09:20 uur 31-01-2024

Usercentrics CMP is gecertificeerd voor nieuwe Google-vereisten voor uitgevers

MÜNCHEN–(BUSINESS WIRE)– Usercentrics, toonaangevend leverancier van oplossingen voor toestemmings- en voorkeursbeheer, benadrukt het belang voor uitgevers om een door Google gecertificeerd platform voor toestemmingsbeheer (CMP) te implementeren dat het nieuwste Transparency & Consent Framework (TCF) v2.2 ondersteunt. Vanaf februari moeten uitgevers die advertenties in de EU/EER en het Verenigd Koninkrijk aanbieden voldoen aan nieuwe eisen om hun advertentieopbrengst te waarborgen en naleving van de regelgeving inzake gegevensprivacy te garanderen.

Uitgevers die Google AdSense, Ad Manager of AdMob gebruiken voor EU/EER- of Britse doelgroepen, moeten nu voldoen aan de vereisten van Google om personalisatiefuncties te blijven gebruiken en hun inkomsten te behouden. Usercentrics CMP biedt een eenvoudige, betrouwbare en schaalbare manier om privacynaleving te realiseren en te voldoen aan de vereisten van Google.

Hoe uitgevers zich moeten voorbereiden

  1. Kies een oplossing die TCF v2.2 ondersteunt: Met TCF v2.2 kunt u gestandaardiseerd werken met leveranciers, risico’s voor gegevensprivacy minimaliseren en voldoen aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
  2. Gebruik een door Google gecertificeerde CMP: Sinds 16 januari 2024 zijn alle uitgevers die Google AdSense, Ad Manager of AdMob in de EU/EER of het Verenigd Koninkrijk gebruiken, verplicht om een door Google gecertificeerde CMP te implementeren die TCF v2.2 ondersteunt, om advertenties te kunnen blijven aanbieden en toegang te krijgen tot personalisatiefuncties.
  3. Ondersteuning voor Aanvullende toestemming (Additional Consent) van Google: De door Google gecertificeerde CMP die is geïmplementeerd, moet ook toestemming van gebruikers kunnen doorgeven aan advertentietechnologieproviders die geen deel uitmaken van de TCF v2.2-leverancierslijst, maar die wel worden vermeld op de lijst met Ad Tech Providers (ATP) van Google.

Donna Dror, CEO van Usercentrics, merkt op: “Google levert diensten die essentieel zijn voor het publiek en voor het genereren van inkomsten aan miljoenen bedrijven wereldwijd. Hun nieuwe vereisten zorgen voor een enorme verbetering van gegevensprivacy, waardoor de noodzaak voor toestemming van gebruikers de standaard wordt in digitale markten zoals online reclame.”

Over Usercentrics

Usercentrics is wereldwijd marktleider op het gebied van Consent Management Platforms (CMP). Wij stellen bedrijven in staat om gebruikerstoestemming op websites, apps en andere verbonden platforms te verzamelen, beheren, documenteren en signaleren om volledig te voldoen aan de wereldwijde privacyvoorschriften. Cookiebot CMP is onze plug-and-play SaaS voor kleine bedrijven. Onze app CMP verzorgt de toestemming van gebruikers voor mobiele apps en Usercentrics CMP voorziet bedrijven met op maat gemaakte bedrijfsvereisten. Usercentrics helpt klanten zoals Daimler, ING Diba en Konica Minolta bij het naleven van privacyregels en is actief op meer dan 1,4 miljoen websites in meer dan 180 landen. Meer informatie vindt u op https://usercentrics.com/.

Contacts

Perscontact:

Hannah Sinz

Sr. PR Manager
pr@usercentrics.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr