12:27 uur 26-04-2022

Shippeo geeft accuraatheid van ETA’s enorme boost

Supply chains worden efficiënter en voorspelbaarder

ROTTERDAM, Nederland–(BUSINESS WIRE)– Shippeo, een toonaangevende leverancier van wereldwijde transportation visibility, heeft significante vooruitgang geboekt in het voorspellen van ETA’s. De verbeterde prestaties zijn het resultaat van investeringen in een nieuwe AI/ML-infrastructuur en in verfijnde algoritmes. Als gevolg daarvan zien verladers en vervoerders de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van de verwachte aankomsttijden (estimated times of arrival, ETA’s) van hun zendingen verbeteren, waardoor supply chains efficiënter en voorspelbaarder worden.

De huidige uitdagingen die zijn veroorzaakt door grote verstoringen in supply chains, bewijzen dat organisaties behoefte hebben aan verbeterde traceerbaarheid van hun wereldwijde zendingen. Hoewel het dankzij betaalbaardere apparaten en betere connectiviteit nog nooit zo eenvoudig was om wereldwijde zendingen op de voet te volgen, verandert de type data waarover supply chain managers willen beschikken.

Kritieke functie

Anand Medepalli, Chief Product Officer van Shippeo: “De vraag van supply chain managers verschuift. Ze nemen geen genoegen meer met een globaal antwoord op de vraag waar hun zendingen zijn. Ze willen tot in detail weten wanneer hun zending arriveert op de eerstvolgende stop en of er enige kans is op vertraging.” Met andere woorden: de mogelijkheid om betrouwbare en accurate ETA’s op fijnmazig niveau af te geven wordt steeds meer een must-have, een kritieke functie voor verladers.

Verbeterde ETA’s leveren een hoop voordelen op voor leveranciers van goederen. Klanten van Shippeo geven aan dat accurate ETA-voorspellingen leiden tot een hogere productiviteit van de teams op de verzendlocaties, terwijl de logistieke prestaties stijgen, de verkoop groeit en – uiteraard – de klanttevredenheid toeneemt. Tegelijkertijd zien deze verladers, waarvan velen wereldwijd actief zijn, hun out-of-stocks en stilstand van productielijnen afnemen met percentages die oplopen tot 76 procent. Bijkomend voordeel: de boetes voor te late leveringen dalen met 25 procent en de wachttijden met 30 procent, terwijl de onvoorziene transportkosten aanzienlijk afnemen.

32 procent verbeterd

Zoals met elk algoritme, is de accuraatheid van ETA’s sterk afhankelijk van de kwaliteit van de inputdata. Dat is de reden waarom Shippeo’s R&D-afdeling de focus voornamelijk heeft gericht op verbetering van de accuraatheid en betrouwbaarheid van deze data. In de onlangs geïntroduceerde derde versie heeft Shippeo daarnaast de infrastructuur voor machine learning (ML) vernieuwd, evenals de methodologieën en modellen die zijn data scientists en ML-engineers gebruiken. Het resultaat is dat de ETA-accuraatheid tot 48 uur voor de geplande levering met maar liefst 32 procent is verbeterd.

“Dit is echt opzienbarend, mede gezien het feit dat verschillende klanten zoals de Renault Group, een van ’s werelds grootste autofabrikanten, inmiddels hebben aangegeven onder de indruk te zijn van onze ETA’s”, zegt Medepalli.

Belangrijk aandachtspunt

“Shippeo investeert veel in de continue verbetering van de algoritmes voor ETA-berekening, waarbij ze rekening houden met onze feedback”, zegt Renan Filleur, General Manager of Parts Logistics Operations and Performace bij de Renault Group. “De betrouwbaarheid van ETA’s is een belangrijk aandachtspunt en wordt kenbaar gemaakt, wat de Renault Group bevestigt in de keuze voor Shippeo’s real-time visibilty-platform. Deze betrouwbaarheid is cruciaal voor elke grote industrieel bedrijf zoals Renault vanwege de daadwerkelijke waarde daarvan voor onze bedrijfsvoering.”

Shippeo is bovendien de enige leverancier van real-time transportation visibility-oplossingen die in contracten garanties opneemt over de betrouwbaarheid van ETA’s. Datzelfde geldt voor de snelheid bij de onboarding van leveranciers en de hoge traceerbaarheidniveaus. “De goede prestaties van ons ETA-model geeft ons zoveel vertrouwen dat we al onze klanten een hoge accuraatheid kunnen garanderen. Kunnen we niet daaraan voldoen? Dan geven we ons geld terug”, verklaart Medepalli. “Dat betekent voor elke klant een gegarandeerde time to value. Deze niet aflatende focus op klanttevredenheid is wat ons onderscheidt van onze concurrentie.” Het verbeterde ETA-algoritme is nu beschikbaar voor alle gebruikers van het Shippeo-platform. Lees hier meer.

Over Shippeo

Shippeo, een marktleider in supply chain visibility, helpt organisaties om onderscheidende klantenservice en operationale efficiëntie te realiseren met behulp van real-time logistieke data. Het Multimodale Visibility Platform verbindt FTL, LTL, pakket- en containervervoerders en integreert 875+ TMS, telematica- en ELD-systemen met behulp van geavanceerde en gespecialiseerde API’s. Het Shippeo-platform biedt directe toegang tot real-time leveringsdata, automatiseert klantprocessen en biedt ongeëvenaarde ETA-nauwkeurigheid dankzij een toonaangevend algoritme dat inhouse is ontwikkeld. Shippeo is opgericht in 2014 en volgt ruim 28 miljoen ladingen per jaar in 74 landen voor honderden klanten, waaronder internationale merken als Coca-Cola HBC, Carrefour, Renault Group, Schneider Electric, Total, Faurecia, Saint-Gobain en Eckes Granini.

-Einde bericht-

Voor meer informatie en voor het aanvragen van interviews kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: 085-4017175 of shippeo@koolhovenenpartners.nl.

Contacts

Media contact
Romke Spierdijk, Koolhoven & Partners, 085-4017175, shippeo@koolhovenenpartners.nl

Check out our twitter: @NewsNovumpr