15:21 uur 27-02-2019

New CSG Solution heeft het doel om telecomfraude te detecteren en vermijden met behulp van big data en AI machine learning-technieken

BARCELONA, Spanje–(BUSINESS WIRE)– CSG (NASDAQ: CSGS), de vertrouwde partner in het vereenvoudigen van de complexiteit van bedrijfstransformatie in het digitale tijdperk, heeft vandaag de beschikbaarheid van CSG Detect bekendgemaakt, een SaaS (software as a service) oplossing voor het detecteren en rapporteren aan telecommunicatiebedrijven van potentiële fraude in hun afrekeningsproces.

Fraude is een groote probleem voor exploitanten van mobiele netwerken (MNO’s) overal ter wereld, en kostte bijna $ 30 miljard USD in 20171. Terwijl serviceaanbieders nieuwe technologieën omarmen om de industriële transformatie bij te houden, zal de complexiteit van fraude eveneens toenemen. Combineer dit met het steeds groeiende aantal apparaten dat door consumenten wordt gebruikt, en het aantal consumenten dat het risico loopt dat hun persoonlijke gegevens worden gestolen of misbruikt voor frauduleuze praktijken zal ook kunnen toenemen.

De meeste fraude-oplossingen vereisen veel hulpbronnen en handmatige processen om fraude te detecteren en blokkeren. Dat betekent dat het reeds schade heeft berokkend aan het bedrijf wanneer het wordt geblokkeerd. Bovendien zijn traditionele toepassingen voor fraudebeheer ofwel actieve toepassingen die testgesprekken gebruiken of passieve toepassingen die alleen live dataverkeer analyseren. Het gebruik van een van deze technieken zal slechts een fractie van de totale fraudescenario’s identificeren.

De CSG Detect solution biedt volledig geïntegreerd actief en passief testen dat snelle, accurate en uitgebreide detectie van fraude mogelijk maakt. CSG Detect heeft een veel grotere fraudedetectie aangetooond met behulp van deze gecombineerde benadering. De cloud-gebaseerde oplossing gebruikt opkomende technologieën waaronder Hadoop, een big data-technologie, evenals AI (kunstmatige intelligentie) machine learning om bijna real-time dataverkeer te analyseren. Dit omvat een SMS/tekstberichten en stemfeature om fraude te identificeren en klanten in real-time te waarschuwen. Een combinatie van CSG Detect met CSG Route’s netwerkframewerk maakt automatisch blokkeren van frauduleus dataverkeer mogelijk voordat dit substantieel verlies heeft veroorzaakt.

“Met de groei en uitbreiding van serviceaanbieders om tegemoet te komen aan de vraag, worden investeringen in de juiste technologieën en oplossingen om fraude te bestrijden essentieel voor hun bedrijf,” zei Chad Dunavant, hoofd globaal productmanagement, CSG. “De introductie van CSG Detect service is een gamechanger voor het versterken en onderhouden van de veiligheid van hun ecosysteem, terwijl zijn cloudgebaseerde infrastructuur een snelle en kosteneffectieve manier biedt om fraude te bestrijden voor zichzelf en zijn klanten.”

CSG’s Wholesale software as a service (SaaS) product suite is beschikbaar als end-to-end oplossing, of specifiek toegesneden op de behoefte van de klant. Het omvat vijf standaardaanbiedingen: Internationale handel, routing en afwikkeling; internationale handel en routing; internationale handel; internationale handel en afwikkeling; en nationale/content afwikkeling. Het is ontworpen om klanten te hepen hun interconnectmarges te beschermen en verbeteren en de klantenervaring te verbeteren door beter rekening-, waardering- en inkomstensmanagement. CSG Wholesale integreert eenvoudig met de reeds bestaande systemen. De SaaS infrastructuur ondersteunt REST API’s, gestandaardiseerde interfaces en interfaces voor het versturen van bestanden, en mechanismes voor bulk data actualisering en extractie.

Om meer te weten te komen over CSG’s volledige suite van oplossingen voor de globale telecommunicatiemarkt, bezoekt u ons op MWC Barcelona: CSG, hal 5, stand 5G51.

Over CSG

CSG simplificeert de complexiteit van bedrijfstransformatie in het digitale tijdperk voor de meest gerespecteerde communicatie-, media en entertainmentserviceaanbieders wereldwijd. Met meer dan 35 jaar ervaring levert CSg oplossingen voor inkomstenmanagement, klantenervaring en digitale monetisatie oplossingen in iedere fase van de levenscyclus van de klant. Het bedrijf is de vertrouwde partner die de digitale transformatie aandrijft voor leidende globale merken, waaronder Arrow Electronics, AT&T, Bharti Airtel, Charter Communications, Comcast, DISH, Eastlink, iflix, MTN, TalkTalk, Telefonica, Telstra en Verizon.

Bij CSG hebben we een visie: flexibele, naadloze, onbeperkte communicatie-, informatie- en inhouddiensten voor iedereen. Voor meer informatie, bezoek onze website op csgi.com en volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

1 2017 Fraud Loss Survey (enquête verlies door fraude), Communications Fraud Control Association

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

CSG
Brad Jones
Public Relations
+1 (303) 200-3001
brad.jones@csgi.com
of
Liz Bauer
Investeerdersrelaties
+1 (303) 804-4065
liz.bauer@csgi.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr