CEM Benchmarking publiceert nieuw onderzoek naar pensioensadministratiekosten
TORONTO–(BUSINESS WIRE)– CEM Benchmarking, een toonaangevende leverancier van gegevens en inzichten aan institutionele beleggers, heeft een uitgebreide studie gepubliceerd onder de titel “The Impact of Service Models on Pension Administration Costs: A Global Perspective” (Hoe servicemodellen de kosten van pensioensadministratie beïnvloeden: Een wereldwijd perspectief). Het onderzoek geeft een uitgebreide analyse van pensioensadministratiekosten, serviceniveaus en modellen in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada en Nederland.
Vier belangrijke conclusies:
-
Normalisatie van de kosten van de leden per regio:
- Het onderzoek brengt verschillende factoren in kaart en corrigeert deze op de kostenverschillen tussen regio’s.
- De zes factoren zijn valuta, koopkracht, samenstelling van het ledenbestand, lokale kosten van levensonderhoud, schaalvoordelen en pensioenlooptijd.
- Al met al verklaren deze factoren 50% van het verschil in kosten voor pensioensadministratie op ledenniveau in de onderzochte regio’s.
-
Wereldwijde kostenvariaties:
- Na correctie voor bovenstaande factoren blijkt uit het onderzoek dat de regionale verschillen significant blijven, waarmee het gemiddelde pensioenstelsel buiten het Verenigd Koninkrijk twee keer zo duur is als dat binnen het Verenigd Koninkrijk.
- De mediane kosten per land zijn: Verenigd Koninkrijk: £ 34; Verenigde Staten: $ 66; Canada: $ 152; Nederland: € 68.
- Het onderzoek toont aan dat de onderhoudskosten voor actieve en gepensioneerde leden ongeveer gelijk zijn in het Verenigd Koninkrijk, terwijl buiten het Verenigd Koninkrijk beheerders iets meer uitgeven aan gepensioneerde leden.
-
Activiteitenkosten en serviceniveaus:
- De studie geeft een gedetailleerd overzicht van de kosten voor verschillende pensioensadministratie-activiteiten, waaronder contactcentra, transacties en interacties, financiën en controle, governance, belangrijke projecten, IT en personeelsondersteuning.
- De kostenverschillen op activiteitenniveau komen tot uitdrukking in de kwaliteit en capaciteiten van de dienstverlening, waarbij regio’s zoals Nederland zwaar investeren in contactcentra en governance.
-
Servicemodellen:
- Het onderzoek belicht twee verschillende servicemodellen: “high-cost / high-touch” en “low-cost / self-serve”.
- In regio’s als Canada en Nederland volgen beheerders een “high-cost/high-touch”-model, waarbij fors wordt geïnvesteerd in ledenservice, zoals uitstekende contactcentra en individuele begeleiding.
- Het Verenigd Koninkrijk hanteert daarentegen een “low-cost / self-serve”-model, waarbij essentiële activiteiten centraal staan en zo min mogelijk wordt uitgegeven aan IT en personeelsondersteuning.
- Opvallend is dat de VS beide modellen kent, waarbij het “high-cost/high-touch”-model gangbaar is in grote stedelijke centra met hoge kosten voor levensonderhoud, terwijl het ‘low-cost/self-serve’-model vaker buiten de grote stedelijke centra wordt toegepast.
“Wij geloven dat CEM met dit onderzoek een doorbraak maakt,” zegt Rashay Jethalal, CEO van CEM Benchmarking.“Voor het eerst kunnen de pensioenstelsels van vier landen op een uitgebreide en vergelijkbare basis met elkaar worden vergeleken. De gegevens bieden ons inzicht in het verschil in strategische keuzes van pensioenbestuurders en hoe dit invloed heeft op de dienstverlening en de kosten. We kunnen een onderscheid maken tussen landen waar de plannen meer de bereidheid om te betalen voor een hogere service weerspiegelen, en landen waar fondsen de totale kostenefficiëntie van het plan vooropstellen. Beide benaderingen hebben hun voordelen.”
Over CEM Benchmarking: CEM Benchmarking is gevestigd in Toronto en beschikt over meer dan 30 jaar ervaring in het leveren van gegevens en inzichten aan institutionele beleggers wereldwijd. CEM Benchmarking heeft een uitgebreide database die meer dan 25 landen en meer dan 10.000 datasets omvat, waardoor het bedrijf in een unieke positie verkeert om inzicht te verschaffen op het gebied van kosten, prestaties, serviceniveaus en multidimensionale transparantie.
372 Bay Street, Suite 1000, Toronto, Ontario, M5H 2W9, Canada, +1 416 369 0568
cembenchmarking.com
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.
Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250515115096/nl/
Contacts
Matt Coyle, CEM Benchmarking matt@cembenchmarking.com