15:00 uur 02-01-2020

Nederlandse startup BlueConic bevestigt marktleiderschap en krijgt investering van $13 miljoen van Amerikaanse investeerders

Spring Lake Equity Partners leidt de nieuwe investeringsronde (serie B) om de snelle wereldwijde adoptie van BlueConic’s Customer Data Platform verder te realiseren.

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– BlueConic, het eerste en toonaangevende Customer Data Platform (CDP), heeft vandaag aangekondigd dat het een financiële injectie van 13 miljoen dollar heeft binnengehaald van een groep Amerikaanse investeerders onder leiding van Spring Lake Equity Partners. Ook de bestaande investeerders waaronder Sigma Prime Ventures participeren in deze ronde. Het van origine Nederlandse bedrijf dat haar hoofdkantoor in 2014 naar Amerika verhuisde, gaat dat geld gebruiken om de snelgroeiende markt voor Customer Data Platforms wereldwijd verder te domineren. De vooruitzichten voor Customer Data Platforms zijn goed. De verwachting van verschillende analisten, waaronder het CDP-instituut en IDC, is dat de markt van bijna 1 miljard dollar in 2019 de komende paar jaar zal groeien naar enkele miljarden wereldwijd.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20200102005102/nl/

Bart Heilbron is CEO and co-founder of BlueConic (Photo: Business Wire)

Bart Heilbron is CEO and co-founder of BlueConic (Photo: Business Wire)

Bedrijven die de klant tot het middelpunt van hun marketing- en data-infrastructuur maken, onderscheiden zich doordat ze specifieke persoonlijke ervaringen kunnen creëren voor elke fase van de levenscyclus van de klant. Deze kansen blijven momenteel echter voor de meeste bedrijven onbenut omdat er nog steeds veel gewerkt wordt met verouderde technologieën en processen rondom klantdata. Ze missen daardoor de snelheid, toegang en controle over privacy die nodig is om ervaringen op maat op een schaalbare manier te leveren. De laatste jaren hebben veel bedrijven daarom het BlueConic Customer Data Platform omarmd omdat ze daarmee marketing- en klantdata kunnen “bevrijden” en klaar zijn voor de toekomst.

“In dit nieuwe tijdperk van strikte privacywetgeving zijn merken onvoldoende voorbereid om geïndividualiseerde marketing te orkestreren voor elke fase van de levenscyclus, waarbij ze tegelijkertijd de privacyvoorkeuren van elke klant respecteren”, zegt BlueConic oprichter en directeur Bart Heilbron. “In de meeste bedrijven hebben marketeers nog steeds geen directe toegang tot een accuraat klantbeeld op individueel niveau dat onmiddellijk ingezet kan worden binnen alle kanalen. Wij hebben daarom als eerste een Customer Data Platform ontworpen en gebouwd dat voorziet in de constant veranderende behoeften van marketing professionals. Als de leider van deze nieuwe categorie software, die snel volwassen is geworden, zullen we op dat fundament door blijven ontwikkelen.”

“BlueConic is uniek ten opzichte van andere Customer Data Platforms omdat het op snelle, gecontroleerde en intelligente wijze first-party klantdata kan opslaan, segmenteren en activeren”, zegt Dan MacKeigan, oprichter en partner van Spring Lake Equity Partners. MacKeigan, een investeerder met een bewezen track record van succesvolle investeringen in de wereld van marketingtechnologie, zal toetreden tot de Raad van Bestuur van BlueConic.

Hij vervolgt: “BlueConic heeft ruime ervaring met het oplossen van deze fundamentele uitdagingen; dat is bijzonder want andere bestaande technologieën en platformen zijn hier simpelweg niet specifiek voor ontworpen.”

Eerdere investeringen zijn gebruikt om BlueConic op de Amerikaanse markt te introduceren. De omzet is daar sindsdien met 3.000% gestegen. De gemiddelde waarde van een nieuw contract is in de afgelopen drie jaar meer dan verviervoudigd. In 2019 heeft BlueConic opnieuw geïnvesteerd in functionaliteiten voor privacy management en heeft het haar mogelijkheden op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) verder verdiept en verbreed door deze technologie toegankelijk te maken voor zowel gespecialiseerde data scientists als voor marketeers met de release van haar AI Workbench.

Sinds de oprichting is met deze nieuwe investering in totaal circa $25 miljoen geïnvesteerd in BlueConic. Het bedrijf wordt door het van oorsprong Nederlandse management strak gemanaged, is uitermate innovatief en groeit al jaren pijlsnel. Met ruim 300 klanten wordt het bedrijf hoog aangeschreven door analisten en werd het in 2019 uitgeroepen tot het best scorende CDP in “The Relevancy Group’s The Relevancy Ring – CDP Buyer’s Guide vendor scorecard”.

Over BlueConic

BlueConic is het leidende customer data platform, dat klantdata bevrijdt uit bestaande systemen en toegankelijk maakt voor directe activatie door marketeers, waar en wanneer dan ook dat nodig is. Klanten als Hearst Newspapers, Moen, T-Mobile, ING, ANWB, Ajax en PSV gebruiken BlueConic om first-party klantdata om te zetten in persistente, individuele profielen en deze te activeren binnen hun bestaande marketing ecosysteem. BlueConic is in 2010 in Nederland opgericht en verhuisde in 2014 haar hoofdkantoor naar Boston, Massachusetts in de USA. Het platform wordt ontwikkeld, verkocht en ondersteund vanuit de kantoren in Nijmegen en Amsterdam. Lees meer op www.blueconic.com of volg ons via Twitter en LinkedIn: @BlueConic.

Over Spring Lake Equity Partners

Spring Lake Equity Partners is een investeringsmaatschappij uit Boston, Massachusetts, USA. Het bedrijf investeert durfkapitaal in volwassen (later-stage), zelfstandige en innovatieve technologiebedrijven in de sectoren software, digitale media, mobiel, data centers, gezondheidszorg, IT en financiële dienstverlening. Spring Lake investeert uitsluitend in bedrijven met excellente management teams die klaar zijn om hun onderneming naar het volgende niveau te brengen. Meer info: https://springlakeequitypartners.com

Contacts

Meer informatie
E: info@blueconic.com

T: +31 24 205 1000

BlueConic
Wijchenseweg 101, 6538 SW

Nijmegen, The Netherlands

Check out our twitter: @NewsNovumpr