20:14 uur 31-08-2020

Tommy Hilfiger versnelt duurzaamheidstraject met ambitieus Make it Possible-programma

Gedreven door de visie ‘Waste Nothing and Welcome All’ stelt het duurzaamheidsprogramma Make it Possible van Tommy Hilfiger 24 gedurfde doelen op het gebied van circulariteit en inclusiviteit voor 2030

  • Tommy Hilfiger benadert duurzaamheid vanuit zowel ecologisch als sociaal perspectief, waarbij Make it Possible zich richt op respectievelijk circulariteit en inclusiviteit.
  • De missie van Make it Possible is om mode te creëren die ‘Wastes Nothing and Welcomes All’ [‘niets verspilt en iedereen verwelkomt’].
  • Het programma omvat 24 doelstellingen voor 2030, verdeeld over vier pijlers.
  • www.sustainability.tommy.com
  • #TommyHilfiger

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– Tommy Hilfiger, dat eigendom is van PVH Corp. [NYSE: PVH] kondigt Make it Possible aan, een gedurfde benadering ten aanzien van ecologische en sociale duurzaamheid die de toewijding van de organisatie versterkt om mode te creëren die niets verspilt en idereen verwelkomt (‘Wastes Nothing and Welkoms All’). Met Make it Possible zet Tommy Hilfiger zich in eerste instantie in voor 24 ambitieuze doelstellingen rond circulariteit en inclusiviteit voor 2030, beschreven in vier pijlers:

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200831005656/nl/

  • Circle Round: producten maken die volledig circulair zijn en deel uitmaken van een duurzame kringloop.
  • Made for Life: werken met gevoeligheid voor planetaire grenzen, bijvoorbeeld op het gebied van klimaatverandering, landgebruik, zoetwater- en chemische vervuiling – vanaf het moment van de inkoop, tot het moment van de verkoop.
  • Everyone Welcome: een merk zijn dat werkt voor elke TOMMY-fan – altijd inclusief, volledig toegankelijk.
  • Opportunity for All: zorgen voor gelijke toegang tot kansen – geen belemmeringen voor succes bij Tommy Hilfiger.

Het programma van Tommy Hilfiger wordt mogelijk gemaakt door de Forward Fashion-strategie van moederbedrijf PVH Corp, een reeks van 15 prioriteiten die zijn ontwikkeld om de negatieve impact tot nul te reduceren, de positieve impact tot 100% te verhogen en de meer dan 1 miljoen levens in de waardeketen van het bedrijf te verbeteren.

“Ik opende mijn eerste winkel, People’s Place, in 1969 in mijn geboorteplaats Elmira, waar mensen van alle achtergronden samen konden komen en opwindende popcultuurervaringen konden delen,” aldus Tommy Hilfiger. “Zoals ons merk door de jaren heen is geëvolueerd, gedreven door deze inclusieve geest, zo is hetzelfde gebeurd met onze toewijding aan sociale en ecologische duurzaamheid. Met Make it Possible gaan we nog een stap verder met onze betrokkenheid. We werken aan onze visie terwijl de hele organisatie erop gericht is, en hoewel we er nog niet zijn, gaan we er zeker komen.”

“In deze tijden van gezondheids-, menselijke, ecologische en economische crisis delen we de verantwoordelijkheid om innovatieve oplossingen te vinden die inclusiviteit stimuleren en een meer circulaire toekomst opbouwen,” aldus Martijn Hagman, CEO, Tommy Hilfiger Global en PVH Europe. “Het zit in onze aard om verandering te stimuleren, zelfs in de meest uitdagende tijden. Daarom maken we ons ambitieuze Make it Possible-duurzaamheidsprogramma bekend, met 24 doelstellingen voor 2030. Tommy Hilfiger heeft een geschiedenis van tien jaar als het gaat om het bevorderen van een duurzamere toekomst, inclusief door de inzet van baanbrekende denimprocessen met een lage impact, als pleitbezorger voor waterbeheer en door de creatie van meer inclusieve collecties. Make it Possible is een manier waarop we zullen samenwerken om een zinvolle en blijvende bijdrage te leveren aan een betere mode-industrie.”

Make it Possible markeert de nieuwste mijlpaal in het duurzaamheidstraject van Tommy Hilfiger. De belangrijkste resultaten zijn de lancering van Tommy Hilfiger Adaptive, ontworpen om het aankleden voor volwassenen en kinderen met een handicap gemakkelijker te maken, en de Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, een wereldwijd programma ter ondersteuning van start-ups en scale-ups die oplossingen ontwikkelen die inclusiviteit en duurzaamheid in de mode stimuleren. Meer recentelijk lanceerde Tommy Hilfiger het People’s Place-programma om de vertegenwoordiging van de zwarte, inheemse en kleurlinggemeenschappen binnen de mode- en creatieve industrie te bevorderen. Tot op heden is meer dan 80% van de Tommy Hilfiger-ontwerpers getraind in circulaire ontwerpstrategieën en in 2019 was 72% van het wereldwijd gebruikte katoen afkomstig van duurzamere bronnen. Bovendien zijn 2 miljoen stukken denim afgewerkt met een lagere impact, waardoor er minder water en energie wordt gebruikt. Elke seizoenscollectie van TOMMY HILFIGER bevat duurzamere stijlen in de collecties, zoals blijkt uit de 50% duurzamere stijlen die gepland staan voor het voorjaar van 2021, het dubbele van het aantal van de lente van 2020.

Tommy Hilfiger erkent dat geen enkel bedrijf het duurzaamheidslandschap alleen kan veranderen en heeft daarom als onderdeel van PVH Corp. de krachten gebundeld met partners uit de industrie door in augustus 2019 The Fashion Pact te ondertekenen en zich ook aan te sluiten bij de initiatieven Make Fashion Circular en Jeans Redesign van de Ellen MacArthur Foundation. Tommy Hilfiger heeft de afgelopen jaren samengewerkt met het WWF om het waterrisico in onze strategische supply chain-locaties aan te pakken. Dit omvat training over waterrisicobeheer voor leveranciers en industrieparken in het Taihu-stroomgebied in China en het dienen als de oprichtende merkpartner van een nieuw waterbeheerprogramma in Vietnam in het Mekong-bekken.

Tommy Hilfiger zal gedurende het hele traject verslag doen van de vooruitgang. Ga voor meer informatie over Make it Possible en een volledig overzicht van de prestaties tot nu toe naar http://sustainability.tommy.com.

Over Tommy Hilfiger

Met een merkenportfolio met onder meer TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS is Tommy Hilfiger een van ‘s werelds meest erkende premium designer lifestyle-groepen. De focus ligt op het ontwerpen en verkopen van hoogwaardige op maat gesneden kleding en sportkleding voor heren, collectiekleding en sportkleding voor dames, kinderkleding, denimcollecties, ondergoed (inclusief badjassen, nachtkleding en loungewear), schoenen en accessoires. Via geselecteerde licentiehouders biedt Tommy Hilfiger aanvullende lifestyleproducten zoals brillen, horloges, parfum, zwemkleding, sokken, kleine lederwaren, huisartikelen en bagage. De TOMMY JEANS-productlijn bestaat uit spijkergoed en schoenen voor heren en dames, accessoires en parfum. Merchandise onder de merken TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS is wereldwijd verkrijgbaar voor consumenten via een uitgebreid netwerk van winkels van TOMMY HILFIGER en TOMMY JEANS, toonaangevende speciaalzaken en warenhuizen, geselecteerde online winkels en op tommy.com.

Over PVH Corp.

PVH is een van de toonaangevende mode- en lifestylebedrijven ter wereld. Wij geven merken kracht die de mode vooruit helpen – voor altijd. Ons merkportfolio omvat de iconische merken CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER, Van Heusen, IZOD, ARROW, Warner’s, Olga en Geoffrey Beene, alsook het digitaal gerichte merk voor intieme kledingstukken True&Co. Wij verkopen een verscheidenheid van goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende merken die we in beheer of gelicentieerd hebben. PVH heeft dan 40.000 medewerkers die actief zijn in meer dan 40 landen, met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 9,9 miljard. Dat is Onze Kracht. Dat is de Kracht van PVH.

Volg ons op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Tommy Hilfiger
Baptiste Blanc

Sr. Director, Communications and Earned Media

Baptiste.Blanc@tommy.com
+31 62904 2334

Check out our twitter: @NewsNovumpr