23:46 uur 28-01-2021

FINEOS behaalt in 2020 ongekend go-live-succes voor klanten

10 grote verzekeraarsklanten gaan live met 8 nieuwe installaties en 7 upgrades van het FINEOS Platform voor personeelsvoorzieningen

ATLANTA–(BUSINESS WIRE)– FINEOS Corporation (ASX:FCL) gaat door met het tentoonspreiden van haar al lang bestaande doelstelling om ‘onze klanten te helpen bij de zorg voor de mensen die ze bedienen door de levering van superieure verzekeringstechnologie’ in 2020 met de voltooiing van 8 nieuwe installaties en 7 grote upgrades van het FINEOS Platform. Als toonaangevende leverancier van kernsystemen voor levens-, ongevallen- en zorgverzekeraars wereldwijd, biedt FINEOS ongeëvenaarde kernoplossingen die verzekeringsmaatschappijen helpen om dynamischer, schaalbaarder en concurrerender te worden.

“We zijn tevreden met onze prestaties van het afgelopen jaar, vooral gezien de uitdagingen waarmee we allemaal worden geconfronteerd in deze tijden van COVID,” aldus Michael Kelly, CEO van FINEOS. “Veel van onze wereldwijde klanten zijn actief bezig met gloednieuwe installaties, versie-upgrades en platformmigraties. Dit laat ons weten dat onze klanten de waarde zien van onze aanzienlijke R&D-investeringen van de afgelopen 5 jaar en inderdaad hun kernsystemen aan het moderniseren zijn ter ondersteuning van hun digitale transformatie. We zijn onze klanten en SI-partners dankbaar voor de geweldige implementatie- en upgradeprestaties van het afgelopen jaar.”

Door te upgraden naar het SaaS-gebaseerde FINEOS Platform zullen klanten de vruchten plukken van een moderner en uitgebreider uniform systeem voor geïntegreerde verzuim-, groeps- en vrijwillige voorzieningen.

“Het FINEOS Platform is speciaal gebouwd om de personeelsvoorzieningenmarkt te ondersteunen en biedt daarom verschillende voordelen aan onze klanten ten opzichte van gereviseerde P&C-kernsystemen,” merkte Chuck Johnston, CMO van FINEOS, op. “Hierdoor genieten onze klanten van eenvoudigere installaties en upgrades. Bovendien zorgen inherente beleids- en klantbeheermogelijkheden die overal op het hele FINEO Platform bestaan voor consistente productinformatie en krachtige, probleemloze processen en workflows op het hele platform. Deze fundamentele capaciteiten zijn onderscheidend voor het FINEOS Platform-marktaanbod, van claims tot Integrated Disability and Absence Management (IDAM) tot de volledige FINEOS AdminSuite, waarmee klanten van offerte naar claim kunnen gaan op één systeem.”

Aangetoonde klantsuccesstatistieken zijn onder meer:

  • 40% verbetering in personeelstevredenheid in verband met facturering en beleidsbeheer
  • 27% vermindering van arbeidsongeschiktheidsduur
  • 10% toename van contact met de klant dat op tijd is
  • 25% toename van schaderegelingen per dag
  • 12% verbetering van RTW (Return to Work)
  • 93% verkorting van de acceptatietijd voor claims: nu geaccepteerd binnen vijf dagen na een ongeval, in plaats van zeventig

Sinds het begin van de COVID-19-pandemie hebben verzekeraars van personeelsvoorzieningen in Noord-Amerika en beschermingsregelingen over de hele wereld een toenemende vraag van hun klanten ondervonden naar nieuwe producten, externe functionaliteit en snellere verwerkingstijden die niet kunnen worden bereikt met verouderde systemen.

De waarde van het FINEOS Platform met uitstekende klantenondersteuning blijkt duidelijk uit de langdurige partnerschappen van het bedrijf. “Onze samenwerking met FINEOS blijft groeien en we realiseren ons voordelen via het FINEOS-systeem, inclusief gestroomlijnde processen die onze managers in staat stellen zich te concentreren op het leveren van uitstekende resultaten aan QSuper-leden,” stelde Phil Frazer, CEO van QInsure, Australië. “We zijn verheugd om ons partnerschap met FINEOS voort te zetten om de flexibiliteit, de digitale klantervaring en de uitmuntende service van onze organisatie te ondersteunen.”

In Noord-Amerika, waar de wetten inzake claims en betaald verlof als gevolg van COVID enorm aan het veranderen zijn, blijft de noodzaak voor verzekeraars om Integrated Disability and Absence Management (IDAM) te omarmen een cruciaal traject naar toekomstig succes. Gedurende 2020 bleef FINEOS zich richten op geïntegreerd verzuimbeheer als kerncompetentie, door verzekeraars te helpen het complexe proces van verzuimbeheer te vereenvoudigen ter verbetering van de betrokkenheid en gebruikerservaring. Als marktleider op het gebied van basissoftware is FINEOS van plan om de industriestandaard in 2021 nog verder omhoog bij te stellen door het FINEOS Platform for Employee Benefits voortdurend uit te breiden.

“Verzekeraars hebben technologische oplossingen nodig om aan de hogere verwachtingen van de klantervaring te voldoen en om de efficiëntie en resultaten voor belangrijke producten zoals arbeidsongeschiktheids- en verzuimbeheer te verbeteren,” verklaarde Nancy Casbarro, Vice President Research and Consulting bij Novarica “Ze kijken naar leveranciers van oplossingen zoals FINEOS voor digitale oplossingen voor zelfservice, configureerbare polisadministratie, inschrijving en claimmogelijkheden, die allemaal zorgen voor meer efficiëntie, betrouwbare upgrades en ondersteuning voor de lange termijn van de systeemlevenscyclus.”

About FINEOS Corporation

FINEOS is een marktleider inzake kernsystemen voor levens-, ongevallen-, en ziektekostenverzekeraars wereldwijd bij 7 van de 10 groepsverzekeraars voor levens- en ziektekostenverzekeringen in de VS en 6 van de grootste levens- en ziektekostenverzekeraars in Australië. FINEOS heeft kantoren en medewerkers overal ter wereld en blijft snel groeien dankzij zijn samenwerking met innovatieve vooruitstrevende verzekeraars in Noord-Amerika, Europa en Azië/Stille Oceaan.

Het FINEOS Platform biedt kernadministratiemogelijkheden, waaronder verzuimbeheer, facturering, claims, betalingen, polisadministratie, leveranciersbeheer en nieuwe contracten en verzekeringen, die allemaal kunnen worden geconfigureerd om onafhankelijk te werken of als FINEOS AdminSuite, een volledige kernadministratiesuite.

Ga voor meer informatie naar www.FINEOS.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Victoria Jamison

Marketing Manager

FINEOS Corporation

+ 353 1 639 9700

victoria.jamison@FINEOS.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr