13:52 uur 01-04-2021

Global Youth Problem-Solvers aangekondigd als winnaars van de door Mary Kay Inc. gesponsorde NFTE World Series of Innovation Challenge

De World Series of Innovation Challenge van NFTE, een wereldwijde educatieve, ondernemerservaring nodigt jonge mensen uit om de grootste uitdagingen waarmee onze wereld wordt geconfronteerd op te lossen en de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te helpen verwezenlijken

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., een vooraanstaande zakelijke belangenbehartiger van empowerment en ondernemerschap van vrouwen, heeft vandaag de top drie van winnaars bekendgemaakt van haar World Series of Innovation (WSI) Challenge in samenwerking met het Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE). In het eerste jaar van de samenwerking met NFTE, sponsorde Mary Kay de 2020 NFTE World Series of Innovation, een wereldwijde educatieve ervaring die jonge mensen van 13-24 jaar uitnodigt om hun kritisch denken en probleemoplossende vaardigheden te gebruiken om oplossingen te vinden voor de grootste uitdagingen waarmee de wereld momenteel wordt geconfronteerd en te helpen om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling (Sustainable Development Goals, SDG’s) te bevorderen en tegelijkertijd een ondernemersmentaliteit te stimuleren.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210401005427/nl/

Mary Kay sponsors Network for Teaching Entrepreneurship World Series of Innovation Challenge to inspire young entrepreneurs to solve the world’s most pressing problems. (Photo: Mary Kay Inc.)

Mary Kay sponsors Network for Teaching Entrepreneurship World Series of Innovation Challenge to inspire young entrepreneurs to solve the world’s most pressing problems. (Photo: Mary Kay Inc.)

De World Series of Innovation Challenge van Mary Kay moedigde jonge mensen van over de hele wereld aan om innovatieve oplossingen in te dienen om Duurzame ontwikkelingsdoelstelling 12 te bereiken: Verantwoorde consumptie en productie​. Wereldwijd wordt geschat dat 80% van het afgedankte textiel op stortplaatsen eindigt. Die statistiek wijst de kleding- en textielindustrie nummer 2 op de lijst van meest vervuilende industrieën aan, tweede achter de petrochemische industrie. Voor deze uitdaging werd studenten gevraagd om een product, dienst of initiatief te ontwerpen dat een ‘circulaire economie’ creëert die het hergebruik of hergebruik van uniformen en/of andere gebruikte kleding aanmoedigt, het afval dat op stortplaatsen terechtkomt reduceert en de uitstoot van broeikasgassen van ontbindend textiel vermindert.

De drie winnaars van de Challenge van Mary Kay zijn:

  • Eerste plaats: Loop Tee Loop

    • Loop Tee Loop is een duurzame kledinglus die lyocell-textielfabrieken verenigt met uniforme inzamelingsdiensten voor recycling van het grootstedelijke gebied Manila in de Filippijnen.
  • Tweede plaats: SwagSwap

    • SwagSwap is een in de VS gevestigd sociaal netwerk voor spaarzaamheid, dat peer-to-peer-kledingruil voor tieners mogelijk maakt.
  • Derde plaats: Project DBrand

    • Project DBrand is een unieke dienst die gebruikte uniformen ontdoet van de merken, zodat ze kunnen worden geüpcycled in de VS.

“Studenten groeien tegenwoordig op in een wereld waar duurzaamheid deel uitmaakt van het dagelijkse, wereldwijde gesprek en ze zijn actief betrokken om verandering te stimuleren”, zei Deborah Gibbins, Chief Operating Officer bij Mary Kay Inc. “Mary Kay is er trots op om samen te werken met NFTE, een organisatie die niet alleen helpt om de ondernemersmentaliteit bij jongeren aan te wakkeren, maar hen ook aanmoedigt om kritisch na te denken om uitdagende wereldwijde problemen aan te pakken. Wereldwijde bedrijven zoals Mary Kay hebben de verantwoordelijkheid om ondernemersinnovatie die kan helpen om de wereld te verbeteren, te stimuleren.”

NFTE is een wereldwijde educatieve non-profitorganisatie die zich richt op het overbrengen van de kracht van ondernemerschap naar jongeren in gemeenschappen met lage inkomens. De World Series of Innovation (WSI) Challenge nodigt door bedrijven gesponsorde uitdagingen uit om de VN-doelstellingen voor duurzame ontwikkeling te verwezenlijken. Met een bereik van 100.000 studenten wereldwijd, ontving NFTE in 2020 bijna 4000 deelnemende studenten van alle achtergronden die ideeën instuurden voor de WSI-uitdagingen en bijna 350 studenten namen deel aan de door Mary Kay gesponsorde uitdaging.

“De World Series of Innovation moedigt jonge mensen aan om hun ondernemersgeest toe te passen om wereldwijde uitdagingen aan te pakken”, zei JD LaRock, President en Chief Executive Officer van NFTE. “Elk jaar laten we ons inspireren door de innovatieve ideeën die de volgende generatie ondernemers voor ogen heeft. We zijn Mary Kay Inc. dankbaar voor het aangaan van deze tot nadenken stemmende wereldwijde uitdaging die studenten aanmoedigde om op een geheel nieuwe manier na te denken over de circulaire economie van kleding en textiel.”

Naast de World Series of Innovation was Mary Kay een van de hoofdsponsors van de United Nations Global Goals Conversation 2020 van NFTE, een jaarlijks evenement over ‘gedachteleiderschap’ voor jongeren, de industrie, non-profitorganisaties en filantropie om een dialoog over oplossingen voor sociaal ondernemerschap te bevorderen. Het werd gehouden tijdens de Global Entrepreneurship Week en was het onderwerp van het panel “Ondernemers betrekken om te innoveren en actie te ondernemen met behulp van technologie als hulpmiddel voor maatschappelijk welzijn.​” De panelleden bespraken innovatieve manieren om technologie te gebruiken om uit de uitdagingen van de pandemie te komen, zoals werkloosheid, economische recessie en een toenemende sociale onrust, om een rechtvaardigere en inclusievere samenleving op te bouwen in een wereld na COVID. De UN Global Goals Conversation 2020 werd gepresenteerd door Citi Foundation, Ernst & Young LLP (EY) en Mary Kay Inc., met extra steun van Bank of the West BNP Paribas.

Ga voor meer informatie over de World Series of Innovation en alle uitdagingen naar https://innovation.nfte.com​.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf bijna 60 jaar geleden met drie doelen opgericht: veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer.

Over NFTE

Network for Teaching Entrepreneurship (NFTE) is een wereldwijde non-profitorganisatie die onderwijs in ondernemerschap van hoge kwaliteit biedt aan studenten van de middelbare en hogeschool uit gemeenschappen met weinig middelen, evenals programma’s voor studenten en volwassenen. NFTE bereikt jaarlijks meer dan 70.000 studenten in 25 staten in de VS en biedt programma’s aan in 12 andere landen. We hebben meer dan een miljoen studenten opgeleid via programma’s op school, buiten school, op universiteiten en zomerkampen, die persoonlijk en online worden aangeboden. Ga voor meer informatie over hoe we inclusief kapitalisme promoten en de volgende generatie diverse ondernemers opbouwen naar www.nfte.com​.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

Marykay.com/newsroom

(+1) 972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr