Wereldwijd onderzoek: 73% van de shoppers gebruikt AI in hun winkeltraject – maar verkopers staan voor nieuwe risico’s voor agentic commerce
NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Riskified (NYSE: RSKD), een wereldleider in fraudepreventie en risico-intelligentie in de e-commerce, heeft vandaag de resultaten van een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat agentic shopping steeds populairder wordt en dat dit een steeds grotere bedreiging vormt voor verkopers.
Gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder meer dan 5.000 consumenten, onthult het onderzoek een bepalend moment voor e-commerce: bijna drie op de vier shoppers (73%) maakt al gebruik van AI in hun winkeltraject. Shoppers gebruiken AI-assistenten zoals ChatGPT voor productideeën (45%), om reviews samen te vatten (37%) en om prijzen te vergelijken (32%).
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20251020827390/nl/
Contacts
Corporate Communications:
Cristina Dinozo
Senior Director Communications
press@riskified.com
Investor Relations:
Chett Mandel
Hoofd Investor Relations
ir@riskified.com