09:50 uur 30-10-2023

Advertentieopbrengsten in het gedrang: Bereid u voor op het voldoen aan de Digital Markets Act (DMA) met Usercentrics

MÜNCHEN–(BUSINESS WIRE)– Usercentrics, een toonaangevende aanbieder van oplossingen voor toestemmingsbeheer, heeft melding gemaakt van opvallend lage AVG-naleving in meerdere branches in de Europese Unie. Dit gebrek aan aandacht en prioriteit voor gegevensprivacy en gebruikerstoestemming wordt een stuk risicovoller vanwege de DMA (Digital Markets Act) die op 6 maart 2024 ingaat.

Geen toestemming, geen inkomsten: Wake-up call voor adverteerders vanwege de Digital Markets Act

Hoewel de DMA het meest direct van invloed is op de zes “gatekeeper”-bedrijven die zijn aangewezen door de Europese Commissie – Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta en Microsoft – wordt vaak over het hoofd gezien dat het ook van invloed zal zijn op alle bedrijven met digitale activiteiten in de EU die afhankelijk zijn van de platforms en diensten van deze zes technologiegiganten.

“De DMA zal voor veel bedrijven een grote wake-up call zijn. Het betekent in principe: geen toestemming, geen inkomsten. Het is niet zomaar een aanvullende verordening die bedrijven met activiteiten in de EU en EER verplicht om uitdrukkelijke toestemming te verkrijgen van gebruikers voordat ze hun persoonsgegevens verwerken. Bovendien zullen gatekeepers waarschijnlijk van bedrijven die hun diensten gebruiken voor advertenties, e-commerce, analyse en meer, eisen om conforme processen voor toestemmingsbeheer te implementeren”, aldus Donna Dror, CEO van Usercentrics.

Het niet naleven van de Digital Markets Act vormt een zeer duur risico voor de gatekeepers. Voor derden is het niet naleven van de regelgeving eveneens riskant, omdat ze te maken kunnen krijgen met het verlies van gegevens, publiek, inkomsten en merkreputatie als gevolg van het verlies van toegang tot het gebruikersbestand, gegevens en diensten die Google, Meta en anderen bieden.

Behoud uw advertentie-inkomsten en analysegegevens: Met Usercentrics maakt u zich klaar voor de DMA

Het goede nieuws is dat naleving van de Digital Markets Act en het voldoen aan de vereisten van de gatekeepers eenvoudig te bereiken is. Met Usercentrics en Cookiebot Consent Management Platforms (CMP’s) kunnen bedrijven gebruikers informeren, geldige toestemming verzamelen en opslaan en deze toestemming vervolgens doorspelen naar gatekeepers.

De gepatenteerde technologie voor deep-scanning en geautomatiseerde functies detecteren, categoriseren en beheren de cookies en trackingtechnologieën die worden gebruikt op websites, apps en verbonden platforms.

De CMP’s zorgen ervoor dat DMA-privacy moeiteloos wordt nageleefd door directe integratie met toonaangevende web- en e-commerce content management-systemen (CMS) mogelijk te maken, waaronder WordPress, Magento, HubSpot, Joomla, en Shopify. Daarnaast bieden ze ondersteuning voor app- en tv-platforms, evenals frameworks voor meerdere platformen zoals iOS, Android, Unity en React.

Wilt u meer weten over hoe u uw bedrijf kunt voorbereiden op de Digital Markets Act? Ga naar usercentrics.com.

Contacts

Voor persvragen en interviewaanvragen kunt u contact opnemen met:
Hannah Sinz

Sr. PR Manager

pr@usercentrics.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr