22:24 uur 29-04-2021

Mary Kay zet haar decennialange toewijding aan huidverzorgingsinnovatie voort met nieuw onderzoek naar retinol-tolerantie

Global Cosmetics Company presenteert het nieuwste wetenschappelijk onderzoek van de huid op de Reunión Anual de Dermatólogos Latinoamericanos 2021

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Als een van ‘s werelds toonaangevende innovators op het gebied van huidwetenschappelijk onderzoek gedurende bijna zes decennia, zet Mary Kay Inc. haar langdurige toewijding aan de vooruitgang van geavanceerde huidverzorging tijdens de Reunión Anual de Dermatólogos Latinoamericanos (RADLA) 2021, een wetenschappelijke Latijns-Amerikaanse conferentie, voort. Het virtuele evenement dat werd gehouden van 15-18 april bood dermatologische experts wereldwijd de gelegenheid om informatie uit te wisselen over technologische vooruitgang en nieuwe wetenschappelijke prestaties.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210429006126/nl/

Mary Kay was proud to share research on a gradual retinization process that significantly improves tolerance to higher concentrated pure retinol, while still delivering retinol’s key skin benefits.(Graphic: Mary Kay Inc.)

Mary Kay was proud to share research on a gradual retinization process that significantly improves tolerance to higher concentrated pure retinol, while still delivering retinol’s key skin benefits.(Graphic: Mary Kay Inc.)

Door middel van live- en on-demand-sessies bracht het evenement onderzoekers, academici en wetenschappers uit de wereldwijde dermatologiegemeenschap samen. Wetenschappelijke posters en sessies onthulden het nieuwste op het gebied van wetenschappelijk onderzoek en analyse van de huid. Mary Kay was er trots op onderzoek te delen naar een geleidelijk proces van retinisatie dat de tolerantie voor hoger geconcentreerde zuivere retinol aanzienlijk verbetert, terwijl het toch de belangrijkste huidvoordelen van retinol oplevert. Dit geleidelijke proces van retinisatie is ontwikkeld met een reeks van 12 weken durende veiligheids- en klinische onderzoeken.

“Retinol is een gouden standaard-ingrediënt als het gaat om huidverzorging. Schoonheidsproducten die retinol bevatten, worden wereldwijd op de markt gebracht, maar retinolproducten met een hogere concentratie worden vaak geassocieerd met mogelijke huidirritatie, een prikkelend gevoel en afschilfering naarmate de huid acclimatiseert aan het gebruik van retinol. Door veiligheids- en klinische onderzoeken in zowel de Verenigde Staten als China hebben we ontdekt dat een geleidelijk proces van retinisatie de verdraagbaarheid aanzienlijk kan verbeteren en nog steeds de bekende huidvoordelen biedt die geassocieerd zijn met retinol”, zei Dr. Lucy Gildea, Chief Scientific Officer bij Mary Kay Inc. “We zijn vereerd om onze bevindingen op RADLA te presenteren aan ‘s werelds meest vooraanstaande huidverzorgingsdeskundigen op dit prestigieuze evenement.”

RADLA werd in 1972 opgericht vanwege het toenemende belang en de medisch-sociale verantwoordelijkheid van dermatologie in Latijns-Amerika. Tijdens de jaarlijkse conferentie komen vooraanstaande huidverzorgingsdeskundigen van over de hele wereld bijeen om wetenschappelijke bevindingen uit te wisselen over een breed scala aan onderwerpen op de verschillende gebieden van de dermatologie.

“Onze deelname aan RADLA is een geweldige kans om samen te werken terwijl we ons blijven inzetten om voorop te blijven lopen bij de vooruitgang op het gebied van huidgezondheid”, zei Dr. Lucy Gildea. “Het is een van een reeks partnerschappen met de wetenschappelijke en academische gemeenschappen om het leiderschap van Mary Kay op het gebied van op wetenschap gebaseerde productontwikkeling verder uit te bouwen, terwijl we producten van de hoogste kwaliteit blijven leveren aan onze onafhankelijke schoonheidsconsultants van Mary Kay en liefhebbers van het merk over de hele wereld.”

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf bijna 60 jaar geleden met drie doelen opgericht: veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr