dataplor lanceert wereldwijd mobiliteitsproduct, waarmee inzicht in voetverkeer wordt uitgebreid naar belangrijke markten wereldwijd
Ter gelegenheid van de productlancering heeft dataplor een nieuw rapport uitgebracht over consumentenpatronen bij toeristische topattracties, en legt het de focus op de groeiende vraag naar betrouwbare locatie-informatie buiten Noord-Amerika.
MANHATTAN BEACH, Calif.–(BUSINESS WIRE)– dataplor, een toonaangevende leverancier van wereldwijde locatie-informatie, kondigt aan dat het zijn wereldwijde mobiliteitsproduct lanceert. Hiermee levert het hoogwaardige, privacyconforme gegevens over voetverkeer op internationale markten. Het product is ontworpen om te voldoen aan de groeiende vraag van multinationale bedrijven en biedt maandelijks vernieuwde inzichten in de bewegingspatronen van consumenten in steden, regio’s en points of interest (POI’s), vooral in markten die niet eerder in kaart zijn gebracht. Het is een van de weinige wereldwijde oplossingen die deze diepgang van mobiliteitsgegevens kan leveren met behoud van de AVG-naleving (Algemene verordening gegevensbescherming) en de privacy van eindgebruikers.
Om de kracht van zijn nieuwe wereldwijde dataset te laten zien, publiceert dataplor het rapport Global Foot Traffic Trends: What the World’s Most Visited Places Reveal About Tourism’s Return (Wereldwijde trends in voetverkeer: Wat ‘s werelds meest bezochte plaatsen onthullen over de terugkeer van toerisme). Hierin wordt het voetverkeer bij ‘s werelds meest bezochte toeristische attracties belicht. Het rapport laat zien hoe mobiliteitsgegevens zinvolle inzichten onthullen over internationale reispatronen en regionaal consumentengedrag, van Tokyo Disneyland tot de Grote Piramide van Gizeh.
“Wereldwijde bedrijven hebben in het buitenland hetzelfde niveau van locatie-informatie nodig als ze in de VS gewend zijn,” zegt Geoff Michener, CEO van dataplor. “Met ons internationale mobiliteitsproduct hebben bedrijven nu toegang tot uitgebreide, AVG-conforme gegevens over voetverkeer in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Dit helpt hen slimmere beslissingen te nemen over waar te investeren, uit te breiden en klanten te bedienen.”
Nieuwe toepassingen in regio’s en industrieën
Met zijn wereldwijde aanbod biedt dataplor toegang tot betrouwbare mobiliteitsgegevens over internationale markten, zodat organisaties
- Nieuwe inkomstenmogelijkheden ontdekken door onaangeboorde verkoopkanalen in kaart te brengen, voetverkeer van concurrenten te vergelijken en op basis van vraagprognoses internationale uitbreidings- en investeringsbeslissingen te onderbouwen.
- Strategieën voor toerisme en gastvrijheid verbeteren omdat ze inzicht krijgen in de verplaatsing van internationale bezoekers door grote steden, en in bezoeken aan monumenten en culturele bestemmingen.
- Ontwikkeling van slimme steden en infrastructuur ondersteunen door middel van realworld mobiliteitsgegevens die overheden en stadsplanners in staat stellen om doorvoersystemen, voetgangersstromen en stadsontwerp te optimaliseren.
Net als bij het Noord-Amerikaanse aanbod, verzamelt dataplor internationale mobiliteitsgegevens via geanonimiseerde signalen die in kaart worden gebracht met de eigen POI-database. Het resultaat is een op precisie gerichte, AVG-conforme, ethisch verkregen dataset die de privacy van gebruikers respecteert waarbij het inspeelt op de eisen van moderne wereldwijde bedrijven.
Meer informatie over het rapport en het wereldwijde mobiliteitsproduct kunt u lezen in de nieuwste blog van dataplor of ga naar www.dataplor.com.
Over dataplor
dataplor is een toonaangevende leverancier van point-of-interest (POI) en mobiliteitsgegevens die wereldwijde bedrijven helpt te groeien in het buitenland door moeilijk bereikbare markten in kaart te brengen waarbij het een privacygerichte aanpak hanteert. Omdat de meeste internationale locatiegegevens vaak onnauwkeurig en snel verouderd zijn, gaat dataplor een aantal stappen verder dan de industriestandaard. Het helpt ‘s werelds grootste bedrijven op het gebied van technologie, kartering, zoekopdrachten, logistiek voor derden, Consumer Packaged Goods (CPG), telecom, beleggen, vastgoed en financiën om in real time inzicht te geven in locatie-informatie over elke commerciële of fysieke locatie, wat hun expansie in het buitenland stimuleert.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250520720686/nl/
Contacts