17:59 uur 02-12-2020

Wereldwijd bubbeltheemerk investeert agressief in uitbreiding in Europa

Gong cha zoekt franchisenemers in Europa

LONDEN–(BUSINESS WIRE)– Gong cha, een van ‘s werelds meest erkende Taiwanese theemerken, heeft vandaag aangekondigd actief op zoek te zijn naar extra franchisenemers in heel Europa. Het bedrijf probeert agressief zijn aanwezigheid verder te laten groeien als onderdeel van een bredere wereldwijde expansie.

Gong cha-bubbelthee is een basislevensmiddel in Azië met een trouwe aanhang sinds de jaren tachtig en is een dagelijkse traktatie geworden voor consumenten over de hele wereld die ermee bekend zijn. Volgens Allied Market Research is de Europese bubbeltheemarkt meer dan $ 300 miljoen groot en groeit deze met 9% per jaar.

Met relatief lage investeringen om nieuwe winkels te openen en een aantrekkelijk bedrijfsmodel, hebben Gong cha-franchisenemers het zeer goed gedaan. Het bedrijf maakt voornamelijk gebruik van een afhaalmodel, waarbij bubbelthee wordt aangeboden via bezorging en afhaling in de winkel. Ondanks de wereldwijde pandemie zijn er overal ter wereld nieuwe winkels geopend, waaronder een nieuwe winkel in Liverpool, Engeland. Gong cha heeft nu winkels in 19 landen met meer dan 1.300 locaties. Gong cha is onlangs overgenomen door TA Associates, een toonaangevende wereldwijde private-equity-onderneming, en is goed gepositioneerd voor verdere groei.

De beroemde bubbelthee van Gong cha is een premium melkthee doordrenkt met parels (heerlijke, taaie parelvormige tapioca), op smaak gebracht met fruit en andere toppings en meestal geserveerd op ijs. De topsmaken van Gong cha zijn onder meer Pearl Milk Tea en Brown Sugar Milk Tea, en het bedrijf biedt regelmatig seizoensproducten aan, zoals Mango Milk Foam Slush en Crème Brulee. Gong cha gebruikt alleen de hoogwaardigste eersteklas thee afkomstig van de beste theeplantages uit de beroemde Alesha-regio in Taiwan, en serveert vers gezette, op maat gemaakte bubbelthee in 600 combinaties, waardoor klanten bij elk bezoek een nieuwe bubbelthee-ervaring wordt geboden. De toewijding van het bedrijf aan kwaliteit vormt de basis van de belofte aan de klant en draagt bij aan het genereren van terugkerende klanten.

Gong cha heeft zijn Europese groeiplan gestimuleerd door in alle disciplines toptalent aan te trekken voor zijn managementteam. Einar Gustafsson trad onlangs toe tot Gong cha als CEO, Americas & Europe, om de aanwezigheid van het bedrijf in deze markten snel uit te breiden. Voorheen was hij Managing Director van Bakkavor Asia, een geïntegreerd voedselproductiebedrijf gespecialiseerd in gekoelde, bereide gerechten, en hielp hij bij het opbouwen van de aanwezigheid van Bakkavor in China.

“Ik ben verheugd om de Gong cha-kans te delen met geïnteresseerde potentiële franchisenemers,” aldus dhr. Gustafsson, CEO van Gong cha, Americas & Europe. “Gong cha is een toonaangevend merk in een snelgroeiende categorie, en de economie van het eenheidsmodel is erg aantrekkelijk. Met een redelijk ongecompliceerd bedrijfsmodel en relatief lage kapitaalvereisten vooraf, is een investering in een Gong cha-franchise aantrekkelijk.”

Een andere belangrijke toevoeging aan het team, James Sollars, trad toe tot Gong cha als COO van Gong cha Europe om de uitbreiding van het bedrijf in de regio te leiden. Voordat hij bij Gong cha werkzaam werd, heeft dhr. Sollars meer dan 20 jaar bij Pret A Manger gewerkt, wat leidde tot de intrede van dat bedrijf in de VS en China.

“Het menu van Gong cha met 600 aanpasbare bubbeltheeën heeft het bedrijf een trouwe aanhang opgeleverd onder bubbeltheeliefhebbers,” stelde dhr. Sollars. “Onze theeën zijn een van de meest ‘instagrambare’ dranken op de markt geworden en een echte winnaar onder onze Gen Z-klanten.”

Voor meer informatie over beschikbare gebieden en hoe u lid kunt worden van de Gong cha-franchisefamilie, neemt u contact op met James Sollars via james.sollars@gong-cha.com.

Over Gong cha Group

Gong cha, opgericht in 2006, is een van de meest erkende Taiwanese theemerken ter wereld. Gong cha, wat vertaald kan worden als ‘odethee voor de keizer,’ levert kwaliteitsthee, producten en diensten, koopt ingrediënten van geselecteerde leveranciers en biedt klanten vers gezette thee. Het belangrijkste product van Gong cha is de beroemde bubbelthee in Taiwanese stijl: zoete melkthee doordrenkt met parelvormige tapioca. Gong cha biedt ook een verscheidenheid aan seizoensgebonden en speciale dranken op basis van thee. Er zijn meer dan 1.300 Gong cha-winkels in 19 landen, waaronder Taiwan, Korea, Japan, de Filippijnen, Vietnam, Maleisië, Singapore, Mexico, Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie naar www.gong-cha.com/en.

Over TA Associates

TA Associates is een toongevende wereldwijde private-equityfirma voor groei. Gericht op specifieke sectoren binnen vijf industrieën – technologie, gezondheidszorg, financiële dienstverlening, consumenten- en zakelijke dienstverlening – investeert TA in winstgevende, groeiende bedrijven met mogelijkheden voor duurzame groei, en heeft de onderneming geïnvesteerd in meer dan 500 bedrijven over de hele wereld. TA investeert als meerderheids- of minderheidsbelegger en past een langetermijnbenadering toe, waarbij ze haar strategische middelen gebruikt om managementteams te helpen blijvende waarde te creëren in groeibedrijven van hoge kwaliteit. TA heeft sinds de oprichting in 1968 $ 33,5 miljard aan kapitaal opgehaald en zet zich in voor nieuwe investeringen in een tempo van meer dan $ 3 miljard per jaar. De meer dan 100 beleggingsprofessionals van het bedrijf zijn gevestigd in Boston, Menlo Park, Londen, Mumbai en Hong Kong. Meer informatie over TA Associates is te vinden op www.ta.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Stephen Fishleigh

BackBay Communications

+44 203-475-7552

stephen.fishleigh@backbaycommunications.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr