02:30 uur 09-03-2021

Verklaring Internationale Vrouwendag 2021 door Julia Simon, Chief Legal and Diversity Officer van Mary Kay Inc.

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Hieronder vindt u een verklaring van Julia Simon, Chief Legal Officer en Chief Diversity Officer, Mary Kay Inc., voor Internationale Vrouwendag 2021.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210308005956/nl/

Julia Simon, Chief Legal Officer and Chief Diversity Officer (Photo: Mary Kay Inc.)

Julia Simon, Chief Legal Officer and Chief Diversity Officer (Photo: Mary Kay Inc.)

Sterke vrouwen maken vrouwen sterker. Deze overtuiging dient als de basis waarop al het werk bij Mary Kay Inc. rust, zowel intern als extern. Deze mantra inspireert de onvermoeibare inspanningen van Mary Kay om vrouwen in leidinggevende posities aan te nemen en te promoten, om de Women’s Empowerment Principles van de UN Women en UN Global Compact te ondersteunen, alsmede om ondernemerschap en economische kansen te ontwikkelen om de participatie van vrouwen te vergroten en overal gendervooroordelen te bestrijden. Als we er een verheffen, verheffen we ze allemaal. Op Internationale Vrouwendag 2021 klinkt die boodschap bijzonder treffend.

Het thema van de Internationale Vrouwendag voor dit jaar is ‘Vrouwen in leiderschap: een gelijkwaardige toekomst realiseren in een COVID-19-wereld’. Hoewel ik onze collega’s in de private en publieke sector altijd wil aanmoedigen om de stem van vrouwen te versterken, is het net zo belangrijk om onszelf uit te dagen zoals we anderen uitdagen. In 2019 lanceerde Mary Kay in samenwerking met zes VN-agentschappen, de Women’s Entrepreneurship Accelerator, een strategisch initiatief om vrouwelijke ondernemers over de hele wereld te inspireren, op te leiden en te versterken. Onze missie is om de komende tien jaar belemmeringen voor economische vrijheid weg te nemen voor talloze vrouwen in achtergestelde gebieden. We hopen dat hun leiderschap op hun beurt de volgende generatie meisjes kracht zal geven.

Vandaag en elke andere dag moeten we werken aan een gelijkwaardige toekomst. Een wereld zonder geweld, gendervooroordelen en discriminatie. Vrouwen kunnen niet wachten. #IWD2021 #GenerationEquality

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 57 jaar geleden met drie doelen opgericht: veelbelovende kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd meer mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

(+1) 972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr