19:48 uur 18-01-2024

86% van consumenten wil dat retailers AI diverser, rechtvaardiger en inclusiever maken, blijkt uit nieuw Talkdesk-onderzoek

De Talkdesk Bias & Ethical AI in Retail Survey laat zien hoe belangrijk verantwoorde AI is voor klanten en wat retailers moeten gaan doen als ze dat nog niet hebben gedaan

  • 79% van de shoppers onthoudt zich van het kopen van op kunstmatige intelligentie (AI) gebaseerde productaanbevelingen omdat deze niet zijn afgestemd op hun interesses.
  • 53% is van mening dat AI-aangedreven gezichtsherkenningssoftware zal leiden tot meer gevallen van rassendiscriminatie.
  • 90% van de consumenten is van mening dat retailers transparant moeten zijn over de manier waarop zij klantgegevens gebruiken om hun AI-gebruik te onderbouwen.

SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– 86% van de consumenten is van mening dat retailers stappen moeten ondernemen om kunstmatige intelligentie (AI) diverser, rechtvaardiger en inclusiever (DEI) te maken, volgens de Talkdesk Bias & Ethical AI in Retail Survey, die inzicht geeft in klantervaringen en -verwachtingen in de almaar veranderende wereld van AI.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media:

Christie Blake

pr@talkdesk.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr