02:32 uur 29-02-2024

LiveRamp lanceert uniform datasamenwerkingsplatform met samenstelbare technologie

Dankzij nieuwe verbeteringen kunnen klanten samenwerken met elke partner, gegevens activeren naar elke bestemming en toegang krijgen tot meer oplossingenalles vanaf één plek

Met een platform dat klaar is voor de toekomst en geoptimaliseerd is voor snelheid en gebruiksgemak, kunnen klanten betere bedrijfsresultaten en meer gepersonaliseerde klantervaringen leveren.

SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– LiveRamp (NYSE: RAMP) onthulde vandaag de volgende generatie van het /LiveRamp-datasamenwerkingsplatform, dat oplossingen voor de end-to-end marketing levenscyclus samenbrengt op één platform. Het uniforme aanbod introduceert nieuwe mogelijkheden zoals een vereenvoudigde gebruikersinterface, samenstelbare technologie voor cross-cloud interoperabiliteit en een partnermarktplaats waar innovatieve third-party ontwikkelaars applicaties kunnen bouwen die hun vertrouwde expertise tonen. Het /LiveRamp Data Collaboration Platform is ontwikkeld op basis van duurzame, geverifieerde technologie die bestand is tegen signaalverlies en biedt functionaliteit die proactief inspeelt op veranderende privacyoverwegingen terwijl toekomstgerichte datasamenwerkingstoepassingen in de versnelling worden gezet.

De bevindingen van Gartner® laten zien dat “marketing een buitenproportionele rol speelt in data en analytische activiteiten in de hele onderneming, waarbij 71% van de marketingdata en analyseteams verantwoordelijk is voor ten minste één element van de datastrategie in hun organisatie”. Door alle mogelijkheden onder te brengen in één gebruikersinterface met vereenvoudigde orkestratie, stelt LiveRamp klanten in staat om eenvoudiger publiek te verbinden met verschillende partners. De ondersteuning van moderne data-architecturen met een focus op gedecentraliseerde data vermindert de complexiteit van de cloud, verbetert de bruikbaarheid van de cloud voor alle zakelijke gebruikers en lost tegelijkertijd de beperkingen van de IT-infrastructuur op. Voordelen voor de klant zijn onder andere een groter gebruiksgemak en gestroomlijnde functionaliteit die een grotere waarde ontsluiten voor al hun datasamenwerking.

  • Vergroot de eenvoud met behulp van een enkele gebruikersinterface die is gebouwd op een basis van identiteit van topklasse, wereldwijde geverifieerde connectiviteit en eigen privacyverbeterende technologieën
  • Verbetert de gebruikerservaring en verhoogt de snelheid-naar-waarde met nieuwe ingestielijnen die de doorlooptijd verkorten van dagen naar uren. Met selfservicetools kunnen datasets en segmenten worden toegewezen en aan de hand van de integratie van een nieuw meldingssysteem met werkplektools zoals Slack, kunnen gebruikers bepalen hoe ze informatie ontvangen
  • Bereikt het hele ecosysteem met behulp van een verbeterde ervaring op het vlak van activering en segmentatie gericht op gebruikers, campagnes en doelgroepoverschrijdende segmentatie. Verbetert de marketingprestaties verder door te integreren met technologieën zoals Google PAIR, die zijn ontworpen om het verlies van cookies van derden en andere afbrekende signalen tegen te gaan.
  • Ontgrendelt nieuwe partnerschappen tussen data van tweede en derde partijen en biedt de flexibiliteit voor samenwerking vanuit één locatie, waar uw eerstelijnsdata zich ook bevinden, en in de meest uiteenlopende gebruikssituaties
  • Maakt gebruik van een nieuwe marktplaats voor partnertoepassingen, van geïntegreerde ontdekking tot de toegang en implementatie van meetoplossingen uit LiveRamp’s wereldwijde partnernetwerk

“Het Albertsons Media Collective heeft als kernprincipe het bevorderen van een meer onderling verbonden, samenwerkend ecosysteem dat de toegang tot gegevens vergroot en tegelijkertijd de verplaatsing van gegevens minimaliseert,” zegt Evan Hovorka, VP van Product en Innovatie, Albertsons Media Collective. “LiveRamp heeft ons geholpen deze belofte na te komen met toekomstgerichte oplossingen die de signaalgetrouwheid vergroten, de privacy verbeteren en de samenwerking op datagebied opschalen via de kanalen die het belangrijkst zijn voor ons netwerk.” LiveRamp brengt deze mogelijkheden nog beter samen, wat niet alleen ons eigen partnerschap versnelt, maar ook de waarde verhoogt die we downstream leveren aan onze klanten, adverteerders en het hele ecosysteem.”

“Circana’s Lift-oplossing, een gouden standaard in retail- en metingen van verpakte consumptiegoederen (CPG), bevat gegevens op het niveau van huishoudens om cruciale inzichten voor adverteerders te ontsluiten,” zegt Harvey Goldhersz, EVP van Product bij Circana. “Met LiveRamp kunnen adverteerders nu precies bepalen welke creatieve boodschappen, advertentieformaten, doelgroepsegmenten en mediaplaatsingen de verkoop in de detailhandel het meest effectief en efficiënt stimuleren. Adverteerders die gebruik maken van Circana’s Lift-oplossing verbeteren het rendement op reclameuitgaven (ROAS) tot 80%. We vinden het heel spannend om deze mogelijkheid aan LiveRamp te leveren, zodat we Circana’s snelheid, superieure dekking en nauwkeurigheid naar een nog breder publiek kunnen brengen.”

De lancering van het uniforme /LiveRamp Data Collaboration Platform volgt op de overname van Habu door het bedrijf om datasamenwerking te versnellen door middel van verbeterde cleanroom-technologie. Klanten kunnen met behulp van de door Habu aangedreven LiveRamp Clean Room, campagnes meten via het platform in alle walled gardens, mediaplatforms en programmatische advertentiekanalen, terwijl gegevens naadloos worden gekoppeld in clouds, warehouses en cleanrooms.

“De klanten van LiveRamp hebben gevraagd om oplossingen met meer eenvoud en schaal om de waarde van data te ontsluiten en een concurrentievoordeel te behalen,” voegt Kimberly Bloomston, Chief Product Officer bij LiveRamp, toe. “De lancering van ons volledig uniforme platform voorziet in deze behoefte door een nieuwe norm te stellen voor krachtige samenwerking op datagebied, met behulp van privacyverbeterende technologieën die bestand zijn tegen evoluerende eisen op het gebied van signaalverlies en privacy. LiveRamp’s recente overname van Habu versterkt ons vermogen om klanten te helpen met iedereen samen te werken, overal data te activeren en op elke plek te meten waar het belangrijk is.”

Lees meer over het brede scala aan gebruiksmogelijkheden voor datasamenwerking dat LiveRamp voor uw bedrijf kan ontsluiten op liveramp.com/our-platform.

Over LiveRamp

LiveRamp is het datasamenwerkingsplatform bij uitstek voor ‘s werelds meest innovatieve bedrijven. Als baanbrekend leider op het gebied van consumentenprivacy, gegevensethiek en bedrijfsidentiteit stelt LiveRamp de nieuwe norm voor het opbouwen van een verbonden klantenweergave met ongeëvenaarde duidelijkheid en context, terwijl het kostbare vertrouwen van merken en consumenten wordt beschermd. LiveRamp biedt volledige flexibiliteit om samen te werken waar data zich ook bevinden om de meest uiteenlopende gebruikssituaties voor datasamenwerking te ondersteunen – binnen organisaties, tussen merken en via een vooraanstaand wereldwijd netwerk van partners van topkwaliteit.

Honderden wereldwijde innovators, van bekende consumentenmerken en techgiganten tot banken, retailers en leiders in de gezondheidszorg, vertrouwen op LiveRamp om duurzame merk- en bedrijfswaarde op te bouwen door klantbetrokkenheid en -loyaliteit te versterken, nieuwe partnerschappen te activeren en de waarde van hun eerstelijnsgegevens te maximaliseren terwijl ze in de voorhoede blijven van de snel evoluerende compliance- en privacyvereisten. LiveRamp is gevestigd in San Francisco, Californië met kantoren wereldwijd. Meer informatie op www.liveramp.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Michelle Millsap

PR@liveramp.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr