22:59 uur 13-04-2021

Lexon breekt bedrijfsrecord met 6 overwinningen tijdens de Red Dot Design Award 2021

Het Franse merk wordt 30 en bewijst zijn voortdurende leiderschap op het gebied van innovatief productontwerp

PARIJS–(BUSINESS WIRE)– Lexon heeft vandaag aangekondigd dat het 6 Red Dot Awards heeft ontvangen voor zijn uitstekende productontwerpkwaliteit in meerdere categorieën, waarmee het een nieuw bedrijfsrecord vestigt voor het aantal gewonnen prijzen in één competitie. Zusterbedrijf MyKronoz neemt ook een Red Dot Award in ontvangst voor zijn MyScale, een slimme en design weegschaal met een groot en intuïtief kleurenscherm.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20210413006148/nl/

Lexon’s award-winning products, from left to right: C-Pen, Mino+, Mina M, Mino T, Powersound and Oblio (Photo: Business Wire)

Lexon’s award-winning products, from left to right: C-Pen, Mino+, Mina M, Mino T, Powersound and Oblio (Photo: Business Wire)

Deze aankondiging komt slechts een paar weken nadat Lexons best verkochte Oblio werd geëerd met twee prestigieuze internationale prijzen – een TIME Best Invention Award en een CES Innovation Award – waarmee het aanhoudende leiderschap van het Franse merk op het gebied van innovatief productontwerp werd bevestigd, met in totaal meer dan 200 onderscheidingen ontvangen sinds de oprichting in 1991.

2021 markeert de 30e verjaardag van Lexon, dus deze uitzonderlijke erkenning komt op een perfect moment. We zouden niet gelukkiger kunnen zijn om deze mijlpaal te vieren met zo’n belangrijke prestatie, die ons consistent vermogen bewijst om objecten te creëren die esthetiek en functie combineren, maar die vooral deel uitmaken van ons dagelijks leven.

2021 is ook synoniem met de wereldwijde crisis, een crisis die ons er onvermijdelijk toe heeft gebracht ons bedrijf aan te passen aan nieuwe realiteiten, ons productportfolio te heroverwegen en ons nog meer te concentreren op het ontwerpen van oplossingen die echt voldoen aan onze veranderende omgevingen, of het nu voor thuis of op het werk is of voor de nieuwe mobiliteit.

Op dit moment zijn deze onderscheidingen een viering van niet alleen onze veerkracht, ze bevestigen ook de kwaliteit van de ervaring die we onze klanten onder alle omstandigheden willen bieden,” aldus Boris Brault, CEO van Lexon.

Sinds de overname door BOW Group in 2018 heeft Lexon een aanzienlijke online groei en duizelingwekkende expansie doorgemaakt in de VS, waar het merk vandaag de dag wordt vermeld als een van de meest prominente retailers, inclusief Target, Nordstrom, Neiman Marcus, Best Buy en MoMA Design Store. In de komende weken zal Lexon zijn internationale ontwikkeling voortzetten door de overname van zijn langdurige Chinese Master License, die het merk de afgelopen 10 jaar in eigen land heeft opgebouwd door meer dan 80 winkels te openen, online verkopen op JD.com en Taobao te ontwikkelen, evenals toenemende winstgevende B2B-activiteiten.

De succesvolle integratie van Lexon in de BOW Group heeft zeer waardevolle synergieën opgeleverd met zusterbedrijf MyKronoz op het gebied van productontwerp, R&D-capaciteiten, verkoopkanalen en digitalisering. De BOW Group heeft daarmee haar bekwaamheid bewezen om externe bedrijven binnen haar productie-, verkoop- en distributiestructuren over te nemen om de bedrijfsactiviteiten te vergroten. Vandaag kijkt de Group naar nieuwe mogelijkheden om het portfolio verder uit te breiden met productaanbod en diensten, om zo een toonaangevend 360°-platform van lifestyle-consumententechnologie te worden.

De bekroonde producten van Lexon zijn onder meer:

Oblio:

Oblio, een onmisbare innovatie voor de wereld van vandaag, is een gestroomlijnd UV-C-ontsmettingsmiddel dat de verspreiding van schadelijke bacteriën op onze smartphones voorkomt. Met behulp van de ingebouwde UV-C LED-technologie aan de binnenkant van de voorzijde, kan Oblio een 360°-desinfectie leveren door simpelweg de telefoon om te draaien om elk oppervlak bloot te leggen voor een ontsmettingscyclus van 20 minuten. De efficiëntie van Oblio is bewezen door laboratoriumtests waarbij 99,9% van de virussen die aanwezig zijn op het oppervlak van smartphones, waaronder H1N1, gedood werden.

Oblio fungeert ook als een 10W draadloze oplader en kan een smartphone in 3 uur volledig opladen. De discrete vaasachtige vorm maakt het een prachtig designartikel dat met trots kan worden tentoongesteld in een huis of kantoor en dat je aanmoedigt tot een pauze van je scherm terwijl je telefoon snel wordt opgeladen en grondig wordt ontsmet.

Compatibel met alle mobiele telefoons voor de ontsmettingsfunctie en alle Qi-compatibele smartphones, zoals de nieuwste iPhone- en Android-apparaten voor de draadloze oplaadfunctie.

Adviesprijs: 79,90 $/€

Mino T: Mino T, een luidspreker voor buiten, is gemaakt om te verkennen en ontworpen met een gestroomlijnde karabijnhaak om aan je tas of fiets te bevestigen. Met IPX4-waterbestendigheid gecombineerd met een ultra-robuuste afwerking, is hij klaar om je te volgen tijdens al je avonturen. De Mino T is zorgvuldig ontworpen met een passief bassysteem en stelt u in staat om onderweg te genieten van een meer gebalanceerd, voller geluid met tot 5 uur ononderbroken speeltijd. Gebouwd met een doordacht ontwerp in gedachten, is deze luidspreker ook een op zichzelf staand modern stuk dat je met trots binnenshuis kunt tentoonstellen op de bijpassende standaard.

Adviesprijs: 49,90 $/€

Mina M:

Met zijn compacte formaat, opvallende aluminium basis en waterbestendige behuizing is de Mina M de perfecte manier om voor inspiratie te zorgen in elke ruimte, zowel binnen als buiten. De Mina M zorgt voor een indrukwekkende reeks van 9 LED-lichtkleuren op je nachtkastje, in je werkruimte of op je terras. De kleurwissel- en dimfunctie worden allemaal bestuurd door een drukknop bovenaan de lamp. De Mina M is heroplaadbaar met elk Qi-compatibel draadloos laadstation. Je kunt de Mina M ook opladen met een USB-C-oplaadkabel. De Mina M heeft een batterijduur tot 24 uur na één keer opladen, waardoor het dag en nacht de perfecte metgezel is.

Adviesprijs: 49,90 $/€

Mino+:

Deze mini draagbare Bluetooth®-luidspreker past in de palm van je hand en levert een indrukwekkende geluidskwaliteit van 3 W tot wel 3 uur! Mino+ biedt twee oplaadmethoden: draadloos met een Qi-oplaadpad of via de USB-C-poort. Als je de Mino+ op je telefoon aansluit, kun je selfies maken, video’s starten en stoppen en oproepen beantwoorden met de onderste knop.

Dankzij de ingebouwde TWS-technologie kun je twee Mino+ met elkaar verbinden en het plezier verdubbelen met een meeslepend stereogeluid. De Mino+ is verkrijgbaar in 3 afwerkingen (aluminium, chroom en glanzend) en 24 kleuren om je interieur een stijlvol tintje te bezorgen.

Adviesprijs: 29,90 $/€

Deze vier producten zijn ontworpen in samenwerking met Manuela Simonelli & Andrea Quaglio.

Powersound:

Geen connector, geen kabel: de PowerSound is een revolutionair 2-in-1 apparaat dat een 5000 mAh draadloze powerbank combineert met een 360° Bluetooth speaker, terwijl hij zichzelf volledig draadloos oplaadt en heroplaadt. Geschikt voor het opladen van alle Qi-compatibele smartphones of oordopjes, kan hij worden opgeladen door het bovenop een draadloos station te plaatsen. Dankzij de ingebouwde Bluetooth® speaker van 5 W kun je met de PowerSound tot 20 uur lang genieten van een meeslepend geluid. PowerSound is gemakkelijk te dragen en enorm stijlvol en heeft een glad ontwerp gemaakt van duurzaam synthetisch leer en stof.

Adviesprijs: 79,90 $/€

C-Pen:

De C-Pen biedt een unieke 2-in-1 schrijf- en opslagervaring. Een balpen met een 32 GB USB-C-geheugenstick die zorgvuldig in de pendop is verwerkt. 32 GB geheugen betekent dat je tot 4000 foto’s, 7000 liedjes of 40 uur video kunt overbrengen en opslaan. De C-Pen is compatibel met computers, tablets en smartphones met een USB-C-poort, en is een handige manier om herinneringen of notities over te brengen tussen al je apparaten. Het onmisbare accessoire voor de moderne reizende mens, verkrijgbaar in 6 kleuren in een glanzende of matte afwerking en werkend met een universele navulling.

Adviesprijs: 39,90 $/€

Deze twee producten zijn ontworpen in samenwerking met Alain Berteau.

Over de Red Dot Award:

De Red Dot Award – Product Design, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1955, beoordeelt de beste producten die elk jaar worden gemaakt. In ongeveer 50 categorieën kunnen fabrikanten en ontwerpers hun innovaties inzenden voor de competitie. Onder het motto ‘Op zoek naar goed design en innovatie’ beoordeelt de jury de inzendingen en kent alleen een Red Dot toe aan producten die hen overtuigen met hun hoge designkwaliteit.

Over Lexon:

Sinds de oprichting in 1991 heeft Lexon onophoudelijk de grenzen verlegd en een verschil gecreëerd in de wereld van design, terwijl het bedrijf trouw blijft aan zijn toewijding om kleine objecten bruikbaar, mooi, innovatief en betaalbaar te maken. Of het nu gaat om elektronica, audio, reisaccessoires, kantoor of vrije tijd, Lexon heeft een speciale relatie opgebouwd met creativiteit en werkt samen met de beste ontwerpers over de hele wereld om tijdloze collecties lifestyleproducten te creëren. Na de recente overname door BOW Group, een wereldspeler in de consumentenmarkten voor lifestyle en wearables, schrijft Lexon een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis, met een duizelingwekkende internationale groei en digitale expansie. Vandaag, met 30 jaar bestaan, meer dan 200 prijzen, samenwerking met enkele van de meest gerenommeerde ontwerpers, een aanwezigheid in de detailhandel in meer dan 90 landen over de hele wereld, heeft Lexon zich echt gevestigd als een wereldbekend Frans designmerk.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Media

Annabel Corlay

press@lexon-design.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr