03:18 uur 22-04-2022

Mary Kay Inc. kondigt winnaars van de NFTE World Series of Innovation Challenge aan

De uitdaging vroeg jonge ondernemers om oplossingen voor gendergelijkheid op de werkplek om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te helpen bevorderen

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., een vooraanstaande zakelijke belangenbehartiger van empowerment en ondernemerschap van vrouwen, heeft vandaag haar tweede World Series of Innovation (WSI) Challenge in samenwerking met het Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) aangekondigd. De wereldwijde educatieve ervaring nodigt jonge mensen van 13-24 jaar uit om hun kritisch denken en probleemoplossende vaardigheden te gebruiken om oplossingen te vinden voor de grootste uitdagingen waarmee de wereld momenteel wordt geconfronteerd en te helpen om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling (Sustainable Development Goals, SDGs) te bevorderen en tegelijkertijd een ondernemersmentaliteit te stimuleren.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220421005114/nl/

In celebration of Creativity and Innovation Day, Mary Kay is proud to announce STEMinists as the winner of the NFTE World Series of Innovation Challenge addressing SDG 5: Gender Equality. (Photo: Mary Kay Inc.)

In celebration of Creativity and Innovation Day, Mary Kay is proud to announce STEMinists as the winner of the NFTE World Series of Innovation Challenge addressing SDG 5: Gender Equality. (Photo: Mary Kay Inc.)

De World Series of Innovation Challenge van Mary Kay moedigt jonge mensen van over de hele wereld aan om innovatieve oplossingen in te dienen om Duurzame ontwikkelingsdoelstelling 5 te bereiken: Gendergelijkheid. In het bijzonder vroeg deze uitdaging studenten om na te denken over manieren om gelijkheid op de werkplek te bevorderen en gelijke toegang tot economische kansen voor vrouwen en meisjes te garanderen. Voor COVID toonden tientallen jaren aan gegevens de opkomst van vrouwen op de arbeidsmarkt aan. Hoewel de loonkloof bleef bestaan, kwamen er elk jaar meer vrouwen op de arbeidsmarkt. Maar banenverlies door de pandemie had een onevenredig grote impact op vrouwen en sinds 2020 is de klim naar gelijkheid van het personeelsbestand nog steiler geworden.

“We feliciteren de winnaars van de World Series of Innovation Challenge van dit jaar! Mary Kay kent het belang van ondernemerschap en de rol die het speelt in de huidige wereld en in de toekomst. Daarom investeren we jaarlijks in programma’s en initiatieven om vrouwen en meisjes over de hele wereld te helpen empowerment te bieden”, zei Deborah Gibbins, Chief Operating Officer voor Mary Kay Inc. “We zijn buitengewoon enthousiast over de deelnemers en winnaars die deze uitdaging zijn aangegaan en hebben laten zien dat ze oplossingsgericht denken en geweldige kansen hebben geïdentificeerd om gendergelijkheid op de werkplek te bereiken.”

NFTE is een wereldwijde educatieve non-profitorganisatie die zich richt op het overbrengen van de kracht van ondernemerschap naar jongeren in gemeenschappen met lage inkomens. De World Series of Innovation (WSI) Challenge nodigt door bedrijven gesponsorde uitdagingen uit om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te verwezenlijken.

NFTE, dat wereldwijd meer dan 50.000 jongeren bereikt, zag dit jaar meer dan 3.000 studenten met verschillende achtergronden ideeën indienen voor de WSI-uitdagingen. Meer dan 400 studenten namen deel aan de door Mary Kay gesponsorde uitdaging. De drie winnaars van de Challenge 2021 van Mary Kay zijn:

  • Eerste plaats: STEMinists creëerde een online portaal die vrouwelijke professionals verbindt met jonge vrouwelijke STEM-studenten als mentoren om vrouwelijk succes in STEM-gebieden te versterken. Ontwikkeld door de 15-jarige Misaki Nguyen van Silver Creek High School in San Jose, Californië.
  • Tweede plaats: Pads for Peace, een vrouwelijke productabonnement doosservice, doneert een doos aan daklozenopvang voor elke gekochte doos. Ontwikkeld door de 14-jarige Ashley Cohen, Olivia Mooney en Ashley Simonian van de Brentwood School in Los Angeles.
  • Derde plaats: Black Girls Mean Business, een virtueel zomerprogramma voor zwarte middelbare scholieren, koppelt jonge professionals aan mentoren van toonaangevende bedrijven. Ontwikkeld door de 17-jarige Brianna Holmes, Alyssa Torres, Rachel Holmes en de 18-jarige Cherry Zhang van de Silver Creek High School in San Jose, Californië.

“Elk jaar reageren teams met jonge mensen van over de hele wereld op de oproep van WSI door hun creativiteit aan te boren voor innovatieve oplossingen voor enkele van ’s werelds meest urgente problemen”, zei Dr. JD LaRock, President en CEO van NFTE. “Jonge mensen zijn doortastend en ambitieus en worden vaak gemotiveerd door hun passie. WSI biedt hen de kans om hun ideeën te ontwikkelen en beloont hen voor het creatief denken over kwesties als armoede, rechtvaardigheid en inclusie, en sociale en ecologische rechtvaardigheid.”

De NFTE World Series of Innovation van 2021 wordt gepresenteerd door Citi Foundation en bevat uitdagingen van Bank of the West, Citi Foundation, Ernst & Young LLP (EY US), Mary Kay Inc., Maxar Technologies, PIMCO en Saint-Gobain.

Ga voor meer informatie over de World Series of Innovation en alle uitdagingen naar https://innovation.nfte.com

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf bijna 60 jaar geleden met drie doelen opgericht: om veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. In de loop der jaren is haar droom uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Naast het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het maken van geavanceerde producten, zet Mary Kay zich in om vrouwen en hun gezinnen sterker te maken. Door kankeronderzoek te ondersteunen, slachtoffers van huiselijk geweld te beschermen, gemeenschappen te verfraaien en kinderen aan te moedigen om hun dromen te volgen, zorgt ons bedrijf ervoor dat de oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash ook nu blijft schitteren. Meer informatie is te vinden op MaryKayGlobal.com.

Over NFTE

Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) is een wereldwijde non-profitorganisatie die onderwijs in ondernemerschap van hoge kwaliteit biedt aan studenten van de middelbare en hogeschool uit gemeenschappen met weinig middelen, evenals programma’s voor studenten en volwassenen. NFTE bereikt jaarlijks meer dan 50.000 studenten in 25 staten in de VS en biedt programma’s aan in 18 andere landen. We hebben meer dan een miljoen studenten opgeleid via programma’s op school, buiten school, op universiteiten en zomerkampen, die persoonlijk en online worden aangeboden. Ga voor meer informatie over hoe we inclusief kapitalisme promoten en de volgende generatie diverse ondernemers opbouwen naar www.nfte.com​.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Global Corporate Communications

marykay.com/newsroom
(+1) 972-687-5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr