09:39 uur 12-11-2019

Mary Kay blijft zich inzetten voor geavanceerd huidwetenschappelijk onderzoek bij de Japanese Society of Investigative Dermatology

Mondiaal cosmeticabedrijf sponsorde symposium over huidbarrières en huidroodheid onder befaamde dermatologen

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Als wereldwijd marktleider in huidverzorgingsinnovatie continueerde Mary Kay Inc. haar inzet voor geavanceerde huidwetenschap als symposiumsponsor bij de 44e jaarvergadering van de Japanese Society of Investigative Dermatology (JSID). Bij de conferentie, die werd gehouden van 8-10 november in Aomori, Japan, bood het symposium over huidbarrières en huidroodheid een omgeving van samenwerking om de technologische vorderingen en doorbraken op het gebied van huidgezondheid te delen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20191111005478/nl/

Dr. Lucy Gildea, Senior Vice President - Chief Scientific Officer (Photo: Mary Kay Inc.)

Dr. Lucy Gildea, Senior Vice President – Chief Scientific Officer (Photo: Mary Kay Inc.)

JSID is opgericht in 1981 en haar missie is het bevorderen, inspireren en de volgende generatie dermatologen stimuleren door samenwerking tussen alle dermatologieverenigingen te stimuleren. De vereniging heeft ook tot doel de positie van de dermatologie in de interdisciplinaire wereld te ondersteunen door verhoging van de kwaliteit van wetenschap en onderzoek, om een gezonde huid te behouden en de behandeling van huidziekten verder te verbeteren. JSID is de grootste en bekendste organisatie op het gebied van dermatologisch onderzoek in Japan en ondersteunt jonge academici door het organiseren van seminars om jonge artsen aan te moedigen dermatologisch onderzoeker te worden.

Bij het door Mary Kay gesponsorde symposium over huidbarrières en huidroodheid, had een panel Dr. Lucy Gildea, Chief Scientific Officer bij Mary Kay Inc., als gespreksleider. Het panel verkende omgevingsbeschermingsstrategieën tegen huidveroudering bij Aziaten, eiwitrespons op ontsteking van de huid en huidbarrièredefecten.

“Wereldwijd heeft ongeveer de helft van alle vrouwen last van een gevoelige huid en de afgelopen jaren is er een stijging in claims wat betreft ‘gevoelige huid’ en ‘verlichting van roodheid’ van huidverzorgingsproducten verkocht in Azië,” aldus Dr. Gildea. “De huidbarrière wordt constant belast door de blootstelling aan UV-stralen, mist en smog die verontreinigende stoffen bevatten zoals zwarte koolstof, chemische stoffen en zware metalen. Deze vervuilers kunnen zich ophopen op de huid en resulteren in aanhoudend rood worden of roodheid van het gelaat. Daarom zoeken consumenten producten die verlichting geven en helpen bij een gevoelige gelaatshuid.”

Panelsprekers bij het symposium waren onder andere de drie volgende bekende dermatologen:

  • Dr. Akimichi Morita, MD Ph.D., Department of Geriatric and Environmental Dermatology bij Nagoya City University Graduate School of Medical Sciences
  • Dr. Sang Eun Lee, MD Ph.D., Department of Dermatology, Gangnam Severance Hospital, Cutaneous Biology Research Institute, Yonsei University College of Medicine in Seoul, Korea
  • Dr. Gyohei Egawa, MD Ph.D., Department of Dermatology, Kyoto University Graduate School of Medicine

“Als wereldwijd bedrijf is het belangrijk dat we een brede productportefeuille hebben die aan de diverse behoeften van vrouwen wereldwijd tegemoet komt, een portefeuille die kan groeien en zich ontwikkelen als behoeften veranderen,” aldus Dr. Gildea. “Door deel te nemen aan evenementen als JSID, zijn we in staat te leren en relevant onderzoek te delen terwijl we doorgaan met het ontwikkelen van doorbraakproducten met krachtige voordelen die het huidverzorgingsprofijt leveren dat vrouwen willen.”

Klik hier voor meer informatie over JSID.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 55 jaar geleden met drie doelen opgericht: kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten produceren en de wereld verbeteren. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay maakt zich sterk voor het onderzoeken van de wetenschap achter schoonheid en voor het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, geuren en voedingssupplementen. Via de Mary Kay Foundation℠ heeft het bedrijf meer dan $78 miljoen beschikbaar gesteld voor kankeronderzoek en opvangcentra voor slachtoffers van huiselijk geweld. Mary Kay Ash’s oorspronkelijke visie straalt nog steeds – met iedere lipstick weer.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com