13:12 uur 29-07-2021

ABP Publishing heeft meer dan 500 luisterboeken in zijn catalogus en verwacht dat de verkoop in 2021 met 30% zal stijgen

FRANKFURT, Duitsland–(BUSINESS WIRE)– ABP Publishing kondigt aan dat haar audioboekcatalogus meer dan 500 titels heeft. De Europese uitgever gaat verder met te zeggen dat ze tegen 2024 een stijging van 100% in titels (1000 titels) voorspellen. Bovendien wordt voor eind 2021 een stijging van 30% van de totale verkoop voorspeld, waarmee een vijfjarige groeitrend wordt voortgezet.

Er zijn plannen om in 2022 17% meer titels te publiceren en de catalogus verder uit te breiden om in 2024 de doelstelling van 100% te halen. Om deze doelstellingen te halen, is ABP Publishing van plan haar aanwezigheid geleidelijk uit te breiden in markten die het onlangs betrad, zoals Turkije, Japan, Korea en Spanje. Daarnaast zal het blijven samenwerken met lokale auteurs, met name in Duitsland en Frankrijk.

“De laatste drie jaar heeft ABP Publishing een solide groei in verkoop en productie laten zien. Dit betekent dat we erin geslaagd zijn een doeltreffend systeem op te zetten om rechten te verwerven voor boeken met een hoog potentieel en deze te externaliseren in audioboeken van goede kwaliteit. Ik denk dat de combinatie ons zal helpen ons hoofddoel in de komende drie jaar te bereiken – een verdubbeling van de huidige catalogus,” aldus Viktoria Salnikova, hoofdredacteur van ABP Publishing.

ABP Publishing Exceeded 500 Audiobooks in Its Catalogue, and Sales Are Forecasted to Grow 30% in 2021

FRANKFURT, Germany–(BUSINESS WIRE)– ABP Publishing announces its audiobook catalogue exceeded 500 titles. The European publisher go on to say that they are forecasting a 100% increase in titles (1000 titles) by 2024. In addition, a 30% increase in total sales is predicted before the end of 2021, continuing a five-year trend of growth.

There are plans to publish 17% more titles in 2022 and continue growing the catalogue to meet their 100% increase target by 2024. To meet these targets, ABP Publishing plans to expand its presence gradually in markets it entered recently, such as Turkey, Japan, Korea, and Spain. Additionally, it will continue to work with local authors, particularly in Germany and France.

“For the last three years, ABP Publishing has shown solid growth in sales and production. It means that we managed to create an effective system of acquiring rights to high-potential books and externalizing them into good quality audiobooks. I believe the combination will help us achieve our main aim during the next three years – to double the current catalogue,” said Viktoria Salnikova, Chief Editor of ABP Publishing.

ABP Publishing will form new partnerships and develop more effective collaborations with its current partners. In addition, the company will introduce new authors to diversify the audiobook genres in its catalogue. The company will also continue to focus on listening to the needs of its current audience. Based on their insights, ABP Publishing will grow its catalogue in the right direction to meet its 100% increase target.

The CEO of ABP Publishing, Andrey Mishenev, believes that the company was able to bring positive changes to its work culture in the past year, which will support its growth and future goals. “We transferred into remote work completely, which allowed us to work more effectively, economize resources and the employees are more devoted and motivated to work because of life-work balance. Our employees’ productivity will fuel our growth in the coming years.”

About ABP Publishing

ABP Publishing is an international publisher of non-fiction digital-only audiobooks in different languages. The publishing house sells non-fiction audiobooks on business, personal development, popular psychology, science, parenting, healthy lifestyle, and spirituality.

The company comprises four divisions: ABP Verlag in Germany, ABP Editions in France, ABP Editore in Italy, and ABP Publishing in other markets.

Contacts

Viktoria Salnikova

Chief Editor

+7(968)973-62-79

editor@abp-publishing.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr