23:46 uur 29-06-2021

Triton Digital breidt podcastrapporten uit naar Nederland

Werkt samen met NLO om voor het eerst inzicht te bieden in de beste podcasts en podcastuitgevers van de regio

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Triton Digital®, de wereldwijde technologie- en serviceprovider voor de digitale audio- en podcastindustrie, heeft vandaag de uitbreiding aangekondigd van haar maandelijkse Podcast Reports naar Nederland, in samenwerking met de NLO, de Nederlandse JIC voor Audio Audience Measurement. Het rapport geeft inzicht in de Top 10 Netwerken en Top 100 Podcasts in Nederland van 3 – 30 mei-21, zoals gemeten door de Podcast Metrics-meetservice van Triton.

In deze rapportageperiode stond NPO op nummer 1 met 2,2 miljoen gemiddelde wekelijkse downloads en 687.000 gemiddelde wekelijkse gebruikers, gevolgd door NRC Media met 491.000 gemiddelde wekelijkse downloads en 192.000 gemiddelde wekelijkse gebruikers. FD Mediagroep kwam terecht op nummer 3 met 417.000 gemiddelde wekelijkse downloads en 158.000 gemiddelde wekelijkse gebruikers.

De beste podcasts worden ook gerangschikt op basis van gemiddelde wekelijkse downloads, in overeenstemming met de nieuwste IAB Podcast Technical Measurement Guidelines. Toonaangevende podcasts per gemiddelde wekelijkse downloads zijn onder meer De Dag, Eerst dit, NOS Met het Oog op Morgen en De Jortcast (NPO), gevolgd door NRC Onbehaarde Apen (NRC Media). NRC Vandaag (NRC Media) stond deze rapportageperiode op nummer 1.

“We zijn verheugd om onze samenwerking met Triton Digital uit te breiden om de industriestandaard voor podcastconsumptiegegevens naar de regio te brengen,” aldus Frans Kok, Managing Director bij NLO. “Met het toenemende gebruik van podcasts en een toenemend aantal adverteerders dat het kanaal gebruikt om hun doelgroepen te bereiken, is het verstrekken van geloofwaardige en transparante consumptiegegevens van het grootste belang.”

“Het doet ons genoegen om samen te werken met NLO om onze podcastrapporten uit te breiden naar Nederland,” stelde John Rosso, President Market Development bij Triton Digital. “We zijn ervan overtuigd dat onze gegevens de podcasters, netwerken en adverteerders in de regio zullen helpen het bereik en de betrokkenheid van het publiek te begrijpen en de groei van dit toch al snel groeiende medium verder te versnellen.”

Om de volledige resultaten van The Netherlands Podcast Report te bekijken gaat u naar https://www.tritondigital.com/resources/podcast-reports

Als u zich wilt aanmelden voor het ontvangen van de podcastrapporten van Triton via e-mail, gaat u naar: https://www.tritondigital.com/pmsignup

De Podcast Metrics van Triton, gecertificeerd door het IAB Tech Lab, elimineert inconsistente meetpraktijken en zelfgerapporteerde gegevens, waardoor makers van inhoud, marketeers, media-inkopers en de audio-industrie in het algemeen gevalideerde en transparante podcastdoelgroepgegevens krijgen.

Elk podcastnetwerk of elke uitgever met een publiek in Nederland komt in aanmerking om deel te nemen aan het Netherlands Podcast Report. Neem voor meer informatie contact op met solutions@tritondigital.com.

Over Triton Digital

Triton Digital® is de wereldwijde leider op het gebied van technologie en services in de digitale audio- en podcast-industrie. Triton is actief in meer dan 80 landen en biedt innovatieve technologie waarmee zenders, podcasters en online muziekdiensten hun publiek kunnen opbouwen, hun inkomsten kunnen maximaliseren en hun dagelijkse activiteiten kunnen stroomlijnen. Bovendien drijft Triton de wereldwijde online audio-industrie aan met Webcast Metrics®, de toonaangevende online audiomeetservice, en Podcast Metrics, een van de eerste IAB-gecertificeerde podcastmeetservices in de branche. Met ongeëvenaarde integriteit, uitmuntendheid, teamwerk en verantwoordelijkheid blijft Triton zich inzetten om audio, publiek en adverteerders met elkaar te verbinden om de groei van de wereldwijde online industrie continu te voeden. Ga voor meer informatie naar www.TritonDigital.com.

Over NLO

Nationaal Luister Onderzoek (NLO), de Nederlandse stichting voor audiopublieksmeting, is een Joint Industry Committee dat in 2012 is opgericht door adverteerders, mediabureaus, mediakanalen en exploitanten van radiozenders. Het vertegenwoordigt de radio-industrie over de hele linie. NLO heeft als doel om valide en betrouwbare radio- en audiopublieksmeting te laten uitvoeren en de resultaten beschikbaar te stellen aan de markt. De resultaten worden onder meer gebruikt voor programmering en mediaplanning.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Voor meer informatie, alleen pers:

Kristin Charron

Triton Digital

866 448 4037

Kristin.Charron@tritondigital.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr