07:00 uur 13-06-2019

Griekse verzekeraar Eurolife ERB wint IMPACT Bite Award met geautomatiseerde fraudepreventie van FRISS

ATHENE, Griekenland–(BUSINESS WIRE)– De Griekse verzekeraar Eurolife ERB is tijdens de IMPACT BITE (Business IT Excellence) Awards 2019 in de prijzen gevallen in de categorie IT Business Process Improvement met zijn op AI gebaseerde aanpak om risico’s te beoordelen en de kans op fraude te verkleinen. Deelname aan de IMPACT Bite Awards staat open voor alle bedrijven, in alle bedrijfstakken, die met succes IT- en technologische systemen hebben geïntegreerd en/of initiatieven hebben genomen op het gebied van IT- en communicatie-infrastructuur die hun zakelijke doelen ondersteunen. Eurolife ERB nam deel met de succesvolle implementatie van de FRISS-oplossing voor geautomatiseerde fraudepreventie. Dankzij deze oplossing slaagde het bedrijf erin zijn loss ratio te verlagen, een digitale transformatie door te voeren en de klantervaring te verbeteren.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20190612005697/nl/

Eurolife & FRISS ontvangen de BITE Award (Photo: Business Wire)

Eurolife & FRISS ontvangen de BITE Award (Photo: Business Wire)

Eurolife ERB, een belangrijke speler op de Griekse verzekeringsmarkt, heeft zich ten doel gesteld het risico te verminderen dat het bedrijf loopt op fraude met toekomstige vergoedingen in de autoverzekeringsbranche. Met behulp van AI heeft Eurolife ERB in nauwe samenwerking met FRISS een proces gecreëerd van geautomatiseerde, gedetailleerde risicobeoordeling, zodat schades sneller, completer en veiliger kunnen worden geregeld. Dit zorgt niet alleen voor een betere klantenservice, maar levert ook een aanzienlijke bijdrage aan de netto portefeuillewaarde.

John Kostoglou, CIO van Eurolife ERB: “We zijn enorm trots op het winnen van deze award. Het is fantastisch om erkenning te krijgen voor onze focus op innovatie en digitale transformatie. Voor alle verzekeringsmaatschappijen geldt dat de kans op fraude zeer hoog is, met name als het gaat om verzekeringen voor motorrijtuigen. Met behulp van FRISS kunnen we voortaan grote risico’s en fraude in realtime detecteren. Met deze geavanceerde technologie besparen we onze klanten tijd en geld.”

Simon Staadegaard, sales manager bij FRISS, vertelt: “Het doet mij deugd dat onze inspanningen op het gebied van fraudedetectie en eerlijk verzekeren hun vruchten afwerpen. De award van IMPACT laat zien dat de verzekeringsbranche werkelijk waarde hecht aan de kracht van onze AI-oplossingen in combinatie met onze diepgaande kennis van de branche. Het project met Eurolife ERB is soepel verlopen. De oplevering was op tijd en binnen budget. Samen kijken we uit naar een mooie toekomst zonder fraude.”

Over Eurolife ERB

Eurolife ERB Insurance Group is onderdeel van Fairfax Financial Holdings Ltd., dat via zijn dochtermaatschappijen actief is op het gebied van verzekeringen, herverzekeringen en beleggingsbeheer. Via de dochtermaatschappijen in Griekenland en Roemenië ontwikkelt en brengt Eurolife ERB Insurance Group geavanceerde producten en diensten op de markt die voldoen aan alle hedendaagse eisen op verzekeringsgebied. Tot de groep behoren in Griekenland onder meer de bedrijven Eurolife ERB Life Insurance SA, Eurolife ERB General Insurance SA en ERB Insurance Brokers SA. De groep is een belangrijke speler in de bankverzekeringsmarkt met een uitgebreid netwerk van aangesloten verzekeringsintermediairs in heel Griekenland. In Roemenië telt de groep bedrijven als Eurolife ERB Asigurari de Viata en Eurolife ERB Asigurari Generale. Eurolife ERB Insurance Group laat consequent sterke resultaten zien en beschikt over kapitaalreserves die ver boven de wettelijke Europese vereiste liggen, zodat zij te allen tijde haar verantwoordelijkheden jegens haar klanten kan nakomen. Eurolife ERB Insurance Group is zich bewust van haar maatschappelijke rol en streeft ernaar elk jaar een deel van de winst terug te laten vloeien in de samenleving. Via haar MVO-programma onderneemt de groep actie op het gebied van: (a) kwaliteit van leven en welzijn, (b) bevordering van onderwijs en cultuur, (c) ondernemerschap en economie, door meer keuzemogelijkheden en optimisme voor de toekomst te steunen.

Meer informatie vindt u op: eurolife.gr

Over FRISS

FRISS richt zich 100% op automatische fraude- en risicodetectie voor schadeverzekeraars over de hele wereld. De AI-gebaseerde detectieoplossingen bij acceptatie, claims en fraudeonderzoek hebben al ruim 150 verzekeraars geholpen. FRISS detecteert fraude, beperkt risico’s en ondersteunt digitale transformatie. Verzekeraars gaan binnen 6 maanden van start, op basis van vaste projectprijzen, en weten binnen 12 maanden rendement op investering (ROI) te realiseren. De FRISS oplossingen dragen bij aan een lagere loss ratio, een winstgevende groei van de portefeuille en een betere klantervaring. www.friss.com

Contacts

Ruud van Gerwen
PR & Product Marketer bij FRISS
+31 30 767 0352
Ruud.van.gerwen@friss.com