20:08 uur 07-07-2021

Disruptive.Asia: AR voor consumenten heeft 5G en goedkopere headsets nodig om echt van de grond te komen

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Disruptive.Asia is van mening dat de echte boost voor AR van de consumentenmarkt zal komen – op voorwaarde dat de apparaatprijzen ver genoeg dalen en dat operators de gecombineerde kracht van 5G, cloud, edge en AI benutten om de beste gebruikerservaring voor AR te bieden. AR wint snel terrein in verschillende bedrijfssegmenten, vooral in China.

AR is tot nu toe vooral iets voor ondernemingen geweest. Op de Huawei Better World Summit for 5G + AR had Bob Cai, CMO van Carrier BG bij Huawei, het over hoe de leverancier al interne toepassingen voor AR heeft gevonden tijdens de COVID-19-pandemie, zoals het virtueel presenteren van producten aan klanten en het versnellen van de uitrol van basisstations door AR-info te verstrekken aan buitendienstmedewerkers om meerdere sitebezoeken te voorkomen.

De AR-markt voor consumenten heeft niet stilgestaan. David MacQueen, Executive Director van Strategy Analytics, merkte op dat AR nu al resoneert bij consumenten met hits als Pokémon Go, Snapchat en TikTok, waardoor intensief gebruik wordt gestimuleerd op een enorme markt van 1,5 miljard apparaten die zowel AR-headsets als AR-compatibele smartphones en tablets omvat. AR voor consumenten zal echter echt pas goed van de grond komen zodra zelfstandige AR-headsets licht, comfortabel en goedkoop genoeg zijn. Ze moeten worden ondersteund door een 5G-netwerk van goede kwaliteit.

Volgens Disruptive.Asia betekent dit niet alleen supersnelle verbindingen met het basisstation, maar ook het benutten van andere belangrijke functies van de 5G-infrastructuur. Mobile edge computing zal de latentie helpen verbeteren, en AI kan binnenkomende live video interpreteren en gegevens contextualiseren. Dit alles is nodig voor AR om de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, aldus MacQueen. Dit betekent ook dat AR een mooie kans is voor 5G-operators, aangezien AR voor consumenten inherent een mobiel gebeuren is.

Het was van cruciaal belang om een AR-ecosysteem van partners te ontwikkelen die apparaten, netwerken en inhoud ontwikkelen. Eric Zhao, vice-president van CNBG Marketing bij Huawei, stelde dat de ervaring van LG U+ aantoont dat een robuust 5G-netwerk cruciaal is voor het ontwikkelen van waardevolle AR-diensten.

Over Disruptive.Asia

Disruptive.Asia doet verslag over de huidige staat van digitale disruptie in de telecom-, fintech- en internetsector in Azië-Pacific: waar het vandaan komt, wat het aandrijft, de impact die het heeft op elke sector, hoe de belangrijkste spelers reageren en wat de toekomst biedt.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de media
Tony Poulos

Tel.: +33 6 84 69 11 96

E-mailadres: tpoulos@disruptive.asia

Check out our twitter: @NewsNovumpr