22:56 uur 02-03-2023

Medidata stimuleert diversiteit in klinische onderzoeken, met meer dan 30.000 studies en 9 miljoen deelnemers

Ongekende mijlpalen in de branche zijn bereikt met voortdurende innovatie ter ondersteuning van de digitale transformatie van biowetenschappen

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Medidata, een bedrijf van Dassault Systèmes dat bekend staat om zijn baanbrekende technologische innovaties in klinische onderzoeken, heeft meer dan 30.000 klinische onderzoeken en 9 miljoen studiedeelnemers overtroffen. Deze mijlpalen, bereikt samen met meer dan 2.100 wereldwijde klanten en partners, werden gevoed door de platform- en biowetenschappelijke oplossingen van Medidata die zorgen voor slimmere behandelingen en gezondere mensen, terwijl ze een betere toegang tot onderzoeken bevorderen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20230302005172/nl/

“Als pleitbezorger van patiënten en studiedeelnemer begrijp ik het belang van deze mijlpalen,” aldus Anne Marie Mercurio, onderzoeksadvocaat en voorzitter van de Raad van Bestuur van Medidata Patient Insights. “En afgezien van de cijfers en de gegevens, helpt de voortdurende inzet van Medidata om de stem van de patiënt te laten doordringen in onderzoeksontwerpen en -oplossingen, om een betere en meer inclusieve ervaring te creëren voor alle deelnemers aan klinische onderzoeken.”

Medidata heeft het diepste, breedste platform van baanbrekende programma’s, waaronder gedecentraliseerde klinische onderzoeken, toenemende diversiteit in klinische onderzoeken en geavanceerde AI-oplossingen voor studie-ontwerp en -simulatie, locatieselectie en synthetische controlearmen. En Medidata-technologieën en -diensten zorgen voor meer waarde voor klanten, waardoor kritieke ontwikkelingsmijlpalen sneller worden bereikt, waaronder een gemiddelde besparing van een maand in de opbouwtijd van het onderzoek en twee maanden in het uitvoeren van onderzoeken.

Rose Kidd, president, Operations Delivery bij ICON, merkte op: “Bij ICON is technologie de kern van hoe we op een effectieve en efficiënte manier aan de behoeften van de klant voldoen, via onze eigen gepatenteerde technologieën om samen te werken met leiders in hun vakgebied zoals Medidata. ICON heeft een lange geschiedenis met Medidata als eerste CRO-partner. We zijn er trots op om samen te werken om toonaangevende oplossingen te creëren die de beste prestaties in klinische ontwikkeling stimuleren.”

Maribel Hernandez, vice president, Clinical Operations & Special Projects bij PTC Therapeutics, verklaarde: “Klinische onderzoeken naar zeldzame ziekten zijn complex en onvoorspelbaar. Sinds we in 2016 klant zijn geworden van Medidata, hebben we geprofiteerd van hun ervaring en innovatieve geest, en hebben we aan efficiëntie gewonnen om nieuwe medicijnen naar patiënten in nood te brengen.”

Mike McDevitt, senior vice president, Biometrics bij Syneos Health, stelde: “We werken al meer dan 16 jaar samen met Medidata en gedurende deze tijd heeft de toewijding van het bedrijf aan het leveren van diensten en de innovatie van klinische proeven Syneos Health verder in staat gesteld om onze klanten van dienst te zijn en de ontwikkeling van medicijnen en apparaten te versnellen. Medidata heeft baanbrekende bijdragen geleverd aan technologie en klinisch onderzoek – bijdragen die opvallen in onze branche – en we zijn verheugd om samen met hen deze belangrijke operationele mijlpalen te vieren.”

“Deze mijlpaal van 30.000 onderzoeken is een opmerkelijke prestatie en een bewijs van het harde werk van zovelen bij Medidata die studies ondersteunen, innovaties in AI ontwikkelen en onze klanten van dienst zijn terwijl de patiënt op de eerste plaats komt,” gaf Pascal Daloz, CEO van Medidata, te kennen. “We danken de 9 miljoen studiedeelnemers die klinische onderzoeken hebben gekozen als onderdeel van hun zorgtraject en de klanten die met ons hebben samengewerkt om de gezondheid van de mens te bevorderen… en we zijn nog maar net begonnen!”

Door gebruik te maken van dit volume aan onderzoeken, patiënten en gegevens, levert Medidata ongeëvenaarde resultaten in de branche. Met studies uitgevoerd in meer dan 140 landen, is Medidata betrokken bij bijna 40% van de door bedrijven geïnitieerde onderzoekstarts wereldwijd. Ongeveer 70% van de nieuwe geneesmiddelen die door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) werden goedgekeurd in 2022 zijn ontwikkeld met Medidata-software. En op het kritieke gebied van onderzoek naar zeldzame ziekten heeft Medidata meer dan 2.000 onderzoeken ondersteund die meer dan 320.000 deelnemers vertegenwoordigen.

Zie onze Medidata-factsheet en bekijk onze awards en erkenning voor meer informatie.

Medidata is een volledige dochteronderneming van Dassault Systèmes, dat met zijn 3DEXPERIENCE-platform gepositioneerd is om de digitale transformatie van biowetenschappen in het tijdperk van gepersonaliseerde geneeskunde te leiden met het eerste end-to-end wetenschappelijke en zakelijke platform, van onderzoek tot commercialisering.

Over Medidata

Medidata leidt de digitale transformatie van de biowetenschappen en schept hoop voor miljoenen patiënten. Medidata helpt bij het genereren van het bewijs en de inzichten om farmaceutische, biotech-, medische hulpmiddelen- en diagnostiekbedrijven en academische onderzoekers te helpen bij het versnellen van waarde, het minimaliseren van risico’s en het optimaliseren van resultaten. Meer dan een miljoen geregistreerde gebruikers verdeeld over meer dan 2.100 klanten en partners hebben toegang tot ‘s werelds meest vertrouwde platform voor klinische ontwikkeling, commerciële en praktijkgegevens. Medidata, een bedrijf van Dassault Systèmes (Euronext Parijs: FR0014003TT8, DSY.PA), heeft zijn hoofdkantoor in New York City en heeft kantoren over de hele wereld om aan de behoeften van zijn klanten te voldoen. Ontdek meer op www.medidata.com en volg ons via @Medidata.

Over Dassault Systèmes

Dassault Systèmes, het 3DEXPERIENCE-bedrijf, is een katalysator voor menselijke vooruitgang. We bieden bedrijven en mensen collaboratieve virtuele 3D-omgevingen om duurzame innovaties voor te stellen. Door virtuele tweelingervaringen van de echte wereld te creëren met ons 3DEXPERIENCE-platform en onze toepassingen, verleggen onze klanten de grenzen van innovatie, leren en productie om een duurzamere wereld voor patiënten, burgers en consumenten te bereiken. Dassault Systèmes biedt waarde aan meer dan 300.000 klanten van elke omvang, in alle sectoren, in meer dan 140 landen. Ga voor meer informatie naar www.3ds.com.

3DEXPERIENCE, het Compass-pictogram, het 3DS-logo, CATIA, BIOVIA, GEOVIA, SOLIDWORKS, 3DVIA, ENOVIA, NETVIBES, MEDIDATA, CENTRIC PLM, 3DEXCITE, SIMULIA, DELMIA en IFWE zijn commerciële handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Dassault French Systèmes, een Frans ‘société européenne’ (handelsregister van Versailles # B 322 306 440), of haar dochterondernemingen in de Verenigde Staten en/of andere landen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Tom Paolella

Senior Director, Corporate Communications & Affairs

+1-848-203-7596

thomas.paolella@3ds.com

Paul Oestreicher

External Communications Director

+1-917-522-4692

paul.oestreicher@3ds.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr