11:36 uur 05-11-2021

Mary Kay Inc. moedigt jonge ondernemers aan om gendergelijkheid op de werkplek op te lossen via het Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) World Series of Innovation Challenge

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., een vooraanstaande zakelijke belangenbehartiger van empowerment en ondernemerschap van vrouwen, heeft vandaag haar tweede World Series of Innovation (WSI) Challenge in samenwerking met het Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) aangekondigd. In het tweede jaar van de samenwerking met NFTE, sponsort Mary Kay de NFTE World Series of Innovation van 2021, een wereldwijde educatieve ervaring die jonge mensen van 13-24 jaar uitnodigt om hun kritisch denken en probleemoplossende vaardigheden te gebruiken om oplossingen te vinden voor de grootste uitdagingen waarmee de wereld momenteel wordt geconfronteerd en te helpen om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling (Sustainable Development Goals, SDGs) te bevorderen en tegelijkertijd een ondernemersmentaliteit te stimuleren.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20211105005434/nl/

Mary Kay’s World Series of Innovation Challenge asks students to think about ways to promote workplace equality and ensure equal access to economic opportunity for women and girls. (Photo: Mary Kay Inc.)

Mary Kay’s World Series of Innovation Challenge asks students to think about ways to promote workplace equality and ensure equal access to economic opportunity for women and girls. (Photo: Mary Kay Inc.)

De World Series of Innovation Challenge van Mary Kay moedigt jonge mensen van over de hele wereld aan om innovatieve oplossingen in te dienen om Duurzame ontwikkelingsdoelstelling 5 te bereiken: Gendergelijkheid. In het bijzonder vraagt deze uitdaging studenten om na te denken over manieren om gelijkheid op de werkplek te bevorderen en gelijke toegang tot economische kansen voor vrouwen en meisjes te garanderen. Vóór Covid-19 toonden tientallen jaren aan gegevens de opkomst van vrouwen in de beroepsbevolking aan. Hoewel de loonkloof aanhield, kwamen er elk jaar meer vrouwen op de arbeidsmarkt. Maar banenverlies door de pandemie had een onevenredig grote impact op vrouwen en sinds 2020 is de klim naar gelijkheid van het personeelsbestand nog steiler geworden.

“Mary Kay kent het belang van ondernemerschap en de rol die het speelt in de huidige wereld en in de toekomst. Daarom investeren we jaarlijks in programma’s en initiatieven om vrouwen en meisjes over de hele wereld te versterken”, zei Deborah Gibbins, Chief Operating Officer voor Mary Kay Inc. “We willen niet alleen helpen bij het bieden van educatieve mogelijkheden, maar hen ook helpen hun dromen over de hele wereld na te streven. We zijn meer dan enthousiast over deze uitdaging die sterk verbonden is met de kernmissie van ons bedrijf.”

NFTE is een wereldwijde educatieve non-profitorganisatie die zich richt op het overbrengen van de kracht van ondernemerschap naar jongeren in gemeenschappen met lage inkomens. De World Series of Innovation (WSI) Challenge nodigt door bedrijven gesponsorde uitdagingen uit om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te verwezenlijken. Met een bereik van 100.000 studenten wereldwijd ontving NFTE in 2020 bijna 4.000 deelnemende studenten van alle achtergronden die ideeën instuurden voor de WSI-uitdagingen en bijna 350 studenten namen deel aan de allereerste door Mary Kay gesponsorde uitdaging om duurzaamheidsdoelstelling 12 te verwezenlijken: Verantwoorde consumptie en productie​. De drie winnaars van de Challenge van 2020 van Mary Kay zijn:

  • Eerste plaats: Loop Tee Loop

    • Loop Tee Loop is een duurzame kledinglus die lyocell-textielfabrieken verenigt met uniforme inzamelingsdiensten voor recycling van het grootstedelijke gebied Manila in de Filippijnen.
  • Tweede plaats: SwagSwap

    • SwagSwap is een in de VS gevestigd sociaal netwerk voor spaarzaamheid, dat peer-to-peer-kledingruil voor tieners mogelijk maakt.
  • Derde plaats: Project DBrand

    • Project DBrand is een unieke dienst die gebruikte uniformen ontdoet van de merken, zodat ze kunnen worden geüpcycled in de VS.

“Het ondersteunen van de ondernemersontwikkeling van jonge mensen is van cruciaal belang om te helpen bij het opbouwen van een betere wereld voor toekomstige generaties”, zei J.D. LaRock, President en Chief Executive Officer van NFTE. “Elk jaar blijven we ons laten inspireren door de innovaties die de volgende generatie ondernemers voor ogen heeft, en we kijken uit naar alle nieuwe ideeën van de WSI-deelnemers in 2021. We zijn Mary Kay Inc. dankbaar voor haar steun voor het tweede jaar dat we deze cruciale wereldwijde uitdaging aangaan om de gelijkheid op de werkplek te bevorderen en gelijke toegang tot economische kansen voor vrouwen en meisjes te bereiken.”

Naast de World Series of Innovation ondersteunde Mary Kay het programma Entrepreneurship in Every School (Ondernemerschap op elke school) van NFTE, waardoor studenten in de VS en internationaal kennis konden maken met het traject van ondernemerschap via het leerplan; en sponsorde de Regional Youth Entrepreneurship Challenges (Regionale ondernemerschapsuitdagingen voor jongeren) van NFTE waar studenten in een competitieve setting zakelijke kansen pitchen voor startkapitaal.

De NFTE World Series of Innovation van 2021 wordt gepresenteerd door Citi Foundation en bevat uitdagingen van Bank of the West, Citi Foundation, Ernst & Young LLP (EY US), Mary Kay, Inc., Maxar Technologies, PIMCO en Saint-Gobain. De uitdagingen zijn op 15 september gelanceerd en inzendingen moeten uiterlijk op 15 december worden ingediend. De jurering begint in januari 2022. De finalisten worden in februari bekendgemaakt en de winnaars worden op 31 maart bekendgemaakt.

Ga voor meer informatie over de World Series of Innovation en alle uitdagingen naar https://innovation.nfte.com

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 56 jaar geleden met drie doelen opgericht: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie over Mary Kay kunt u vinden op www.marykayglobal.com

Over NFTE

Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) is een wereldwijde non-profitorganisatie die onderwijs in ondernemerschap van hoge kwaliteit biedt aan studenten van de middelbare en hogeschool uit gemeenschappen met weinig middelen, evenals programma’s voor studenten en volwassenen. NFTE zal dit academische jaar 45.000 studenten bereiken, met programma’s in 25 staten in de VS en in 20 andere landen. Sinds onze oprichting hebben we meer dan een miljoen studenten opgeleid via programma’s op school, buiten school, op universiteiten en zomerkampen, die persoonlijk en online worden aangeboden. Ga voor meer informatie over hoe we inclusief kapitalisme promoten en de volgende generatie diverse ondernemers opbouwen naar www.nfte.com​.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Global Corporate Communications

marykay.com/newsroom
(+1) 972-687-5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr