19:18 uur 07-06-2019

Mary Kay Inc. gaat samenwerkingsverband aan met The Nature Conservancy voor het stimuleren van duurzaam vissen in de Golf van Mexico

Het samenwerkingsverband, ten behoeve van het Texas Fisheries & Coastal Resilience Program, zal problemen zoals overbevissing en schade aan leefgebieden aanpakken

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Mary Kay Inc., internationaal toonaangevend op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, heeft vandaag een samenwerkingsverband aangekondigd met The Nature Conservancy, voor het stimuleren van duurzame visserij in de Golf van Mexico. Het programma, dat het Texas Fisheries & Coastal Resilience Program heet, wil problemen aanpakken zoals overbevissing, schade aan leefgebieden en bijvangst: het incidenteel vangen van niet-doelsoorten tijdens commercieel vissen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190607005413/nl/

Julie Sullivan, coastal restoration project manager for the Nature Conservancy. © Jerod Foster for T ...

Julie Sullivan, coastal restoration project manager for the Nature Conservancy. © Jerod Foster for The Nature Conservancy.

“We zijn allemaal verantwoordelijk voor ons aandeel in het beschermen van de waardevolle grondstof van de planeet: onze oceanen”, zei Deb Gibbins, Chief Operating Officer van Mary Kay. “Wij hopen dat, dankzij het samenwerkingsverband met The Nature Conservancy, Mary Kay een bijdrage kan leveren aan het verbeteren van ecosystemen en het behoud van biodiversiteit.”

Het programma ondersteunt visserijbeheer voor het herstel en onderhoud van mariene ecosystemen, en ondertussen innovatie, samenwerking binnen gemeenschappen en beleid te stimuleren dat duurzaamheid mogelijk maakt in de Golf. Omdat meer mensen naar de kuststaten trekken vanwege de florerende economieën, zal de manier waarop deze groeien een directe impact hebben op de gezondheid van hun natuurlijke grondstoffen.

The Nature Conservancy, opgericht in 1951, is de toonaangevende organisatie voor natuurbehoud, die wereldwijd werkt aan het beschermen van ecologisch belangrijke grond en waterpartijen voor de natuur en de mens. De praktijken van The Conservancy zijn gebaseerd op wetenschap en gedreven door pragmatische oplossingen voor de grootste bedreigingen voor de natuur op de grootste schaal.

Werkend in de hele Golf, zal de investering van Mary Kay ten behoeve zijn van:

  • De wetenschap: Zorgen voor demonstratieprojecten bij prioriteitsvisserijen die de voordelen van beter beheer demonstreren en zorgen voor momentum voor veranderingen in andere visserijen.
  • Leidinggevenden: Stimuleren van experimenten die gebruik maken van samenwerkingsverbanden en innovatieve bijdrages van niet-gouvernementele belanghebbenden voor het vergroten van aanpasbare, samenwerkingsgerichte managementcapaciteit.
  • Technologie: Demonstreren en beïnvloeden van de integratie van moderne informatie systemen en beslissingsondersteuningshulpmiddelen en -technologieën voor het stroomlijnen van gegevensverzameling en adaptieve managementrespons.

“Mary Kay heeft lang geprobeerd om te zorgen voor veranderingen die de zorgen voor het behoud van de aarde voor toekomstige generaties en we zijn er trots op dat we gaan samenwerken met een organisatie die zo goed past bij onze missie om er alles aan te doen om te zorgen voor een gezond en goed gedijend ecosysteem in de Golf”, zei Laura Huffman, regionaal directeur Texas voor The Nature Conservancy. “Deze investering in ons programma zorgt niet alleen voor vooruitgang voor de wetenschap, het beleid en de samenwerking in gemeenschappen, maar zal ons ook helpen bij het bewijzen dat het niet nodig is om te kiezen tussen ecologische gezondheid en economische welvaart. We willen een bijdrage leveren aan het welzijn van de mens en de natuur, samen.”

Recentelijk hebben vertegenwoordigers van Mary Kay deelgenomen aan de Oceans Plastics Leadership Summit, het eerste evenement waarbij leidende organisaties in de toeleveringsketen voor plastic bij elkaar komen voor het demonstreren van initiatieven met een hoge impact, het uitproberen van prototypes voor creatieve nieuwe strategieën en benaderingen en voor het stimuleren van grootschalige implementatie van oplossingen voor de plastic-crisis in de oceaan via inspirerende samenwerkingsverbanden, joint ventures en R&D-initiatieven.

Over Mary Kay

Als een van de eersten die door het ‘glazen plafond’ braken, heeft Mary Kay Ash haar schoonheidsbedrijf meer dan 55 jaar geleden met drie doelen opgericht: kansen bieden aan vrouwen, onweerstaanbare producten produceren en de wereld verbeteren. Die droom is een bedrijf geworden van meerdere miljarden dollars met miljoenen onafhankelijke verkopers in bijna 40 landen. Mary Kay is toegewijd aan wetenschappelijk onderzoek achter de schoonheid en het produceren van hoogwaardige huidverzorging, kleurcosmetica en voedingssupplementen. Door de Mary Kay FoundationSM, heeft het bedrijf meer dan $ 78 miljoen aan kankeronderzoek en opvanghuizen besteed. Mary Kay Ash’s oorspronkelijke visie straalt nog steeds — met iedere lipstick weer.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com