Xsolla’s toonaangevende Web Shop geeft ontwikkelaars van mobiele games opnieuw de controle in handen om hun inkomsten te laten verschuiven, hun eigen data te bezitten en op schaal direct-to-player ervaringen tot stand te brengen
Een belangrijke update voegt catalogussynchronisatie, geavanceerde beloningsketens, geavanceerde abonnementen en integratie van Buy Button toe aan het vooraanstaande D2C-monetisatieplatform voor mobiele games
LOS ANGELES–(BUSINESS WIRE)– Xsolla, een wereldwijd handelsbedrijf dat ontwikkelaars helpt om hun games te lanceren, te laten groeien en te gelde te brengen, kondigde vandaag grote updates aan voor haar toonaangevende Web Shop-oplossing voor mobiele games, na belangrijke verschuivingen in de richting van direct-to-consumer monetisatie. Deze nieuwe updates bezorgen studio’s een snelle, naadloze manier om meer inkomsten op lange termijn te verdienen, terwijl ze een groter deel van elke binnenkomende dollar voor zich houden.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250813160311/nl/

(Graphic: Xsolla)
Met meer dan 600 Web Shops die wereldwijd zijn gelanceerd, demonsteren Xsolla’s partners hun doeltreffendheid om directe verkoop op schaal te brengen en buiten de traditionele app-store ecosystemen aanhoudende inkomstenstromen te creëren.
Nu ontwikkelaars geconfronteerd worden met stijgende kosten voor werving van gebruikers en stijgende uitgaven voor ontwikkeling, regelgevingen die in diverse regio’s variëren en hoge in-app vergoedingen, biedt Xsolla Web Shop een strategische edge: een vlotte manier om spelers te converteren in betalende klanten, hen langer te behouden, monetisatie tot buiten het platform uit te breiden en LiveOps met meer automatisering en minder kosten in te zetten.
Wat Xsolla onderscheidt, is het vermogen om verschuivingen in de sector te anticiperen en klaar voor de toekomst te ontwikkelen nog voordat anderen zelfs maar beginnen te reageren. Diepe expertise in de wereldwijde gamehandel en snelle marktintroductie stellen Xsolla in staat om vóór de bocht al innovatieve oplossingen te leveren. Xsolla Web Shop is een voorbeeld bij uitstek van deze aanpak, waarmee ontwikkelaars een krachtig direct-to-consumer kanaal worden aangeboden om hun inkomsten te doen stijgen, relaties met spelers te verdiepen en platformafhankelijkheid te verminderen aan de hand van naadloze wereldwijde betalingen, beloningen voor spelers en geïntegreerde promotietools.
Belangrijkste voordelen van de nieuwe eenvoudige plug-in Web Shop-functies omvatten:
- Bedrijfskosten worden tot 50% verminderd dankzij intelligentere workflows en catalogussynchronisatie. Laat uw team de aandacht richten op events in plaats van op webshopbeheer door gebruik te maken van realtime catalogussynchronisatie via API, dynamische bundels en gestroomlijnde JSON-import. Spiegel uw in-game catalogus rechtstreeks naar de Web Shop om nauwkeurigheid in verschillende platformen te verzekeren en elimineer de noodzaak voor handmatige updates van items, beschrijvingen of afbeeldingen.
- Bevorder een stijging van 5-15% in ARPPU met adaptieve Offer Chains die openen met een instapdeal met weinig problemen, voeg aan elke stap meer waarde toe en laat zowel ARPPU als totale inkomsten toenemen terwijl u spelers conditioneert om naar uw Web Shop terug te keren.
- Verbeter retentie op lange termijn met meer dan 15% dankzij configureerbare Daily Rewards die elk bezoek belonen en laat spelers voortdurend terugkomen voor hun volgende Web Shop-geschenk of -bonus.
- Bevorder de conversie met meer dan 30% met geüpgradede PWA-pushmeldingen gebaseerd op de browser. Gerichte berichten helpen om spelers opnieuw te boeien met tijdelijke aanbiedingen, eventmeldingen en persoonlijke herinneringen die rechtstreeks via hun browser worden geleverd. Spelers genieten rimpelloze toegang tot uw webshop via het startscherm van hun apparaat, wat consistent engagement en aankopen bevordert.
- Laat de inkomsten van de webshop toenemen met abonnementen aan de hand van terugkerende voordelen zoals VIP-toegang, maandabonnementen en dergelijke meer die waarde op lange termijn ontsluiten en de levensduur van klanten verlengen met een minimale LiveOps-inspanning.
- Bereik tot +25% meer marge op elke U.S. iOS-transactie met Buy Button. Maak probleemloze, veilige link-out aankopen mogelijk die een browser checkout openen met instant Apple Pay, geen onderbreking van het gamespel, enkel hogere netto-inkomsten en volledige controle van gebruikersflow en spelersgegevens.
Naast deze functie-updates, onthult Xsolla ook Headless Storefront, een belangrijke evolutie van haar Site Builder-tool en een fundamentele upgrade voor de Web Shop ervaring. Site Builder is Xsolla’s modulair en personaliseerbaar platform voor visuele creatie die merkgebonden handelservaringen bevordert aan de hand van eenvoud zonder codes en volledige codeflexibiliteit. Met Headless Storefront verwerven studio’s de mogelijkheid om gepersonaliseerde functies tot stand te brengen en die te lanceren, zoals sociale queestes, doorverwijsprogramma’s en getrouwheidsmechanismen, gebruik makend van een bibliotheek met herbruikbare componenten.
Deze nieuwe capaciteit:
- Behoudt de intuïtieve visuele editor voor marketeers en producers om promoties, branding en lay-outs te beheren.
- Stelt ontwikkelaars in staat om gepersonaliseerde React-componenten tot stand te brengen die integreren met Xsolla API’s (winkelwagentje, login, catalogus, beloningen en dergelijke meer).
- Stelt teams in staat om herbruikbare blokken te publiceren, rechtstreeks in de Site Builder-interface, voor een snelle drag-&-drop implementatie.
Door snelheid met personalisering te combineren, breidt Headless Storefront de Web Shop uit tot een flexibel platform dat LiveOps en monetisatiestrategie van om het even welke game op schaal kan ondersteunen, zonder de bedrijfskosten te doen toenemen.
Headless Storefront biedt het beste van beide werelden: de snelheid van geen-code en de flexibiliteit van volledige code, wat verzekert dat elke studio, ongeacht haar omvang, haar Web Shop op schaal kan brengen met gepersonaliseerde functies en workflows. Het is een fundamentele stap om van de Xsolla Web Shop een compleet LiveOps- en monetisatieplatform te maken, afgestemd op de unieke noden van elke game.
“Met de nieuwe updates van Web Shop geven we ontwikkelaars een krachtige uitbreiding van hun in-game monetisatie,” verklaart Chris Hewish, voorzitter van Xsolla. “Het is ontworpen om te presteren, gebouwd voor LiveOps en afgestemd op de recente marktdynamiek. Het draait niet enkel om inkomsten op lange termijn, het gaat om intelligenter tewerk gaan en de relatie met spelers maximaliseren.”
Met deze release positioneert Xsolla de Web Shop en de onlangs gelanceerde Buy Button for Mobile Games als een inkomstenstroom en een fundamentele component van LiveOps en D2C-strategie van elke mobiele game.
Voor meer info of om uw Web Shop te lanceren, gaat u naar https://webshop.xsolla.com/ of overleg met een expert van het Xsolla-team.
Voor een volledige lijst van verbeteringen en tools voor ontwikkelaars, gaat u naar: xsolla.pro/rws25nextlevelwebshop
* Bron
Over Xsolla
Xsolla is een wereldwijd handelsbedrijf met een robuuste en krachtige set tools en services speciaal ontworpen om de uitdagingen van de videogame-industrie op te lossen. Van indie tot AAA werken bedrijven samen met Xsolla om hen te helpen bij het financieren, distribueren, op de markt brengen en te gelde maken van hun games. Xsolla gelooft in de toekomst van videogames en is vastbesloten om kansen samen te brengen en makers voortdurend met nieuwe middelen te ondersteunen. Xsolla is gevestigd en geregistreerd in Los Angeles, Californië, en opereert als merchant of record. Het bedrijf heeft meer dan 1500 gameontwikkelaars geholpen om meer spelers te bereiken en hun bedrijf wereldwijd te laten groeien. Met meer manieren om te verdienen en te winnen, hebben ontwikkelaars alles wat ze nodig hebben om van het spel te genieten.
Ga voor meer informatie naar xsolla.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250813160311/nl/
Contacts
Mediacontact
Derrick Stembridge
Vicevoorzitter internationale PR, Xsolla
d.stembridge@xsolla.com