15:53 uur 10-03-2021

Wipro benoemt Pierre Bruno tot Chief Executive Officer voor Europa, wat de toewijding aan de regio versterkt

PARIJS en BANGALORE, India–(BUSINESS WIRE)– Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), een toonaangevend wereldwijd bedrijf op het gebied van informatietechnologie, consulting en bedrijfsprocessen, kondigde vandaag de benoeming aan van Pierre Bruno als Chief Executive Officer, Europa.

In deze rol zal Bruno de activiteiten van Wipro leiden in zes verschillende regio’s in Europa. Deze benoeming bouwt voort op het momentum van Wipro in de deze regio van de afgelopen jaren. Het is een indicatie van de voortdurende investeringen van het bedrijf en de focus op de Europese markt.

“Pierre heeft 25 jaar ervaring in de IT-infrastructuuradvies- en dienstensector.

Hij heeft bedrijven geleid in zowel hypergroeiende omgevingen als in technische transformatie.

Met zijn ervaring in het leiden van grote teams is hij goed gepositioneerd om de groei van Wipro in Europa te stimuleren”, aldus Thierry Delaporte, CEO en MD, Wipro Limited.

“Ik ben enthousiast over de mogelijkheid om de activiteiten van Wipro op de Europese markt – die een enorm groeipotentieel biedt – te leiden. Ik kijk ernaar uit om onze toewijding aan Europese klanten verder voort te zetten en ze te helpen bij het navigeren in een snel veranderende digitale wereld en ze te ondersteunen bij de transformatie van hun bedrijf.”, aldus Pierre Bruno, Chief Executive Officer, Europa.

Voor Wipro werkte Bruno bij DXC Technology, waar hij als Vice President en Managing Director van Zuid-Europa verantwoordelijk was voor alle bedrijfsonderdelen, inclusief consulting, integratie, apps, cloud en cyberbeveiliging. Daarvoor werkte Bruno 14 jaar bij Dell in verschillende functies in Aziatisch-Pacifisch gebied, Japan en EMEA. Hij speelde een sleutelrolin de transformatie van Dell om van deverkoop van hardware te ontwikkelen naar een belangrijke speler in het leveren van infrastructuuroplossingen.

Bruno heeft een Master in Business Administration (MBA), met majors in Marketing en Econometrie van de HEC Graduate School in Parijs. Hij heeft ook een masterdiploma in bio-engineering.

Wipro’s toewijding aan Europa

Wipro’s Europese aanwezigheid strekt zich uit tot zes regio’s, waaronder het VK en Ierland, Duitsland, Zwitserland, Scandinavië, de Benelux en Zuid-Europa, evenals drie near-shore leveringslocaties. De regio omvat een scala aan grote klanten in verschillende industrieën, van wie het bedrijf velen helpt om op schaal te transformeren.

Recente deals die in Europa zijn gewonnen zijn onder meer:

  • Een belangrijke strategische samenwerking op het gebied van digitaal en IT-partnerschap met METRO AG, een toonaangevend wereldwijd groothandelsbedrijf.
  • Een overeenkomst – met de in Finland gevestigde producent van schone energie Fortum – die onder andere ondersteuning bij het upgraden van zijn applicatiebeheersysteem, dienstenintegratie en beheer omvat.
  • Een meerjarige wereldwijde overeenkomst voor autotechnische diensten met de Italiaanse autogigant Marelli.
  • Transformatie van de Business Support Systems en bijbehorende kwaliteitsborging bij Telefónica Duitsland/O2 en zijn bredere ecosysteem in Duitsland. Met als doel een superieure klantervaring en groei in het B2B-marktsegment mogelijk te maken.
  • Een strategische, meerjarige dienstverlening voor het moderniseren van de infrastructuur en ondersteuning bij de digitale transformatie van het in Duitsland gevestigde energiebedrijf E.ON.

Over Wipro Limited

Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) is een toonaangevend wereldwijd bedrijf op het gebied van informatietechnologie, advies en bedrijfsprocessen. We gebruiken de kracht van cognitief computergebruik, hyperautomatisering, robotica, cloud, analyse en opkomende technologieën om onze klanten te helpen zich aan te passen aan de digitale wereld en ze succesvol te maken. Als bedrijf dat wereldwijd bekend staat om zijn uitgebreide dienstenportfolio, sterke toewijding aan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, hebben we meer dan 190.000 toegewijde medewerkers die klanten op zes continenten van dienst zijn. Samen ontdekken we ideeën en verbinden we de punten om een betere en gedurfde nieuwe toekomst op te bouwen.

Forward-Looking Statements

The forward-looking statements contained herein represent Wipro’s beliefs regarding future events, many of which are by their nature, inherently uncertain and outside Wipro’s control. Such statements include, but are not limited to, statements regarding Wipro’s growth prospects, its future financial operating results, and its plans, expectations and intentions. Wipro cautions readers that the forward-looking statements contained herein are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from the results anticipated by such statements. Such risks and uncertainties include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding fluctuations in our earnings, revenue and profits, our ability to generate and manage growth, complete proposed corporate actions, intense competition in IT services, our ability to maintain our cost advantage, wage increases in India, our ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for damages on our service contracts, the success of the companies in which we make strategic investments, withdrawal of fiscal governmental incentives, political instability, war, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions affecting our business and industry. The conditions caused by the COVID-19 pandemic could decrease technology spending, adversely affect demand for our products, affect the rate of customer spending and could adversely affect our customers’ ability or willingness to purchase our offerings, delay prospective customers’ purchasing decisions, adversely impact our ability to provide on-site consulting services and our inability to deliver our customers or delay the provisioning of our offerings, all of which could adversely affect our future sales, operating results and overall financial performance. Our operations may also be negatively affected by a range of external factors related to the COVID-19 pandemic that are not within our control. Additional risks that could affect our future operating results are more fully described in our filings with the United States Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, Annual Reports on Form 20-F. These filings are available at www.sec.gov. We may, from time to time, make additional written and oral forward-looking statements, including statements contained in the company’s filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to shareholders. We do not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by us or on our behalf.

Contacts

Wipro media-contact:
Suzanna Abarca

Wipro Limited

suzanna.abarca@wipro.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr