12:30 uur 17-12-2020

‘Minder is meer’: Bacardi voorspelt een groei van 400% in zonder alcohol en alcoholarm in de komende vier jaar

  • Het familiebedrijf in gedistilleerde dranken voorspelt een groei van de categorie gedistilleerde dranken zonder alcohol en alcoholarme dranken van de huidige $ 100 miljoen naar $ 500 miljoen RSV in West-Europa tegen 2024i
  • Nieuwe Europa-brede Bacardi ‘Minder is meer’-campagne zal bars, detailhandel en e-commercepartners helpen om deze bloeiende verkoopkans te benutten
  • De trend van ‘bewust drinken’ is dit jaar versneld: een op de drie (36%) in het VK, Frankrijk en Duitsland is van plan om deze feestdagen niet-alcoholische cocktails of ‘minder maar beter’ te drinkenii
  • Bacardi speelt in op de trend met een geliefd portfolio van bewuste dranken, waaronder MARTINI® Non-Alcoholic Aperitivo, MARTINI Fiero vermout en ST-GERMAIN® vlierbloesemlikeur

HAMILTON, Bermuda–(BUSINESS WIRE)– Bacardi Limited, ‘s werelds grootste familiebedrijf in gedistilleerde dranken, lanceert in januari een nieuwe ‘drinken’-campagne, bedoeld om retailers, bars en e-commercepartners te helpen een verkoopkans te benutten ter waarde van een voorspelde RSV van $ 500 miljoen tegen het einde van 2024iii.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20201217005503/nl/

Bacardi portfolio of mindful drinking products (Photo: Business Wire)

Bacardi portfolio of mindful drinking products (Photo: Business Wire)

Bewust drinken, de gewoonte om ons bewust te zijn van waarom, hoeveel en welke alcohol we drinken, is een culturele beweging die dit jaar ongelooflijk populair is geworden. Het concept omvat alles, van het vervangen van alcohol door alcoholvrije gedistilleerde dranken, tot langer genieten van alcoholarme dranken, maar ook de tijd nemen om te ‘nippen en te genieten’ van cocktails gemaakt met de beste, natuurlijke ingrediënten.

Dit idee van gematigdheid zonder genoegen te nemen met de op één na beste, wint nog steeds aan kracht over de hele wereld, en nergens meer dan in West-Europa. De lockdowns en beperkingen van 2020 hebben de groei alleen maar versneld:

  • +30% en +25% meer Google-zoekopdrachten zijn voor niet-alcoholische dranken in respectievelijk het VK en Duitsland, vergeleken met deze tijd vorig jaar
  • In beide landen kende Google-zoekopdrachten naar ‘Aperitivo’ een gigantische stijging vanaf maart 2020, toen mensen onderzoek begonnen te doen naar NoLo-cocktails om thuis van te genieteniv

Brenda Fiala, wereldwijde VP, strategische inzichten en analyse voor Bacardi, werpt een licht op deze groeiende dranktrend: “Wat echt opvalt in onze inzichten, is hoe enorm bewust drinken dit jaar is geworden in West-Europa (vergeleken met vorig jaar). Het wordt de ‘NoLo-hoofdstad van de wereld’. Omdat de lockdown onze levens en routines beïnvloedde, begonnen mensen niet alleen op zoek te gaan naar cocktails met een lager ABV, ze begonnen ook iets eerder dan normaal van cocktails te genieten en begonnen te experimenteren met langere drankjes en alcoholvrije opties. Dat betekende dat bewust drinken echt een vlucht nam en dat het hier is om te blijven.”

Meer dan een derde (36%) van de consumenten in het VK, Frankrijk en Duitsland is van plan in december bewuster van cocktails te genietenv

  • Deelname aan een ‘Dry January’ zal naar verwachting het hoogste ooit zijn. Bijna de helft (48%) van de ondervraagde consumenten in het VKvi en een kwart (24%) van de ondervraagden in Duitsland is van plan mee te doenvii

Met zijn succesvolle portfolio van NoLo-dranken loopt het familiebedrijf in gedistilleerde dranken voor op de trend van bewust drinken, en deze nieuwe ‘Minder is meer’-campagne toont een nog grotere focus en investering in de toekomst van de categorie. Het zal de bekendheid vergroten van de bewuste drinklijn van premiumdranken van het bedrijf, waaronder de onlangs gelanceerde MARTINI Non-Alcoholic Aperitivo, evenals MARTINI Fiero-vermout en ST-GERMAIN® vlierbloesemlikeur.

Marine Rozenfeld, leider innovatie ontwikkeling voor Bacardi voor West-Europa, Australië en Nieuw-Zeeland, zegt: “We weten dat mensen hun cocktailspel intensiveren met premium sterke dranken, kwaliteit boven kwantiteit stellen, en tegelijkertijd geïntrigeerd zijn door de explosie van nieuwe alcoholvrije gedistilleerde dranken om uit te kiezen. Nu gaat het erom ze verder te brengen op hun ontdekkingsreis. Van MARTINI Non-Alcoholic cocktails, tot langere drankjes zoals de ST-GERMAIN Spritz en de MARTINI Fiero & Tonic willen we mensen helpen de tools en knowhow te geven die ze nodig hebben om bewust te drinken. Onze boodschap is heel eenvoudig, ‘Minder is meer’, meer smaak, meer ervaring.”

Het nieuwe marketinginitiatief van Bacardi heeft twee belangrijke aandachtspunten, zichtbaarheid en educatie, met als doel de “NoLo”-opties voor cocktailliefhebbers, bartenders en winkeleigenaren te markeren op een manier die zowel boeiend als gemakkelijk te begrijpen is.

Bacardi zal:

  • menukaarten en bewerkbare sjablonen voor bars implementeren;
  • zorgen voor folders en opvallende POS-displays in de detailhandel;
  • speciale ‘Minder is meer’-Amazon-cadeauwinkels lacneren in het VK, Duitsland en Spanje om bartenders thuis te inspireren met recepten en interactieve inhoud;
  • sociale media gebruiken om de bekendheid van MARTINI Non-Alcoholic Aperitivo in geselecteerde markten te vergroten;
  • monsters verzorgen in de detailhandel en wanneer ze opnieuw open kunnen, in bars.

Bartenders raken enthousiast door de mogelijkheden om ook geweldige, bewuste cocktails te maken. Omdat Bacardi de bar-industrie blijft steunen via zijn #RaiseYourSpirits-initiatief, zijn onderwijsprogramma over het maken van cocktails voor bewuste drinkers, is een andere manier waarop het bedrijf bar-eigenaren helpt de verkoop te maximaliseren door in te spelen op deze trend zodra ze weer opengaan.

Voor wie bewust wil drinken tijdens de feestdagen, om mee te doen aan Dry January of voor schenken ideeën voor bewuste drinkers, Bacardi heeft Gift Stores op Amazon in het VK, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië waar ze fantastische NoLo premium sterke dranken kunnen kopen, waaronder een MARTINI Non-Alcoholic Aperitivo Vibrante en Floreale Dual Set (2 x 75cl).

INFORMATIE VOOR REDACTEUREN

Drink altijd verantwoord

Voor de feiten: Drinkaware.co.uk

Over Bacardi

Bacardi Limited, ‘s werelds grootste particuliere onderneming voor gedistilleerde dranken, produceert en verkoopt een scala aan internationaal erkende sterke dranken en wijnen. Het Bacardi Limited-merkenportfolio bestaat uit meer dan 200 merken en labels, inclusief BACARDÍ®-rum, GREY GOOSE®-wodka, PATRÓN®-tequila, DEWAR’S® geblende Schotse whisky, BOMBAY SAPPHIRE®-gin, MARTINI®-vermout en sprankelende wijnen, CAZADORES® 100% blauwe agavetequila en andere toonaangevende en opkomende merken zoals WILLIAM LAWSON’S® Schotse whisky, ST-GERMAIN® vlierbloesemlikeur en ERISTOFF®-wodka. Het familiebedrijf Bacardi Limited werd meer dan 158 jaar geleden opgericht in Santiago de Cuba en heeft op dit moment meer dan 7.000 werknemers, productiefaciliteiten in 11 landen en verkoopt haar merken in meer dan 170 landen. Bacardi Limited verwijst naar de Bacardi-groep van bedrijven, waaronder Bacardi International Limited. Bezoek www.bacardilimited.com of volg ons op Twitter, LinkedIn of Instagram .

ALLE MERKEN DIE VERSCHIJNEN OP DE GETOONDE OF GENOEMDE PRODUCTEN VAN DE BACARDI GROUP ZIJN HANDELSMERKEN VAN BACARDI & COMPANY LIMITED OF VAN ANDERE DOCHTERONDERNEMINGEN VAN BACARDI LIMITED.

_____________________

i Bacardi voorspelde de waarde van de categorie NoLo-gedistilleerde dranken ($) in West-Europa tegen 2024, op basis van IWSR-voorspellingen. Alle kanalen.

ii Indicatieve resultaten gebaseerd op consumentenonderzoek uitgevoerd in het VK, Frankrijk en Duitsland. 50% Britse deelnemers, 34% Franse deelnemers en 23,5% Duitse deelnemers zeiden dat ze van plan zijn bewuster te drinken tijdens de feestdagen

iii Bacardi voorspelde de waarde van de categorie NoLo-gedistilleerde dranken ($) in West-Europa tegen 2024, op basis van IWSR-voorspellingen. Alle kanalen.

iv Onafhankelijke Google-trendgegevens

v Indicatieve resultaten gebaseerd op consumentenonderzoek uitgevoerd in het VK, Frankrijk en Duitsland. 50% Britse deelnemers, 34% Franse deelnemers en 23,5% Duitse deelnemers zeiden dat ze van plan zijn bewuster te drinken tijdens de feestdagen.

vi Het onderzoek onder 1.000 Britse respondenten van 18-55 jaar werd in oktober 2020 uitgevoerd via Perspectus Global.

vii In de periode van 19 en 20-11-2020 vroeg het markt- en opinieonderzoeksbureau Civey meer dan 3.800 mensen in Duitsland die alcohol drinken naar hun alcoholgebruik tijdens de pandemie, de kerstvakantie en de Dry January.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Vragen van de media:
Andrew Carney, directeur bedrijfscommunicatie Europa, Australië en Nieuw-Zeeland, acarney@bacardi.com
Philippa Holmes, manager bedrijfscommunicatie, Europa, pholmes@bacardi.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr