23:23 uur 21-08-2019

CBC/Radio-Canada kiest Triton Digital om haar strategie voor genereren van inkomsten via podcasts te versterken

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Triton Digital®, de wereldwijde leider op het gebied van technologie en services voor de digitale audio- en podcastindustrie, heeft vandaag aangekondigd dat CBC/Radio-Canada, de nationale publieke omroep van Canada, heeft gekozen voor Triton om haar advertentieserveroplossing voor podcasts te ondersteunen met de IAB-gecertificeerde technologie van het bedrijf.

Met 11,4 miljoen maandelijkse downloads van hun podcastinhoud wordt CBC/Radio-Canada echt beschouwd als een van ‘s werelds toonaangevende podcastuitgevers, en door gebruik te maken van de Tap Ad Server van Triton gaat CBC/Radio-Canada nu dynamische advertentie-invoeging en verbeterde targetingmogelijkheden met parameters zoals locatie, apparaat, opmaak en genre aanbieden.

Bovendien zal CBC/Radio-Canada gebruik maken van Podcast Metrics, de platform-agnostische podcast-meetoplossing van Triton, om diepere inzichten te krijgen in de wijzen waarop hun podcastinhoud wordt geconsumeerd met de mogelijkheid om statistieken te bekijken op datumbereik, locatie, apparaat, podcastnaam en aflevering.

“CBC/Radio-Canada is een leider op het gebied van podcasts, zowel wat betreft downloads als de kwaliteit van podcasts, en we zijn verheugd om samen te werken met Triton om dynamische advertentie-invoeging en gerichte advertentie-oplossingen aan onze klanten aan te bieden,” aldus Heather Gordon, Director, Digital Sales, CBC & Radio-Canada Media Solutions. “Adverteerders in ons bekroonde podcastrepertoire kunnen op ons rekenen voor een merkveilige omgeving die een loyaal en betrokken publiek zal bereiken.”

“We zijn erg trots op het feit dat we zijn gekozen om de strategie van CBC/Radio-Canada voor het genereren van inkomsten via podcasts te ondersteunen,” stelde John Rosso, President, Market Development bij Triton Digital. “Het doet ons veel genoegen om het voortouw te nemen als het gaat om het meten van het publiek van digitale audio’s en podcasts in de wereldwijde industrie, en dat een van ‘s werelds grootste podcastuitgevers hun vertrouwen in ons stelt, spreekt boekdelen over onze geloofwaardigheid. We zijn erg enthousiast om hen te vergezellen op hun traject voor het verwezenlijken van nieuwe doelen en het overtreffen van hun podcastverwachtingen.”

Over Triton Digital

Triton Digital® is de wereldwijde leider in technologie en services voor de digitale audio- en podcast-industrie. Triton is actief in meer dan 40 landen en biedt innovatieve technologie waarmee zenders, podcasters en online muziekdiensten hun publiek kunnen opbouwen, hun inkomsten kunnen maximaliseren en hun dagelijkse activiteiten kunnen stroomlijnen. Bovendien voorziet Triton de wereldwijde online audio-industrie van Webcast Metrics®, de toonaangevende online audiomeetservice. Met ongeëvenaarde integriteit, uitmuntendheid, teamwerk en verantwoordelijkheid blijft Triton zich inzetten voor het verbinden van audio, publiek en adverteerders om de groei van de wereldwijde online industrie continu te bevorderen. Triton Digital is een volledige dochteronderneming van The E.W. Scripps Company (NASDAQ: SSP). Ga voor meer informatie naar www.TritonDigital.com.

Over CBC/Radio-Canada:

CBC/Radio-Canada is de nationale publieke omroep van Canada. Dankzij ons mandaat om te informeren, te verlichten en te vermaken, spelen we een centrale rol bij het versterken van de Canadese cultuur. Als vertrouwde nieuwsbron van Canada bieden we een uniek Canadees perspectief op nieuws, actualiteiten en wereldzaken. Onze opvallende entertainmentprogramma’s van eigen bodem trekken publiek uit het hele land. CBC/Radio-Canada is diep geworteld in gemeenschappen en biedt uiteenlopende inhoud in het Engels, Frans en acht inheemse talen. We leveren ook inhoud in het Spaans, Arabisch en Chinees, evenals beide officiële talen, via Radio Canada International (RCI). We leiden de transformatie om te voldoen aan de behoeften van Canadezen in een digitale wereld.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Voor informatie, alleen pers:

Brittany O’Connor

Triton Digital

+514 448 4037

Brittany.Oconnor@tritondigital.com

Marie-Andrée Gélinas

Director, B2B Marketing & Communications

CBC & Radio-Canada Media Solutions

(514) 597-7497

marie-andree.gelinas@radio-canada.ca

Check out our twitter: @NewsNovumpr