Kevin Egan treedt bij ClickHouse aan als Chief Revenue Officer om de groei te versnellen
SAN FRANCISCO–(BUSINESS WIRE)– ClickHouse, een leider in realtime analyse, gegevensopslag, observeerbaarheid en AI/ML, maakte vandaag de benoeming bekend van Kevin Egan tot Chief Revenue Officer (CRO). Met meer dan twee decennia ervaring in het opbouwen en aanvoeren van verkoopsorganisaties van ondernemingen zoals Atlassian, Slack, Dropbox en Salesforce, zal Egan nu toezicht houden op de wereldwijde marktintroductiefuncties van ClickHouse nu de vraag verder blijft toenemen.
Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250707247543/nl/

Aaron Katz, ClickHouse CEO with Kevin Egan, ClickHouse CRO
“Ik ben geweldig enthousiast om de rangen van ClickHouse op zo’n cruciaal moment te vervoegen,” verklaart Egan. “Nu organisaties hun weg zoeken hoe zij in het AI-tijdperk concurrentieel kunnen zijn en kunnen gedijen, komt ClickHouse op als de facto database bij uitstek die realtime, schaalbare analyse mogelijk maakt waarnaar toepassingen aangestuurd door AI om vragen. Ik kijk ernaar uit om sterke relaties tot stand te brengen, niet alleen met toekomstgerichte klanten, maar ook met onze channel- en technologiepartners — om samen te werken teneinde bedrijven te helpen hun data-infrastructuur te moderniseren en met deze technologie als grondslag transformatieve resultaten te ontsluiten.”
Egan heeft heel wat uiteenlopende ervaring opgedaan, waarbij hij bedrijven tot $1miljard en meer op schaal wist te brengen. Onlangs was hij actief als Chief Sales Officer bij Atlassian, waar hij de wereldwijde verkoopsstrategie in een portfolio van verschillende producten in goede banen leidde. Daarvoor vervulde hij senior verkoopleidersfuncties bij Salesforce, waar hij tien jaar in dienst was om te helpen de wereldwijde groei van het bedrijf te bevorderen, en bij Dropbox, waar hij een belangrijke rol speelde om naar bedrijfsmarkten uit te breiden, en bij Slack, waar hij de Noord-Amerikaanse verkoop leidde.
De benoeming van Egan volgt na de Serie C-financieringsronde van Clickhouse voor een bedrag van $350 miljoen, met deelname van nieuwe en bestaande investeerders, waarmee de waardering van de onderneming op $6,35 miljard werd gebracht. Deze investering ondersteunt de uitbreiding van ClickHouse Cloud, de volledig beheerde service van het bedrijf die het voorbije jaar met meer dan 300% is toegenomen en nu ten dienste staat van meer dan 2.000 klanten in een waaier van sectoren, gaande van fintech en transport tot consumentenindustrie en gezondheidszorg.
In mei 2025 hield ClickHouse haar inaugurale gebruikersconferentie, Open House, waar organisaties zoals Tesla, OpenAI en Anthropic deelden hoe zij van ClickHouse gebruikmaken om petabytes gegevens in realtime te analyseren. Het evenement weerspiegelde de groeiende aanwezigheid van ClickHouse in kritieke, grootschalige productieomgevingen.
“Ik ben echt opgetogen om opnieuw met Kevin te werken. Ik ken Kevin ondertussen al meer dan 20 jaar, en zijn bewezen vermogen om de bedrijfsverkoop van toonaangevende softwarebedrijven op schaal te brengen, maakt van hem een toevoeging van onschatbare waarde voor het leidersteam in onze huidige groeifase,” getuigt Aaron Katz, CEO van ClickHouse. “Hij is een heus talent om vertrouwensrelaties met klanten te cultiveren, teams van wereldklasse samen te stellen en duurzame zetten voor marktintroductie te bevorderen. Zijn expertise is exact wat ClickHouse nodig heeft om verder te kunnen uitbreiden en op grotere schaal actief te worden.”
Over ClickHouse
ClickHouse is een snel, open-source kolomgeoriënteerd databasebeheersysteem ontwikkeld voor realtime gegevensverwerking en analyses op grote schaal. ClickHouse Cloud is ontworpen voor hoogwaardige prestaties en levert uitzonderlijke query-snelheid en concurrentievermogen, waardoor het een ideale oplossing is voor toepassingen die ogenblikkelijke inzichten vragen uit grote hoeveelheden gegevens. Nu AI agents steeds meer in software geïntegreerd worden en veel frequentere en complexere query’s genereren, zorgt ClickHouse voor een engine met hoge doorvoer en lage latentie, specifiek ontwikkeld om deze uitdaging het hoofd te bieden. ClickHouse geniet het vertrouwen van toonaangevende bedrijven zoals Sony, Tesla, Anthropic, Memorial Sloan Kettering, Lyft en Instacart, en helpt teams om kritieke inzichten te ontsluiten en intelligentere besluitvorming te stimuleren met een schaalbaar, efficiënt en modern dataplatform. Meer informatie: clickhouse.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250707247543/nl/
Contacts
Mediacontact:
Tanya Bragin
tanya@clickhouse.com