14:55 uur 13-03-2019

Mary Kay onthult nieuwste onderzoek op het 20e World Dermatology Congress

Globaal kosmeticabedrijf sluit zich aan bij ‘s werelds meest vooraanstaande huidverzorgingsexperts tijdens een evenement in Singapore.

DALLAS–(BUSINESS WIRE)– Als één van de belangrijke huidverzorgingsvernieuwers van de wereld in directe verkoop en kosmetische industrie zet Mary Kay Inc. zijn decenniumlange verplichting aan dermatologisch onderzoek voort als sponsor van het 20 e World Dermatology Congress. Het event, dat op 13-14 maart in Singapore wordt gehouden, brengt onderzoekers, academici en wetenschappers uit de wereldwijde dermatologische gemeenschap samen om informatie over technologische vooruitgang en nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen te delen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190313005461/nl/

David Gan, Senior Principal Scientist at Mary Kay Inc. (Photo: Mary Kay Inc.)

David Gan, Senior Principal Scientist at Mary Kay Inc. (Photo: Mary Kay Inc.)

Het thema voor de World Dermatology 2019 is “Exploring the New Approaches in Dermatology” (Ontdekking van de nieuwe benaderingen in de dermatologie). Door de kloof tussen deskundigen van overal ter wereld te overbruggen, biedt het evenement geavanceerde analyse, onderzoek en behandeling van geïdentificeerde condities die te maken hebben met huid, haar en nagels. De conferentie richt zich op huidgezondheid, huidziekten, allergische reacties, klinische dermatologie en kosmetische dermatologie.

David Gan, hoofdonderzoeker bij Mary Kay Inc., zal nieuwe inzichten presenteren in het evalueren en begrijpen van roodheid in het gezicht. Wetenschappers van Mary Kay hebben op basis van dit werk botanische extracten geïdentificeerd die de productie van ontstekingsbevorderende proteïnen en enzymen reduceren in de huis en een kosmetische formule ontwikkeld die deze extracten bevat om roodheid in het gezicht op effectieve wijze te bestrijden. Na vier weken gebruik verminderde de kosmetische formule de algemene gezichtsroodheid en de huidtemperatuur bij personen met blijvende huidirritatie.

“Als huidbioloog voel ik mij vereerd om grondleggend huidonderzoek van Mary Kay met betrekking tot gezichtsroodheid te delen met de bredere wetenschappelijke gemeenschap,” zei Gan. “Bij Mary Kay is er niets bevredigender dan huidproblemen oplossen waar vrouwen last van hebben en innovatieve producten te creëren waar consumenten naar zoeken. De resultaten van dit voortdurende onderzoek zullen ons helpen producten van Mary Kay ® beter te maken, aangezien wij acht slaan op de zorgen en de ervaring van onze consumenten.”

Het Onderzoek en Ontwikkelingsteam van Mary Kay, dat door Dr. Lucy Gildea wordt geleid, bestaat uit voorname wetenschappers met doktortitels en andere academische graden in vele disciplines: huidbiologie, celbiologie, chemie, biochemie en meer. Dit team van wetenschappers is toegewijd aan het ontdekken van de tendensen en de technologieën die het bedrijf toelaten om onweerstaanbare producten te creëren waar de consumenten van kunnen profiteren.

“In samenwerking met de belangrijke huidverzorgingsdeskundigen van de wereld bij het 20e World Dermatology Congress biedt mogelijkheden om de recentste technologische vooruitgang en de wetenschappelijke doorbraken op het gebied van huidgezondheid te delen,” zei Dr. Gildea. “Onze sponsoring van het World Dermatology Congress is één van een reeks samenwerkingsverbanden van Mary Kay met de mondiale wetenschappelijke en academische gemeenschappen en demonstreert onze voortdurende toewijding aan het dermatologisch onderzoek.”

Mary Kay staat vooraan bij innovatie met meer dan 700 producten in zijn globale portefeuille. Met meer dan 1.500 octrooien voor producten, technologieën en verpakkingsontwerpen, heeft Mary Kay een cultuur van vernieuwing bevorderd en investeert het jaarlijks miljoenen dollars in onderzoek en ontwikkeling. De recente benoeming van Dr. Lucy Gildea aan het uitvoerende team van het bedrijf en het openen van Mary Kay’s nieuwe, state-of-the-art globale productie-, onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteit in de V.S. breidt het leiderschap van het vooraanstaande schoonheidsmerk op het gebied van wetenschappelijke productontwikkeling en innovatie verder uit.

Klik hier voor meer informatie over World Dermatology 2019.

Over Mary Kay

Bij Mary Kay ligt het succes in onze toewijding aan onweerstaanbare producten, een lucratieve kans en een positieve impact op de gemeenschap. Al meer dan 55 jaar heeft Mary Kay vrouwen geïnspireerd tot het bereiken van hun zakelijke doelstellingen in bijna 40 landen. Als bedrijf van meerdere miljoenen dollars, bieden we het laatste in innovatieve huidverzorging, cosmetica in opvallende kleuren en parfums. Ontdek meer redenen van Mary Kay te houden op marykay.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Mary Kay Inc. zakelijke communicatie
Marykay.com/newsroom
972.687.5332 of media@mkcorp.com