17:55 uur 10-07-2019

Mary Kay Inc. verdedigt businessuitdaging, ethiek en maatschappelijke verantwoordelijkheid in de sector van de directe verkoop en de beauty-industrie, plukt beloningen in Europa

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Op 22 mei kondigde het wereldwijde schoonheidsbedrijf aan dat volgens het Reputation Institute 2019, CEO RepTrak® voorzitter en CEO David Holl een van de top tien meest gerenommeerde chief executives ter wereld is. Reputation Institute, ‘s werelds toonaangevende leverancier van reputatie-informatie, heeft de reputatie van meer dan 140 wereldwijde CEO’s gemeten en ontving meer dan 230.000 individuele beoordelingen van het geïnformeerde publiek. Het onderzoek werd in januari en februari van dit jaar gedaan.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190710005657/nl/

Tara Eustace, President of the Mary Kay Europe Region. (Photo: Mary Kay Inc.)

Tara Eustace, President of the Mary Kay Europe Region. (Photo: Mary Kay Inc.)

Volgens Kylie Wright-Ford, CEO van Reputation Institute, zijn verantwoordelijk handelen, ethisch gedrag en geven om sociale kwesties de belangrijkste redenen voor de reputatie van CEO’s. Volgens de bevindingen van het Reputation Institute worden CEO’s eerder beoordeeld op ethisch handelen dan op het behalen van winstmarges. Op deze manier is de perceptie van CEO’s en de bedrijven waaraan ze leiding geven rechtstreeks in verband gebracht.

Deze betekenisvolle erkenning sluit aan bij de serie mijlpalen die Mary Kay de afgelopen maanden in Europa heeft bereikt. In 2018 en 2019 verdiende de Europese divisie van Mary Kay meer dan 90 product- en industrieprijzen dat alleen nog maar meer wordt – een bewijs van de missie van Mary Kay om het leven van vrouwen te verrijken, door het bieden van door de wetenschap aangestuurde producten waar vrouwen van houden en door haar langdurige verbintenis om terug te geven aan de gemeenschap.

“In een zeer concurrerende omgeving onderscheiden de bedrijfswaarden van Mary Kay zich over de hele wereld en schitteren in Europa”, aldus Tara Eustace, President van de Europese divisie van Mary Kay. “Elk van deze onderscheidingen materialiseert de waarheid van onze inzet; ze bieden ook Independent Beauty Consultants in Europa trots om met hun klanten te vieren en productnieuws en -updates te delen, waarbij ze het vertrouwen in het merk versterken”, voegde Eustace eraan toe.

Recente onderscheidingen zijn onder meer:

Uitmuntendheid in Direct Selling

Seldia, de European Direct Selling Association, heeft Mary Kay Europe onlangs uitgeroepen tot “Best Company of the Year” tijdens de 2018 Astra Awards. In juli 2019 ontving Mary Kay Wit-Rusland de “Direct Sales Cosmetic Company Number One Award” van de “Number One” jaarlijkse nationale onderscheidingen. In juni 2019 werd Mary Kay Oekraïne erkend als “Number 1 Direct Selling Cosmetic Brand” in de enquête “Favor of Success”. Mary Kay Spanje is de “Number 1 Direct Selling Cosmetic Company” 2014, 2015, 2016 en 2017 volgens de gegevens in het handelsregister.

Uitmuntendheid in leiderschap voor vrouwen

In april 2019 ontving de algemeen directeur van Mary Kay Rusland, Alla Sokolova, de “Manager of the Year Award” van de People of the Year van de Russische Business Guide, en erkende haar bijdrage aan de ontwikkeling van de Russische economie en het ondernemerschap in Rusland.

In 2016, 2017 en 2018 was de algemeen directeur van Mary Kay Spain, Gema Aznar, te zien in de jaarlijkse lijst van “500 Most Influential Women in Spain” van YoDona, met de speciale editie “Female Power”.

Uitmuntendheid in ondernemerschap door vrouwen en zelfsturing

Op 24 mei werd het programma “Secrets of Big Business with Mary Kay® ”, opgezet door Mary Kay Rusland, erkend als de prijs “2019 Best Social Project of Russia Award” in de categorie “Social Entrepreneurship”. In november 2018 won Mary Kay Rusland al de “Woman Who Matters Award” die het ondernemerschap van vrouwen beloont voor het programma “Secrets of Big Business with Mary Kay®”. “Woman Who Matters” identificeert de beste initiatieven, praktijken en programma’s van Russische bedrijven die gericht zijn op ondersteuning van vrouwen.

Mary Kay Rusland ontving ook de “2018 Best Social Project of Russia Award” voor zijn “Beauty of Confidence” -campagne en Skin Care Labs. De jaarlijkse wedstrijd voor het beste Russische sociale project werd in mei gehouden, met meer dan 70 bedrijven die hun sociale projecten indienden. Het programma is opgezet ter ondersteuning van de plannen van de Russische regering om het sociaal beleid te versterken.

Mary Kay Wit-Rusland ontving een zilveren medaille “2018 Brand of the Year” in de categorie sociale verantwoordelijkheid vanwege zijn sociaal actieve positie. De prijs was een resultaat van de implementatie van het programma “Beauty That Counts” en de bijdrage van het bedrijf aan de ontwikkeling van vrouwelijk ondernemerschap in Wit-Rusland.

Mary Kay VK ontving de “Company with Heart Award” tijdens de UK Pride of Direct Selling Awards in 2018 voor zijn samenwerking met de liefdadigheidsinstelling Look Good, Feel Better. “The Company with Heart Award” wordt toegekend aan het bedrijf dat extra inspanningen heeft geleverd om een charitatieve impact te hebben door zijn filantropische activiteiten en betrokkenheid bij de gemeenschap.

Uitmuntendheid in digitale training

Mary Kay werd erkend in de “2019 Spring Omni Awards” met een felbegeerde gouden ranglijst in de categorie Educatie voor zijn innovatieve Link & Learn™verkoopeducatiesysteem. Het e-learningplatform biedt een krachtig leerprogramma dat is ontworpen om de educatieve ondersteuning voor het onafhankelijke verkoopteam te versterken en hun zakelijke succes te vergroten. Het verbindt ook Mary Kay Independent Beauty Consultants met een onderwijsgemeenschap op basis van inhoud, toegankelijkheid en lokalisatie. Mary Kay’s Link & Learn ontving afgelopen januari ook een “2018 Technology Excellence Award” van de Brandon Hall Group met een bronzen medaille in de categorie Beste vooruitgang in leermanagementtechnologie voor externe training.

Uitmuntendheid in digitale en gedrukte tools

In april won de MirrorMe-app van Mary Kay Rusland de “2019 Best Corporate Media Award” in de categorie “Client Media: Web Media”. Met de Mary Kay® MirrorMe mobiele applicatie kan iedereen prachtige make-up maken zonder make-up tools.

Mary Kay Rusland’s tijdschrift “Applause” voor Independent Beauty Consultants won twee prijzen in 2018: de “Media Leader Award” in de categorie “Best Corporate Magazine” en de “Silver Threads Award” in de categorie “Best Corporate Edition”.

Uitmuntend als werkgever

Mary Kay Spanje en Mary Kay Polen wonnen de “2018 AON Best Employers Award”, waarmee organisaties erkenning kregen voor uitmuntendheid op de werkplek.

Product Excellence

Met meer dan 1.500 patenten en een team van wetenschappers dat zich toelegt op het produceren van innovatieve producten, ondersteund door bewezen resultaten, sleepten de Mary Kay®-producten in 2018 meer dan 40 prijzen in de wacht en al 22 in 2019. Van de producten die worden onderscheiden door de Beauty-industrie en consumenten, werden Mary Kay TimeWise Miracle® 3D-set, TimeWise Repair® Lifting Bio-Cellulose Mask, TimeWise® Vitamin C Activating Squares en Oil-Free Eye Makeup Remover het meest beloond.

Over Mary Kay

Mary Kay Ash, een van de eersten die zich wist door te dringen in de hogere managementlaag, richtte haar schoonheidsbedrijf meer dan 55 jaar geleden op met drie doelen: biedt lonende kansen voor vrouwen, produceer onweerstaanbare producten en maak van de wereld een betere plek. Die droom is uitgegroeid tot een miljardenbedrijf met miljoenen, onafhankelijke verkoopmedewerkers in bijna 40 landen. Mary Kay maakt zich sterk voor het onderzoek naar de wetenschap achter schoonheid en voor het produceren van geavanceerde huidverzorging, kleurcosmetica, geuren en voedingssupplementen. Via de Mary Kay Foundation℠ heeft het bedrijf meer dan $78 miljoen beschikbaar gesteld voor kankeronderzoek en opvangcentra voor slachtoffers van huiselijk geweld. Mary Kay ASh’s oorspronkelijke visie straalt nog steeds – met iedere lipstick weer.

Over Reputation Institute

Reputation Institute helpt leiders bij ‘s werelds grootste bedrijven bij het opbouwen van geloofwaardigheid bij de mensen die het belangrijkst voor hen zijn, door hen te voorzien van op gegevens gebaseerde inzichten over hoe zij werkelijk worden gezien. We doen dit met RepTrak®, een ongeëvenaarde technologie die bruikbare inzichten biedt in de industrie, in concurrenten en in bedrijfsanalyses. Vroegere en huidige klanten zijn onder andere Whirlpool, Barnes & Noble, The Estée Lauder Companies, JP Morgan Chase & Co., LEGO, P&G, Cisco en Telefonica.

Over Seldia

Seldia erkent de uitstekende prestaties van organisaties die uitmunten in het versterken van zelfsturing, ondernemerschap en het streven naar het produceren van toonaangevende producten binnen de sector. De missie van Seldia, die 28 nationale direct-selling associaties en 20 aangesloten bedrijven in heel Europa vertegenwoordigt, heeft tot doel de belangen van nationale direct-selling-associaties en direct-sellingbedrijven in Europa te bevorderen. “Best Company of the Year” erkent het bedrijfslid dat het bewustzijn van de directe verkoopmethode van distributie het best verhoogt, de sociaaleconomische voordelen van de methode bevordert en een sterke betrokkenheid bij de ondersteuning van de missie van Seldia aantoont.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications

marykay.com/newsroom

972.687.5332 of media@mkcorp.com