CHiQ zet zich in voor inclusie en innovatie als partner van het Open DuitseKampioenschap Rolstoeltennis
ESG-leiderschap versterken door een mix van technologie en menselijke warmte
BERLIJN, DUITSLAND – Media OutReach Newswire – 28 Juli 2025 – CHiQ, een toonaangevend
wereldwijd merk in consumentenelektronica en slimme huishoudelijke apparaten, heeft trots zijn
officiële sponsoring van het Open Duitse Kampioenschap Rolstoeltennis 2025 aangekondigd. Als
partner van de Duitse tennisbond (DTB) zet CHiQ met zijn mensgerichte technologie een gedurfde
stap voorwaarts om inclusie, uitmuntendheid en sociale impact in de sport te vergroten. Naast
sponsoring toont CHiQ zijn toewijding aan het algemene welzijn en aan ESG-principes, inclusiviteit,
gelijkheid en duurzaamheid.

Het Open Duitse Kampioenschap Rolstoeltennis wordt van 23 tot en met 27 juli 2025 gehouden op
het terrein van de gerenommeerde tennisclub SCC Berlin en is het belangrijkste toernooi van
Duitsland in het rolstoeltennis. Het kampioenschap is een belangrijk evenement op de kalender van
de UNIQLO Wheelchair Tennis Tour, waaraan meer dan 100 topatleten, waaronder meerdere top-
10-spelers in de wereld en nationale kampioenen, zullen deelnemen. De deelnemers strijden in het
enkel- en het dubbelspel in heren-, dames- en quadcategorieën om de felbegeerde Beate
Loddenkemper Trophy.
De betrokkenheid van CHiQ, verankerd in de slogan ‘Every Serve Counts. Every Life Shines’, gaat
verder dan de zichtbaarheid van zijn merk in Duitsland en in Europa. Met de sponsoring benadrukt
het bedrijf zijn continue inzet voor leiderschap op het gebied van ESG door intelligente technologie te combineren met authentieke empowerment van gemeenschappen. Zo laat het bedrijf zien hoe
innovatie een positieve impact kan hebben op inclusiviteit, duurzaamheid en sociaal welzijn.
“De samenwerking met CHiQ markeert een belangrijke sprong voorwaarts voor rolstoeltennis in
Duitsland”, aldus Simon Papendorf, directeur van de DTB. “Samen versterken we de stem van
buitengewone atleten met een beperking, pleiten we voor inclusie en bevorderen we de toegang tot
barrièrevrije sport.”
De heer Feng, General Manager van CHiQ Europe, voegde eraan toe: “De essentie van sport
overstijgt de competitie—sport brengt mensen bij elkaar. Bij CHiQ is technologie meer dan het
product alleen en creëren we begrip, compassie en respect. Met dit toernooi laten we zien welke
onverzettelijke kracht er schuilgaat achter de reis van elke atleet en zet CHiQ een verdere stap in
haar voortdurende filantropische missie.”
Vanaf het moment dat CHiQ de Europese markt heeft betreden, heeft het bedrijf een jeugdige
levensstijl omarmd waarin technologie en gebruikersgerichte innovatie centraal staan. Door ESG te
zien als een essentiële uitbreiding van de merkwaarde, vormt deze sponsoring een nieuw hoofdstuk
voor CHiQ, gedreven door technologie, geleid door verantwoordelijkheid en geworteld in de
dagelijkse praktijk.
Over CHiQ
CHiQ, een merk van de Changhong Group, een van ‘s werelds toonaangevende fabrikanten van
consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten, stelt nieuwe industriële standaarden met
innovatieve producten, intelligente technologieën en een intensieve betrokkenheid bij
maatschappelijk verantwoord ondernemen. De invloed van het bedrijf op wereldwijde markten blijft
groeien, vooral op de Europese markt.
Check out our twitter: @NewsNovumpr
Check out our twitter: @NewsNovumpr