22:10 uur 08-01-2022

Mary Kay Inc. en Mary Kay Ash FoundationSM vieren de hoogtepunten van 2021 aan het einde van het jaar

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., een wereldwijd bedrijf voor de ontwikkeling van ondernemerschap en belangenbehartiger voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid, heeft vandaag haar hoogtepunten voor het einde van het jaar bekendgemaakt. In 2021 vervolgde Mary Kay Inc. haar decennialange toewijding aan de verrijking van de levens van vrouwen over de hele wereld en het bouwen van gezondere, duurzamere gemeenschappen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20220107005503/nl/

Mary Kay was named a Silver Globee® Winner in 3 categories at the 13th Annual 2021 Golden Bridge Business and Innovation Awards. (Photo: Mary Kay Inc.)

Mary Kay was named a Silver Globee® Winner in 3 categories at the 13th Annual 2021 Golden Bridge Business and Innovation Awards. (Photo: Mary Kay Inc.)

Lees in dit rapport meer over de prestaties van Mary Kay in 2021.

HOOGTEPUNTEN VAN 2021 AAN HET EINDE VAN HET JAAR

Uitmuntendheid in Business

  • Mary Kay ontving in 2021 58 prijzen en erkenningsonderscheidingen, waaronder: COVID-respons (22 prijzen), erkenning van partners in maatschappelijke impact/jaarverslagen (4), management van Mary Kay erkend voor leiderschap (7), uitmuntendheid in business (10) en een bekroonde documentaire (4 prijzen; 5 screeningselecties). Bovendien waren Mary Kay en/of de iconische oprichter, Mary Kay Ash, te zien in twee bedrijfscasestudy’s van Harvard, drie leerboeken en één onderzoekspaper.
  • De benoeming aangekondigd van Wendy Wang als president van de regio Azië-Pacific. Meer dan 54% van het wereldwijde managementteam van Mary Kay is vrouw.
  • Gevierde jubilea van Mary Kay-markten: Mary Kay Litouwen (10 jaar) en Mary Kay Duitsland (35 jaar).
  • Door Forbes uitgeroepen tot een van Amerika’s beste werkgevers van middelgrote bedrijven 2021.

Mary Kay Global Design Studio en digitale innovatie om de klantervaring te verbeteren

  • Mary Kay Global Design Studio en Glamhive hebben de allereerste wereldwijde TikTok-realityshow op basis van stijl aangekondigd, Step & Repeat. De wedstrijd toonde talent in garderobe, make-up en haar van TikTok-gebruikers wereldwijd. Deelnemers uit meer dan 30 landen toonden hun talenten en de baanbrekende campagne was te zien in de UK Daily Mail, The Daily Front Row en Vogue Business met de nadruk op zijn innovatieve benadering van het gebruik van het relatief nieuwe sociale media-platform.
  • Suite 13 gelanceerd, een schoonheidservaring die virtual reality gebruikt om de eerste virtuele pop-upshowroom van het bedrijf te digitaliseren; Mary Kay MirrorMe™ voor augmented-reality make-overs en de Mary Kay® Skin Analyzer-app om uw gezicht te scannen voor een aangepaste huidverzorgingsroutine.
  • 25-jarige samenwerking met Global Beauty Ambassador, Luis Casco, gevierd.

Wetenschap achter de schoonheid

  • Clinical Solutions™ huidverzorging gelanceerd, die bestaat uit Mary Kay Clinical Solutions™ Retinol 0.5 en Mary Kay Clinical Solutions™ Calm + Restore Facial Milk en het Dermatologists’ Council Seal ontvangen.
  • Dr. Michelle Hines, Ph.D., directeur productformulering bij Mary Kay, werd aangekondigd als verkozen president van de Society of Cosmetic Chemists (SCC).
  • In samenwerking met de Society for Investigative Dermatology (SID), subsidies aangekondigd voor huidgezondheid/huidziekte. Er worden subsidies toegekend aan onderzoekers die baanbrekende, innovatieve onderzoeken uitvoeren naar huidgezondheid en huidziekten om nieuwe perspectieven en interventiestrategieën te ontdekken.
  • Aangekondigde ontvangers van meerdere wetenschappelijke educatieve subsidies, waaronder: de Society of Cosmetic Chemists en Mary Kay Inc. – Madam C.J. Walker Scholarships, ter ondersteuning van ondervertegenwoordigde studenten uit minderheden die een bachelor- of masterdiploma in chemische, fysieke, medische, farmaceutische, biologische of aanverwante wetenschappen en technologie willen behalen; en verstrekte vijf Girls in STEAM-subsidies aan jonge vrouwen die momenteel bezig zijn met innovatief onderzoek. De ontvangers van 2021 zijn: Mylana Brodovska, Oekraïne; Selin Alara Ornek, Turkije; Jordan Reeves, VS; Ivanna Hernandez, Colombia; en Allie Weber, VS
  • Onthuld onderzoek op meerdere virtuele wetenschappelijke conferenties. Het onderzoek omvatte: onderzoek delen naar een geleidelijk proces van retinisatie dat de tolerantie voor hoger geconcentreerd puur retinol aanzienlijk verbetert, terwijl het nog steeds de belangrijkste huidvoordelen van retinol biedt; presenteerde de bevindingen voor plaatselijke toepassing van pure retinol ter verbetering van hyperpigmentatie bij een Aziatische bevolking; en modulerende mechanismen die verband houden met de huidbarrièrefunctie, verlichten effectief 2 veelvoorkomende problemen geassocieerd met een gevoelige huid.

Maatschappelijke impact/MVO

  • In 2021 ondersteunde het wereldwijde Pink Changing LivesSM cause empowerment-programma van Mary Kay meer dan 15 ngo’s over de hele wereld. Sinds 2008 heeft het programma van Mary Kay meer dan zes miljoen vrouwen en hun families beïnvloed door samen te werken met meer dan 3.000 organisaties en doneerde meer dan $ 16 miljoen.
  • Mary Kay China: De Chinese provincie Henan werd getroffen door hevige overstromingen. Als gevolg van de overstromingen kwamen ten minste 33 mensen om het leven, raakten 8 anderen vermist, werden 200.000 mensen geëvacueerd, werden 3 miljoen mensen getroffen en bedroeg het directe economische verlies ongeveer $ 1,22 miljard yuan. Mary Kay China heeft voor 1 miljoen yuan aan producten gedoneerd aan de Henan Charity Federation.
  • Mary Kay Duitsland: Europese overstromingen troffen Duitsland, Oostenrijk, België en Nederland en werden beschouwd als de meest destructieve natuurrampen in Noord-Europa. Mary Kay Duitsland heeft tot 100.000 euro toegezegd om de getroffenen te steunen.
  • Mary Kay Spanje: In 2020-21 een partnerschap aangegaan met de Fundación Vicente Ferrer om toegang tot gezondheidszorg te bieden aan kinderen en hun families in India. Voorafgaand aan de COVID-19-pandemie (in 2018) financierde Mary Kay Spanje de bouw van een school voor kinderen in het dorp Pagadalavaripalli, gelegen in de regio Kadiri (Anantapur) in India.

Women’s Empowerment

  • Inzet aangekondigd voor het bevorderen van gendergelijkheid door een standpuntnota uit te geven waarin de gendergelijkheidsstrategie van de Europese Commissie voor 2020-2025 wordt verwelkomd en door lid te worden van het Generation Equality Forum in Parijs en vijf Global Action Coalitions om gendergelijkheid tegen 2026 te versnellen.
  • In samenwerking met UN Women, ILO & WE Empower, opnieuw uitgebracht, “Strengthening Support for Women Entrepreneurs in COVID-19 Response and Recovery” (Versterking van de steun voor vrouwelijke ondernemers bij de reactie en het herstel van COVID-19) bij de Commissie voor de status van vrouwen (CSW65).
  • Mary Kay en de Mary Kay Ash FoundationSM werden erkend in het rapport van de entiteit van de Verenigde Naties voor gendergelijkheid en de empowerment van vrouwen over de activiteiten van het trustfonds van de Verenigde Naties ter ondersteuning van acties om geweld tegen vrouwen uit te bannen aan de Commissie voor de status van vrouwen (CSW65) en de Mensenrechtenraad.

Diversiteit, gelijkheid en inclusie (Diversity, Equity & Inclusion, DEI)

  • Aangekondigd dat 100% van de in de VS gevestigde directeuren en hoger de verplichte training over onbewuste vooroordelen hebben gevolgd.
  • Gegevens over genderdiversiteit op de werkplek vrijgegeven: 54% van het wereldwijde executive team van Mary Kay is vrouw; 61% van het wereldwijde personeelsbestand van Mary Kay is vrouw; en 54% van de Global Vice Presidents en hoger is vrouw; 59% van de bestuurders en hoger is vrouw.
  • In samenwerking met wereldwijde partner Equal Rights Trust, de lancering aangekondigd van innovatief onderzoek naar genderongelijkheid in algoritmen en kunstmatige intelligentie gericht op het aanpakken van gelijkheid en gendereffecten van algoritmische systemen, gepresenteerd door Mary Kay.

Duurzaamheid

  • Wereldwijde duurzaamheidsstrategie aangekondigd: Enriching Lives Today for a Sustainable Tomorrow. Onze holistische benadering omvat drie pijlers van duurzaamheid, economisch, ecologisch en maatschappelijk, via vijf pijlers, geactiveerd door 15 toezeggingen om een decennium van duurzame actie te realiseren.
  • Ondertekende twee cruciale doelen voor de bescherming van de waterwegen van onze wereld: het CEO Water Mandate en de Sustainable Ocean Principles van het Global Compact van de Verenigde Naties.
  • Toegetreden tot de Ellen MacArthur Foundation als lid van haar netwerk, als onderdeel van haar inzet om een duurzamer, circulair bedrijf te worden.
  • Mary Kay heeft in oktober tijdens de VN-conferentie over klimaatverandering in 2021 (COP26) haar tweede documentaire, Forest of Hope (Bos van hoop) uitgebracht. De documentaire belicht het werk van Angelica, een 70-jarige ecokrijger en leider van een groep vrouwelijke ondernemers die zich inzetten voor het redden van de bossen van Monterrey.
  • Via het partnerschap met de Arbor Day Foundation, kondigde het Time for Trees®-initiatief aan dat de verbintenis om tegen april 2022 100 miljoen bomen te planten en 5 miljoen nieuwe boomplanters te inspireren, een jaar eerder dan gepland was bereikt.
  • Mary Kay werkt sinds 1991 samen met de Nature Conservancy. In 2021 ondersteunde Mary Kay zeven projecten op de Salomonseilanden, Noord-Australië, Nieuw-Zeeland, het platteland van China, Mexico, de Verenigde Staten en Canada.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf bijna 60 jaar geleden met drie doelen opgericht: veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie op www.MaryKayGlobal.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc.

Global Communications

newsroom.marykay.com
+1 972.687.5332

media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr