13:47 uur 10-11-2021

Amplitude lanceert nieuw datacenter in Duitsland ter ondersteuning van snelle klantengroei in de EU

Investeringen in infrastructuur wijzen op de focus van de pionier op het gebied van digitale optimalisatie op strenge beveiliging, privacybescherming en inzet op de lange termijn voor het succes van klanten in de EU

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Amplitude, Inc. (Nasdaq: AMPL), een pionier op het gebied van digitale optimalisatie, heeft vandaag de opening aangekondigd van zijn EU-datacenter in Frankfurt, Duitsland. Het nieuwe datacenter van Amplitude ondersteunt het groeiende klantenbestand in de EU en het toenemende aantal bedrijven dat in digitale producten investeert. Nu kunnen deze organisaties de kracht ervaren van Amplitudes nummer één productanalyse oplossing terwijl ze hun klantgegevens binnen de EU opslaan in overeenstemming met de lokale normen voor gegevens privacy.

Amplitude heeft Amazon Web Services (AWS), dat bekend staat om zijn best-in-class privacy- en beveiliging bescherming, geselecteerd voor het hosten van het datacenter, zodat de klanten van Amplitude tegelijkertijd productinnovatie en naleving van data privacy kunnen realiseren. Het afzonderlijke, fysiek geïsoleerde EU-datacenter van Amplitude ondersteunt niet alleen gegevensopslag, maar ook gegevens opname, -bevraging en -visualisatie.

“Organisaties over de hele wereld willen betere producten bouwen door middel van data, dus we doen grote investeringen in wereldwijde infrastructuur die de uitzonderlijke beveiligings- en privacy normen centraal stellen,” aldus Daniel Bailey, vice president EMEA bij Amplitude. “Klantgegevens Privacy moet een prioriteit zijn, vooral bij het delen en opslaan van gegevens in de cloud. Aangezien ons Europese klantenbestand snel blijft groeien, en met de evoluerende privacynormen binnen de EU, hebben we in dit datacenter geïnvesteerd om aan de behoeften van klanten te voldoen en ervoor te zorgen dat ze zich kunnen houden aan de hoogste normen op het gebied van beveiliging en gegevensprivacy naleving.”

Amplitude koos voor het AWS-datacenter in Frankfurt omdat Duitsland enkele van de strengste privacy- en technologie normen ter wereld hanteert. Dit betekent dat Amplitude strengere beoordelingsprocessen zal volgen en hogere normen zal handhaven voor alle gebruikers toegangscontroles, gegevens filteren en tools. Het datacenter is data neutraal en agnostisch, voldoet aan de algemene gegevens privacyregels (AVG) en is gecertificeerd in ISO 27001 en SOC 2 Type II.

Met het nieuwe datacenter van Amplitude hebben EU-klanten onmiddellijk toegang tot de best beoordeelde productanalyse oplossing op de markt met ingebouwd databeheer en identiteit resolutie. Dit betekent dat meer EU-klanten inzichten zullen hebben die de privacy vooropstellen, veilig zijn en selfservice bieden, zodat teams hun begrip van klanten kunnen verdiepen, verbeteringen kunnen aanbrengen in hun digitale productervaringen en de impact kunnen meten over het hele klanttraject.

De strategische investering van Amplitude omvat belangrijke integratiepartners die EU-klanten in staat stellen hun bestaande data- en marketing technology stapel te benutten. Het nieuwe EU-datacenter ondersteunt integraties met Snowflake, Braze, AppCues en Airship. In de loop van de tijd zullen er aanvullende partner integraties worden gebouwd, samen met ondersteuning voor Amplitude Recommend en Amplitude Experiment.

Over Amplitude

Amplitude is de pionier in digitale optimalisatie software. Meer dan 1.400 klanten, waaronder Atlassian, Instacart, NBCUniversal, Shopify en Under Armour, vertrouwen op Amplitude om hen te helpen sneller en slimmer te innoveren door antwoord te geven op de strategische vraag: “Hoe sturen onze digitale producten ons bedrijf aan?” Het Amplitude Digital Optimization System maakt kritieke gegevens toegankelijk en bruikbaar voor elk team – door product-, marketing-, ontwikkelaars- en uitvoerende teams te verenigen rond een nieuw diepgaand klantbegrip en gemeenschappelijk inzicht in wat de bedrijfsresultaten stimuleert. Amplitude is de beste oplossing voor productanalyse en staat volgens G2 op nummer 1. Lees hoe u uw digitale producten en bedrijf kunt optimaliseren op amplitude.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Communications

Darah Easton

press@amplitude.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr