09:15 uur 11-10-2018

Activision Blizzard Consumer Products Group keert terug naar Brand Licensing Europe 2018 en staat in het middelpunt met indrukwekkende internationale groei en samenwerkingen van wereldklasse

LONDEN–(BUSINESS WIRE)–

Voortdurende internationale uitbreiding op Europese, Aziatische en Latijns-Amerikaanse markten, spoort nieuwe lifestyle- en retailpartners aan voor komende lineup met consumptieproducten

Activision Blizzard Consumer Products Group (ABCPG) keert terug naar Brand Licensing Europe (BLE) 2018 met een populaire reeks merken en toonaangevende partners voor het stimuleren van voortdurende internationale uitbreiding van een aanbod dat op dit moment zeer gewild is. Na het internationale debuut vorig jaar, keert de groep terug naar BLE. ABCPG pakt nog meer uit dankzij de voortdurende uitbreiding op de wereldwijde markt met allerlei nieuwe samenwerkingen in lifestyle, speelwaren en gaming, waarmee fans nieuwe manieren krijgen om hun geliefde merken te spelen, te tonen, te dragen en te leven. Naast terugkerende iconische blockbustertitels als Call of Duty®: Black Ops 4, Spyro Reignited Trilogy, Crash Bandicoot N.Sane Trilogy en Bungie’s Destiny van Activision, en Overwatch®, Hearthstone® en World of Warcraft® van Blizzard Entertainment, toont het bedrijf eveneens producten van Nerf, New Era, McFarlane en meer. De toekomstgerichte merken van het bedrijf bieden spannende mogelijkheden voor licentiëring in meerdere categorieën, met indrukwekkende gameplay, lineaire storytelling, e-sports en consumptieproducten voor een wereldwijd publiek van meer dan 352 miljoen gamers en fans.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20181010005753/nl/

Supra footwear in celebration of the release of Call of Duty®: Black Ops 4 (Photo: Business Wire)

Supra footwear in celebration of the release of Call of Duty®: Black Ops 4 (Photo: Business Wire)

“Activision Blizzard Consumer Products Group is verheugd om terug te keren naar de BLE en het groeiende pakket aan samenwerkingen te tonen waarmee fans zich op nieuwe en innovatieve manieren betrokken kunnen voelen met hun favoriete merken,” zei Philippe Bost, Vice President of International Consumer Products voor Activision Blizzard. “Terwijl onze merchandiseprogramma’s zich blijven uitbreiden op de internationale markt, halen we energie uit het vooruitzicht dat populaire merken als Call of Duty en Overwatch voortdurend worden verfijnd en beleefd door fans in de hele wereld.”

Voortdurende toewijding aan internationale groei

Met iconische merken als Activisions Call of Duty en Crash Bandicoot en Blizzards Overwatch op de voorgrond is ABCPG standvastig toegewijd aan het op nieuwe manieren tot leven brengen van het krachtige aanbod van Activision en Blizzard, vooral in Europa en op Aziatische en Latijns-Amerikaanse markten via samenwerkingen met retailers als UNIQLO en Primark.

Lancering van wereldwijde samenwerkingen

Overwatch: ABCPG werkt voor de creatie van zeer relevante merchandise van hoogwaardige kwaliteit gepassioneerd samen met een aantal toonaangevende wereldwijde partners, waaronder Hasbro, Nerf en LEGO Group, op basis van Blizzards geliefde aanbod voor de wereldwijde gamingindustrie. In onze langverwachte samenwerkingen voor Overwatch bieden we verschillende manieren waarop fans in contact kunnen komen met hun favoriete merken, waaronder kleding, verzamelobjecten en speelwaren en andere categorieën en samenwerkingen die nog worden aangekondigd.

Door de samenwerking met Funko breidde ABCPG het aanbod uit met producten binnen Funko’s flagship-merk Loungefly en pluche-, kleding- en woningdecoratieartikelen. Daarnaast werkt ABCPG samen met Good Smile voor de uitbreiding van het basisaanbod en de lancering van het eerste exclusieve Blizzard-product deze herfst.

Call of Duty®: Black Ops 4: Met de introductie van nieuwe samenwerkingen als BAIT, Supra, Hype en New Era, toegevoegd aan bestaande partners als Mattel, Astro en Kontrol Freek, zal de Call of Duty-community meer mogelijkheden krijgen om 365 dagen per jaar met het merk bezig te zijn. Fans kunnen uitkijken naar hoogwaardigere, progressief modieuze merksamenwerkingen ter ere van en na de lancering van Call of Duty: Black Ops 4.

Bungie’s Destiny: Met de lancering van het langverwachte en transformerende Destiny 2: Forsaken introduceert Bungie nieuwe samenwerkingen met Gaya Entertainment en Level Up Wear om het productaanbod internationaal uit te breiden, naast boekpublicaties met Blizzard Entertainment. Het nieuwste in samenwerking met Blizzard Entertainment gepubliceerde boek van Bungie, Destiny Grimoire Anthology, Vol. I is nu voorbestelbaar, terwijl er binnenkort vertaalde edities en meer titels worden aangekondigd. Het merchandiseprogramma profiteert van internationale groei door de recente toewijzing van Bits and Pixels als licentiebureau voor de gebieden in EMEA. Neem voor inlichtingen met betrekking tot de licentie van Destiny contact op via: licensing@bungie.com.

E-sports

De Overwatch League™ is de eerste grote wereldwijde e-sports-competitie met stadgebaseerde teams. Naast de ondersteuning van de totale groei van mainstream professioneel gamen heeft het succesvolle openingsseizoen van de Overwatch League geleid tot nieuwe productmogelijkheden voor wereldwijde gelicentieerde partners.

Na het spannende Grand Finals-evenement voor een uitverkocht live-publiek in Barclays Center in Brooklyn (New York) afgelopen zomer, is de league onlangs uitgebreid van 12 tot 20 teams, waarmee voor het seizoen 2019 een sterke basis gerealiseerd is voor diepgaande verbindingen met gepassioneerde fanbases in nog meer grote markten in de hele wereld.

Over Activision Blizzard Consumer Products Group

Activision Blizzard Consumer Products Group is onderdeel van Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI), een S&P 500-bedrijf en ’s werelds meest succesvolle, zelfstandige, interactieve entertainmentbedrijf. Op basis van de bestaande consumentenproducten omvat het recent gevormde Activision Blizzard Consumer Products Group de merken Activision, Blizzard en King. Het onderdeel werkt met passie samen met de beste partners over de hele wereld voor een hoogwaardige en zeer relevante merchandise waarmee fans nieuwe manieren krijgen om te spelen, zich te vertonen of te kleden en de merken waarvan zij houden met zich mee te dragen. Activision Blizzard is de thuisbasis van legendarische en geliefde entertainmentmerken als Activisions Call of Duty®, Crash Bandicoot, Spyro™ en Skylanders®; Blizzard Entertainments World of Warcraft®, Hearthstone® en Overwatch®; King Digital Entertainments Candy Crush™ en Bungie’s Destiny.

Waarschuwingsbericht inzake toekomstgerichte verklaringen: De informatie in dit persbericht over de verwachtingen, plannen, intenties of strategieën van Activision Blizzard voor de toekomst, waaronder verklaringen over de afdeling Consumer Products van het bedrijf, waaronder met betrekking tot Brand Licensing Europe 2018 en diens partners, programma’s en internationale groei, bestaat uit toekomstgerichte verklaringen die niet als feiten dienen te worden beschouwd en verschillende risico’s en onzekerheden bevatten. Factoren die kunnen leiden tot materieel verschil tussen de toekomstgerichte verklaringen in dit bericht en de daadwerkelijke toekomstige resultaten van Activision Blizzard zijn onder meer onverwachte productvertragingen en andere factoren die in de paragrafen over risicofactoren in Activision Blizzards meest recente jaarrapport op Form 10-K en enige daaropvolgende kwartaalrapporten op Form 10-Q worden aangegeven. De toekomstgerichte verklaringen in dit bericht zijn gebaseerd op de informatie die op de datum van dit bericht voor Activision Blizzard beschikbaar is en het bedrijf neemt geen verplichtingen op zich voor het bijwerken van dergelijke toekomstgerichte verklaringen. Toekomstgerichte verklaringen die op het moment van openbaring op waarheid berust leken, kunnen uiteindelijk onjuist zijn. Deze verklaringen zijn geen garanties voor de toekomstige prestaties van Activision Blizzard en zijn onderhevig aan risico’s, onzekerheden en andere factoren, waarvan enkele buiten diens controle zijn en tot materiële verschillen tussen huidige verwachtingen en uiteindelijke resultaten kunnen leiden.

© 2018 Activision Publishing, Inc. Activision, Call of Duty, Call of Duty Black Ops, Skylanders, Spyro Reignited Trilogy en Crash Bandicoot zijn handelsmerken van Activision Publishing, Inc.

© 2018 Bungie, Inc. Alle rechten voorbehouden. Destiny, het Destiny-logo, Bungie en het Bungie-logo behoren tot de handelsmerken van Bungie, Inc. Gepubliceerd en verspreid door Activision. Alle andere handelsmerken of handelsnamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

© 2018 Blizzard Entertainment, Inc. HEARTHSTONE, OVERWATCH, OVERWATCH LEAGUE, BLIZZARD, WORLD OF WARCRAFT, WORLD OF WARCRAFT: LEGION en BLIZZARD ENTERTAINMENT zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Blizzard Entertainment, Inc.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

 

 

Contacts

Contactpersonen voor de media:
Activision/Activision Blizzard Consumer Products Group
Kerstine Johnson
+1.310.255.2508
kjohnson@activision.com
of
Blizzard Entertainment
Rob Hilburger
+1.949.242.8404
rhilburger@blizzard.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr