16:47 uur 07-07-2025

Iedereen heeft het over CX. Bijna niemand maakt het waar.

De AI-kloof ondermijnt de klantervaring volgens een studie van Harvard Business Review Analytic Services uitgevoerd in samenwerking met Infobip

VODNJAN, Kroatië–(BUSINESS WIRE)– Het wereldwijde cloudcommunicatieplatform Infobip heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een nieuw onderzoek uitgevoerd door Harvard Business Review Analytic Services (HBR-AS), dat een scherpe kloof in de klantervaring (CX) aan het licht brengt: Hoewel 93% van de ondervraagden uit het HBR-publiek groot belang stelt in het aangaan van positieve gesprekservaringen, vindt slechts 36% dat hun organisatie hierin zeer effectief is. Nog opvallender is dat slechts 11% aangeeft zeer effectief menselijke gesprekken te voeren met AI.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Marcelo Nahime

marcelo.nahime@infobip.com

Bojana Mandić

Bojana.Mandic1@infobip.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr