04:06 uur 09-07-2020

Mary Kay Inc. zet haar steun aan schoonheid, mode en design voort tijdens evenementen in Azië, Europa en de VS.

DALLAS, VS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc. en haar Mary Kay Global Design Studio, sponsorde en nam onlangs deel aan verschillende schoonheids-, mode- en designevenementen over de hele wereld met als doel de kunst van individuele en unieke schoonheid, en schoonheidskunstenaars zelf, te promoten en zo het podium te scheppen voor de opkomende trends voor het seizoen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200708005940/nl/

Mary Kay beauty experts were on hand to tailor looks before the 27th Czech Lion Awards Show (Photo: Mary Kay)

Mary Kay beauty experts were on hand to tailor looks before the 27th Czech Lion Awards Show (Photo: Mary Kay)

Glamhive Live & Glamhive Digital Summer Bazaar

Mary Kay was de presenterende sponsor van de inaugurele Glamhive Live digitale top op 9 mei. Glamhive, een startup digitaal modebedrijf opgericht door celebrity stylist Stephanie Sprangers, stelt gebruikers in staat om eenvoudig virtueel advies te krijgen van deskundige stylisten over de hele wereld. Stylisten van Glamhive zijn Tara Swennen, Ilaria Urbinati, Nicole Chavez, Jeanne Yang, Samantha McMillen, Sonia Young, Micah Schifman en Jason Bolden, evenals opkomende experts met een onmiskenbaar oog voor wat hot is.

De digitale top bevatte een reeks onderwerpen, waaronder duurzame mode, schoonheid en hoe u uw dromen kunt leven door middel van ondernemerschap. Gastsprekers uit de mode-, design-, televisie- en accessoire-industrie spraken ook over het overwinnen van obstakels en het doorbreken van barrières. Moderators en sprekers op het evenement waren onder andere Livia Firth, Louise Roe, Rebecca Minkoff, Kendra Scott, Jezlan Moyet, Jessica Paster, Cindy Eckert, Lela Rose, Anita Patrickson, Jenny Packham, Olivier Theyskens, Babi Ahluwalia, Sonia Young, Erica Cloud, Cynthia Rowley, Ilaria Urbinati, Jennifer Fisher en Lisa Levinson, om er maar een paar te noemen.

Martelle, schoonheidskunstenaar bij Mary Kay Ukraine, ambassadeur en make-upartiest voor televisie, was een prominente spreker tijdens Glamhive Live. Tijdens het rondetafelgesprek ‘Beauty x Fashion’ benadrukte Martelle het belang van samenwerking en duidelijke communicatie met ontwerpers en stylisten bij het aanbrengen van make-up bij haar modellen, klanten of beroemdheden voor covershoots, grote modeshows, rode loperevenementen en meer.

15% van de opbrengst van de Glamhive Live digitale top werd geschonken aan Feeding America ter ondersteuning van de hulpverlening van COVID-19. Het Feeding America-netwerk is de grootste binnenlandse organisatie voor hongerbestrijding van het land.

Mary Kay en haar Mary Kay Global Design Studio zullen opnieuw de presenterende sponsor zijn voor de Glamhive Digital Summer Bazaar op 11 juli. Voor het eerst zal deze nieuwe digitale ervaring wereldwijd worden uitgebreid om te dienen als een wereldwijd ontmoetingspunt voor professionals in de branche, liefhebbers van schoonheid en stijl. Sprekers en moderators komen van over de hele wereld, waaronder Canada, het VK, België, Frankrijk, Italië, India, Vietnam en Zuid-Afrika.

Topstylisten, make-upartiesten en haarstylisten van beroemdheden, waaronder Kristen Stewart, Lupita Nyong’o, Tom Brady en nog veel meer, delen hun branche-ervaringen, expertise en inzichten online als onderdeel van de Glamhive Digital Summer Bazaar.

Het evenement dat de hele dag duurt, bestaat uit drie trajecten, 32 panelen, meer dan 100 verschillende sprekers en biedt zeer intensieve ‘Master Classes’ gericht op specifieke onderwerpen met diepgaande, intieme gesprekken met wereldwijd gerenommeerde experts. Bezoek voor meer informatie https://www.glamhive.com/live. Glamhive doneert 15 procent van de hele kaartverkoop aan de NAACP.

Ukraine Fashion Week

De Ukrainian Fashion Week (UFW) vond plaats van 1 – 5 februari in de hoofdstad Kiev. Meer dan 16.000 aanwezigen waren aanwezig om de creaties van de Oekraïense modeontwerpers te bekijken, aangevuld met trendy looks van de toonaangevende make-upartiest bij Mary Kay Ukraine, Martelle. Martelle leverde samen met Mary Kay schoonheidsexperts de finishing touch aan meer dan 50 modellen versierd met de nieuwste ontwerpen van Elena Burenina, Iryna DIl, Przhonskaya, Ksenia Schnaider, Sonya Monina, Chuprina, A\Raise, Kass, Kami Kami en vele meer.

Mary Kay Ukraine werkte ook samen met de getalenteerde streetstyle modeontwerper Dastish Fantastish om een capsulecollectie te creëren voor de schoonheidsexperts van Mary Kay. De Mary Kay Dastish Fantastish-collectie omvatte acht garderobe-eenheden die een klassieke zakelijke stijl combineren die inherent is aan het merk Mary Kay met de meest relevante modetrends, futurisme en streetstyle. De hoofdkleuren van de collectie waren tinten ‘fuchsia roze’ en ‘klassiek rood’. Onder de accenten van de beperkte lijn bevonden zich borduurwerk, overmaatse vormen en lederen elementen.

New York Fashion Week

De New York Fashion Week (NYFW) vond plaats van 6 – 9 februari 2020 bij de Angel Orensanz Foundation in Manhattan. Mary Kay was de officiële make-up-partner voor twee shows, in samenwerking met luxe modemerken Monse (gehouden in het Financial District) en Adam Lippes (gehouden in Veronika, op de bovenverdieping van Fotografiska New York). Luis Casco, Mary Kay’s Global Beauty Ambassador, was hoofd make-upartiest voor beide shows. Hij werkte nauw samen met de ontwerpers om looks te creëren die elke collectie zouden aanvullen en leidde de make-upartiest teams die ze tot leven brachten.

Czech Lion Awards

Mary Kay is al jarenlang een groot voorstander van mode en kunst en sponsorde ook de Czech Lion Awards in Praag, Tsjechië, waar de prestaties van de filmografie van het land werden gevierd tijdens een jaarlijkse prijsuitreiking. De Czech Lion Awards, die in 1993 is begonnen, is vergelijkbaar met de Amerikaanse Oscars voor artiesten uit de Tsjechische Republiek.

De 27e Czech Lion Awards, met meer dan 1.200 aanwezigen, werd op 7 maart live uitgezonden op de Tsjechische nationale televisie vanuit het historische Rudolphinum hotel in Praag. De crème de la crème van de Tsjechische artiesten was aanwezig om de winnaars van de Czech Lion Awards van dit jaar te ontdekken. Mary Kay was de officiële make-up-partner met een glamoureuze ploeg van Mary Kay-schoonheidsexperts die de retouches verzorgden en make-up aanbrachten bij de beroemdheden.

#Shero Style Fashion Trends met Mary Kay China

Op 3 mei, ter gelegenheid van zijn 25e verjaardag, livestreamde Mary Kay China #Shero Style Fashion Trends: Kracht van schoonheid, kracht van technologie, kracht van gezondheid en kracht van glans. De digitale modeshow werd gesponsord door onder andere de Mary Kay Global Design Studio, het tijdschrift Baazar en Swarovski.

The Mary Kay Foundation℠ en Kendra Scott

Dit jaar werkte The Mary Kay Foundation℠ samen met Kendra Scott om prachtige oorbellen aan te bieden aan onafhankelijke verkoopdirecteuren. Alle opbrengsten van de oorbellen kwamen ten goede aan The Mary Kay Foundation℠ ter ondersteuning van een wereld waarin vrouwen empowered, gezond en veilig zijn. De inzet bracht bijna $ 200.000 op.

Mary Kay werkt samen met trending designers voor carrièrekleding en accessoires

Mary Kay werkt al meer dan 55 jaar samen met de toonaangevende huidige ontwerpers om samen te werken aan carrièrekleding, de pakken en accessoires die worden aangeboden aan onafhankelijke beautyconsultants op verschillende niveaus van hun onafhankelijke bedrijven. Onlangs heeft Mary Kay samengewerkt met:

  • St. John x Mary Kay / NSD Suit Option Unveil – US Leadership
  • Nicole Miller x Mary Kay / 2021-22 Suit Unveil
  • Ted Baker x Mary Kay US / Star 2020 Prize Collection
  • Kate Spade x Mary Kay US / Kendra Scott X Mary Kay US – Gifting
  • Kendra Scott x Mary Kay / Rock it in Red Jacket Challenge 2020

COVID-19 gerelateerde verplaatsingen van evenementen

Als reactie op de wereldwijde COVID-19-pandemie zijn veel door Mary Kay gesponsorde beauty-, mode- en designevenementen in 2020 uitgesteld of geannuleerd. Deze omvatten:

Geannuleerd

  • Mercedes-Benz Fashion Week Rusland, lente 2020 shows voor herfst/winter 20/21
  • GLOW Beauty Convention, Duitsland
  • Bratislava Fashion Days by Mercedes-Benz – Lente 2020 shows voor herfst/winter 2021

Uitgesteld

  • Anketa OTO 2020 – Uitgesteld tot nader order

Opmerkelijke mijlpalen in de modegeschiedenis van Mary Kay

  • 25 jaar geleden/1995: Mary Kay ontvangt de eerste Environment Programme Fashion and the Environment Award van de Verenigde Naties.
  • 30 jaar geleden/1990: De immense populariteit van carrièrekleding bij leden van de Mary Kay-organisatie wordt weerspiegeld buiten het bedrijf. Mary Kay® Sales Director-pakken winnen de award ‘Career Apparel of the Decade’ voor de jaren tachtig.
  • 40 jaar geleden/1980: Het Red Jacket-programma werd geboren in 1973 toen Star Recruiters rode jassen droegen op het honkbalveld om de St. Louis Cardinals te eren tijdens de eerste ‘Mary Kay Night’. In 1980 keurt het bedrijf het Red Jacket-programma goed als officiële herkenningskleding.
  • 55 jaar geleden/1965: Het eerste pak voor onafhankelijke verkoopdirecteuren wordt gelanceerd: een tweedelig pak van zwarte wol met een cowboyhoed in Texaanse stijl.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 56 jaar geleden met drie doelen opgericht: goede kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten aanbieden en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan het investeren in de wetenschap achter schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica, voedingssupplementen en parfums. Mary Kay zet zich ervoor in om door samenwerking met organisaties vrouwen en hun naasten wereldwijd mogelijkheden te bieden en richt zich daarbij op ondersteunen van kankeronderzoek, beschermen van overlevenden van huiselijk geweld, verfraaien van onze gemeenschappen en stimuleren van kinderen om hun dromen waar te maken. De oorspronkelijke visie van Mary Kay Ash straalt nog steeds – met iedere lipstick weer. Meer informatie is te vinden op MaryKay.com.

Over The Mary Kay Foundation℠

Geleid door de droom van Mary Kay Ash om het leven van vrouwen overal ter wereld te verrijken, werft en verdeelt The Mary Kay Foundation℠ fondsen om te investeren in baanbrekend kankeronderzoek om een geneesmiddel te vinden voor vrouwgerelateerde kankers en om huiselijk geweld tegen vrouwen te stoppen. Sinds 1996 heeft The Mary Kay Foundation℠ meer dan $ 80 miljoen bijgedragen aan organisaties die aansluiten bij haar tweevoudige missie. Daarnaast ondersteunt de Foundation bewustwordingsinitiatieven en community outreachprogramma’s en is zij pleitbezorgster voor wetgeving die vrouwen gezond en veilig stelt. Samen kunnen we de wereld beter maken voor vrouwen. Bezoek om meer te weten te komen over voorlichting, pleitbezorging, vrijwilligerswerk en donaties, en om bij te dragen aan levensreddend werk om vrouwen te ondersteunen en mondiger te maken marykayfoundation.org, vind ons op Facebook en Instagram, of volg ons op Twitter.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr