13:05 uur 21-10-2025

Wereldwijd onderzoek: 73% van de shoppers gebruikt AI in hun winkeltraject – maar verkopers staan voor nieuwe risico’s voor agentic commerce

NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Riskified (NYSE: RSKD), een wereldleider in fraudepreventie en risico-intelligentie in de e-commerce, heeft vandaag de resultaten van een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat agentic shopping steeds populairder wordt en dat dit een steeds grotere bedreiging vormt voor verkopers.

Gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder meer dan 5.000 consumenten, onthult het onderzoek een bepalend moment voor e-commerce: bijna drie op de vier shoppers (73%) maakt al gebruik van AI in hun winkeltraject. Shoppers gebruiken AI-assistenten zoals ChatGPT voor productideeën (45%), om reviews samen te vatten (37%) en om prijzen te vergelijken (32%).

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Corporate Communications:

Cristina Dinozo

Senior Director Communications

press@riskified.com

Investor Relations:

Chett Mandel

Hoofd Investor Relations

ir@riskified.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr