Ash, een van de oorspronkelijke glazen plafondbrekers, richtte in 1963 haar droomschoonheidsbedrijf op met één doel: het leven van vrouwen verrijken. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkopers in bijna 40 landen. Als onderneming voor de ontwikkeling van ondernemerschap zet Mary Kay zich in om vrouwen sterker te maken op hun traject naar economische onafhankelijkheid door middel van onderwijs, mentorschap, belangenbehartiging, netwerken en innovatie. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en geuren. Mary Kay gelooft in het verrijken van het leven van vandaag voor een duurzame toekomst, door samen te werken met organisaties van over de hele wereld die zich richten op het bevorderen van zakelijke uitmuntendheid, het ondersteunen van kankeronderzoek, het bevorderen van gendergelijkheid, het beschermen van overlevenden tegen huiselijk geweld, het verfraaien van onze gemeenschappen en het aanmoedigen van kinderen om hun dromen te volgen. Ga voor meer informatie naar marykayglobal.com, vind ons op Facebook, Instagram en LinkedIn, of volg ons op Twitter.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr