16:44 uur 25-01-2019

LEXON schrijft een nieuw hoofdstuk in haar geschiedenis door zich te voegen bij BOW Group

PARIJS–(BUSINESS WIRE)– BOW Group kondigt de overname aan van het Franse lifestylemerk LEXON om haar portfolio verder te diversifiëren dan het Internet der dingen.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190125005318/nl/

Mina, Mino, Mino X et Mino L. Design by Manuella Simonelli et Andrea Quaglio (Photo: LEXON)

Mina, Mino, Mino X et Mino L. Design by Manuella Simonelli et Andrea Quaglio (Photo: LEXON)

LEXON – met een 28-jarig bestaan, meer dan 180 designprijzen, succesvolle samenwerkingen met een aantal van de meest prestigieuze ontwerpers, aanwezigheid in 90 landen, meer dan 6.000 verkooppunten en bloeiende activiteiten in relatiegeschenken – heeft zich gevestigd als een wereldberoemd Frans designmerk.

LEXON‘s collecties van tijdloze voorwerpen en bagage, ontworpen voor thuis, kantoor, reizen of stedelijk nomadisme, combineren een sterke identiteit met eenvoud van gebruik, een dagelijks esthetisch genoegen voor de consument. Enkele van de iconische producten van LEXON zijn opgenomen in de permanente collectie van musea van wereldklasse, zoals het MoMA in New York en Centre Pompidou in Parijs. De meest prestigieuze designboetieks, waaronder de Fondation Louis Vuitton, Le Bon Marché, de MoMA Design-winkel, hebben de internationale aanwezigheid van het merk bevestigd.

Onder de bestsellers van LEXON kunnen de Tykho radio, Flip wekker, Airline bagage en de draagbare speaker Mino, het nieuwste succes met meer dan 500.000 stuks die al in minder dan een jaar zijn verkocht, genoemd worden.

Boris Brault, oprichter en voorzitter van BOW Group zegt:

« LEXON is een iconisch Frans bedrijf: de lifestyle-esthetiek, gecombineerd met expertise in het creëren van wenselijke maar ook betaalbare objecten, sluit aan bij onze ambitie om de markt van lifestyle-consumentenproducten te veroveren, samen met het zustermerk MyKronoz, dat meer dan 3 miljoen gebruikers heeft overtuigd in minder dan 5 jaar. Vandaag willen we voortbouwen op de sterke basis van LEXON om belangrijke marktkansen te grijpen. Door LEXON in de BOW Group te hebben wordt een ongelofelijk ontwerperfgoed binnengebracht dat voor extra groei zal zorgen door midden van diversificatie.”

Door zich te voegen bij BOW Group zal LEXON profiteren van de bestaande platforms van de groep, zoals het in Shenzhen gevestigde R&D-centrum met ongeveer 40 ingenieurs en productiecapaciteiten genaamd BOW Industries, een sterk netwerk van online en offline verkoopkanalen en een effectieve digitale opzet. Een van de eerste doelstellingen is om de commerciële activiteiten uit te breiden en de merkblootstelling te vergroten, met name door de lancering van een nieuwe e-commerce website.

LEXON-oprichter René Adda, die toetreedt tot het managementteam van BOW Group als Chief Design Officer en partner blijft, verklaart: “Deze actie markeert voor Lexon een ongelooflijke mijlpaal om ons volledige potentieel te bereiken. Ik ben zeer verheugd om toe te treden tot BOW Group met wie we dezelfde ondernemersgeest, passie voor design en een consumentgerichte aanpak delen. Deze integratie zal LEXON een nieuw elan geven door de aanwezigheid in niet-benutte kanalen en landen te versnellen door middel van selectieve distributie. Bovendien zal het gebruik van de bestaande R&D- en supply chain-infrastructuur van BOW onze productontwikkeling en vervolgens onze schaalstrategie enorm vergemakkelijken.”

Over BOW Group
BOW Group is een wereldwijde speler op het gebied van lifestyle-consumentenproducten die wereldwijd actief is in de design- en wearables-markten met haar 2 merken: MyKronoz en LEXON.

BOW Group heeft nu meer dan 100 talenten verspreid over vier kantoorlocaties: Parijs, Genève, Miami en Shenzhen.

Sinds juli 2015 heeft BOW haar kapitaal opengesteld voor Next Stage AM en vervolgens in 2017 voor PM Equity Partner – het corporate venture-fonds van Philip Morris International. MyKronoz ZeTime heeft meer dan 40.000 financiers in meer dan 100 landen overtuigd en werd ‘s werelds hoogste gefinancierde hybride smartwatch waarbij meer dan $ 8 miljoen werd opgehaald, evenals de grootste crowdfundingcampagne ooit van een Europees bedrijf en het meest gesteunde product van 2017 op Kickstarter. Sinds de oprichting in 2013 heeft MyKronoz meer dan 3 miljoen wearables verkocht en zich gevestigd als een felle uitdager van zowel technische als traditionele horlogemakers.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

INTERNATIONALE MEDIA:
Annabel Corlay
a.corlay@lexon-design.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr