20:44 uur 09-03-2021

American Express lanceert Global Travel Trends Report van 2021

Wereldwijd consumentenonderzoek onthult belangrijke trends die duiden op een opgehoopte vraag naar reizen, de bereidheid om toekomstige reizen te plannen en de opkomst van de digitale nomade

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– American Express (NYSE: AXP) heeft vandaag het American Express Travel: Global Travel Trends Report uitgebracht. Het rapport geeft een uniek inzicht in het consumentenvertrouwen ten aanzien van reizen, bijna een jaar na het begin van de COVID-19-pandemie. Uit de bevindingen in het rapport, gebaseerd op enquêteonderzoek in zeven landen, waaronder de Verenigde Staten, Australië, India, Canada, Mexico, Japan en het Verenigd Koninkrijk1, blijkt dat consumenten ernaar uitkijken om weer te reizen en dat ze plannen maken voor toekomstige reizen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210309005968/nl/

American Express Travel: Global Travel Trends Report Finds Consumers are Looking Forward to Traveling Again (Graphic: Business Wire)

American Express Travel: Global Travel Trends Report Finds Consumers are Looking Forward to Traveling Again (Graphic: Business Wire)

De belangrijkste inzichten zijn onder meer:

  • Sterke opgehoopte vraag naar reizen: 87% van de ondervraagden zei dat een reis die gepland staat voor de toekomst hen iets geeft om naar uit te kijken; 76% van de respondenten maakt een wensenlijstje met bestemmingen voor toekomstige reizen, ook al zijn ze misschien niet in staat om te reizen; en 63% van de respondenten gaf te kennen dat ze hun creditcardpunten sparen zodat ze op vakantie kunnen gaan zodra ze zich op hun gemak voelen om op reis te gaan.
  • Klaar om nu te boeken: 56% van de respondenten verklaarde dat ze het reizen zo erg missen dat ze bereid zijn nu een reis te boeken, zelfs als ze deze in de toekomst misschien moeten annuleren.
  • Opkomst van de digitale nomade: 54% van de respondenten merkte op dat de vrijheid en flexibiliteit om te kunnen leven en werken terwijl je de wereld rondreist nu aantrekkelijker is dan vóór de pandemie.
  • Veiligheid is een prioriteit: 65% van de respondenten zei dat ze van plan zijn te reizen nadat zij en hun gezinsleden een vaccin tegen COVID-19 hebben ontvangen.
  • Privacy is de nieuwe ultieme luxe: 75% van de respondenten is het ermee eens dat de ervaringen die ultieme privacy bieden een belangrijk gewild kenmerk van luxe reizen wordt.
  • Toename van duurzaam reizen: 68% van de respondenten is het ermee eens dat ze proberen zich bewuster te worden van duurzaamheidsvriendelijke reismerken die ze ondersteunen.

“Ons laatste wereldwijde trendrapport toont aan dat er een opgehoopte vraag naar reizen is onder consumenten. Veel mensen verlangen naar toekomstige reizen en beginnen deze te plannen,” aldus Audrey Hendley, President van American Express Travel. “Bovendien zorgt de pandemische omgeving voor opkomende trends, zoals de toenemende aantrekkelijkheid van overal kunnen werken terwijl je wereldwijd reist, luxe dat wordt gedefinieerd als een meer persoonlijke ervaring, properheid en privacy als de ultieme luxe voorzieningen, evenals een groeiende interesse in het milieu- en maatschappelijke doel van hun reizen en reisorganisaties.”

Hier volgt een overzicht van de belangrijkste bevindingen uit het rapport:

CONSUMENTEN KIJKEN WEER UIT NAAR REIZEN

Mensen voelen zich hoopvol en prettig als ze nadenken over en zelfs plannen maken voor toekomstige reizen.

  • Reizen om gezondheid en welzijn te ondersteunen: 78% van de respondenten geeft aan in 2021 te willen reizen om de stress van 2020 te verlichten.
  • Planning en betaling voor toekomstige reizen: een op de drie zegt dat ze in 2021 vaker reiskredieten of -punten zullen gebruiken om een ​​reis of een deel ervan te betalen dan vóór de COVID-19-pandemie.
  • Gemiste reizen inhalen: 61% van de respondenten in de enquête is van plan in 2021 meer uit te geven dan ze normaal zouden doen aan een reis, aangezien ze in 2020 niet konden reizen.
  • Consumenten zijn bereid offers te brengen om te reizen: 64% van de respondenten mist reizen zo erg dat ze bereid zijn om een ​​maand lang de sociale media op te geven om op vakantie te kunnen gaan.
  • Culinair toerisme is een blijvertje: 62% van de respondenten verklaart dat eten de belangrijkste activiteit is die ze tijdens het reizen willen doen, en de boekingsgegevens van American Express Travel voor januari 2021 laten foodie-centrische steden zien als topbestemmingen voor Amerikaanse en internationale kaartleden. Miami, San Francisco, Chicago en Houston zijn hotspots voor Amerikaanse American Express Card-leden2, terwijl Mexico City, Singapore en Tokio bovenaan de lijst staan ​​voor International American Express Card-leden3.

DE NIEUWE REISMENTALITEIT

Met regelmatige wijzigingen in het boekingsbeleid, reisaanbiedingen en nieuwe bestemmingen om te overwegen, is er tegenwoordig sprake van een nieuwe kijk op reizen.

  • Luxe reizen: de pandemie heeft de perceptie van mensen over luxe reizen veranderd, waarbij de respondenten persoonlijke ervaringen (82%), hoge properheidsnormen (81%) en privacy (79%) als de meest wenselijke luxe voorzieningen naar voren brachten1. 59% geeft aan een reisagent te willen gebruiken om hun volgende reis te plannen en aan te passen en 80% geeft aan bereid te zijn om naar bestemmingen te reizen tijdens het laagseizoen, zodat het minder druk is.
  • Stijging in tweederangs stadsbestemmingen: 69% van de respondenten is geïnteresseerd in het bezoeken van minder bekende bestemmingen en de boekingsgegevens van American Express Travel versterken deze trend en laten een stijging zien in reserveringen voor de minder populaire stadsbestemmingen. Voor Dallas en Charlotte werden bijvoorbeeld in januari 2021 een hoger aandeel boekingen door internationale kaartleden gemaakt dan het jaar ervoor4, en American Express Travel-adviseurs zien verzoeken voor kleinere steden zoals Porto (in plaats van Lissabon) in Portugal en Wellington (in plaats van Auckland) in Nieuw-Zeeland.

REIZEN MET EEN DOEL

Consumenten worden steeds bewustere reizigers, zijn zich meer bewust van reisorganisaties die in lijn zijn met hun waarden en zullen reizen naar bestemmingen waar ze een positieve impact kunnen hebben op de gemeenschap.

  • Steun aan lokale gemeenschappen: 72% van de respondenten is het ermee eens dat ze graag naar bestemmingen reizen om er de inkomsten uit toerisme en de lokale economie te stimuleren1.
  • Ondersteuning van reismerken die prioriteit geven aan diversiteit en inclusie: 69% van de respondenten is het ermee eens dat ze een luchtvaartmaatschappij/hotel willen kiezen die/dat diversiteit en inclusie hoog in het vaandel heeft staan ​​en waarvan de medewerkers een divers klantenbestand weerspiegelen.
  • Koolstofbewuste reizigers: 60% van de respondenten is het ermee eens dat ze luchtvaartmaatschappijen willen boeken die hun best doen om koolstofneutraal te blijven.

De 4.500 reisadviseurs van American Express Travel bieden klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week service van wereldklasse, waarbij hightech en high-touch support elkaar ontmoeten. Om klanten meer waarde en vertrouwen te geven wanneer ze er klaar voor zijn om te reizen, heeft het bedrijf tot eind september een aantal kortingen en aanbiedingen geïntroduceerd voor hotel-, vliegtuig- en autoverhuur en uitgebreide vrijstellingen van de annuleringskosten van American Express Travel aangeboden. Ga voor meer informatie naar AmexTravel.com.

Ga hier naartoe voor aanvullende bevindingen en meer informatie over het American Express Travel: Global Travel Trends Report.

METHODOLOGIE VOOR HET AMERICAN EXPRESS TRAVEL: GLOBAL TRAVEL TRENDS REPORT

1 Deze online enquête van Amex Trendex werd tussen 15 en 24 januari 2021 uitgevoerd door Morning Consult onder een nationale steekproef van 1.000 reizigers in Australië, Canada, India, Japan, Mexico en het VK, en 2.000 in de VS. Het equivalent van $ 70.000 USD of meer inkomen per huishouden (HHI) in Australië, Canada, Japan, het VK en de VS, $ 50.000 USD of meer per HHI in Mexico, en $ 20.000 USD of meer per huishouden in India. Reizigers gedefinieerd als volwassenen die in 2019 minstens één keer per vliegtuig hebben gereisd. De resultaten hebben een foutmarge van plus of min 2 procentpunten in de VS; plus of min 3 procentpunten in de andere landen.

2 Gebaseerd op Amerikaanse vlucht- en hotelboekingen van kaartleden die zijn gemaakt via American Express Travel in januari 2021

3 Gebaseerd op vlucht- en hotelboekingen van internationale kaartleden die zijn gemaakt via American Express Travel in januari 2021

4 Gebaseerd op hotel- en vluchtboekingen van internationale kaartleden die zijn gemaakt via American Express Travel in januari 2021 in vergelijking met januari 2020.

OVER AMERICAN EXPRESS

American Express is een wereldwijd geïntegreerd betalingsbedrijf dat klanten toegang biedt tot producten, inzichten en ervaringen die levens verrijken en zakelijk succes opbouwen. Ga voor meer informatie naar americanexpress.com en neem contact met ons op via facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress en youtube.com/americanexpress.

Belangrijke links naar producten, diensten en informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen: betaalkaarten en creditcards, zakelijke creditcards, reisdiensten, cadeaubonnen, prepaidkaarten, handelaarsdiensten, Accertify, InAuth, bedrijfskaart, zakenreizen en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

AMERICAN EXPRESS

Heather Norton

Heather.A.Norton@aexp.com

Ali Pearce

Ali.Pearce@aexp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr