06:51 uur 07-05-2025

Parloa haalt $ 120 miljoen op in Serie C-financiering om klantenservice te vernieuwen met Agentic AI

BERLIJN & NEW YORK–(BUSINESS WIRE)– Parloa, een innovator in Agentic AI voor klantervaring, heeft vandaag aangekondigd dat het $ 120 miljoen heeft opgehaald in Serie C-financiering, waarmee de waardering van het bedrijf op $ 1 miljard komt. Durable Capital Partners, Altimeter Capital en General Catalyst leiden deze financieringsronde met deelname van EQT Ventures, RPT Capital, Senovo en Mosaic Ventures.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20250506783152/nl/

Parloa Co-Founders Stefan Ostwald and Malte Kosub have raised $120 million in a Series C round of funding, officially propelling the company into unicorn status. Parloa is reinventing the customer experience with its innovative Agentic AI platform for large enterprises.

Parloa Co-Founders Stefan Ostwald and Malte Kosub have raised $120 million in a Series C round of funding, officially propelling the company into unicorn status. Parloa is reinventing the customer experience with its innovative Agentic AI platform for large enterprises.

Parloa, opgericht in 2018 door Malte Kosub en Stefan Ostwald in Berlijn, Duitsland, heeft als missie om bedrijven te helpen de klantenservice te vernieuwen met Agentic AI. Sinds de $ 66 miljoen die Parloa 12 maanden geleden ophaalde in de Serie B-financieringsronde, lanceerde het bedrijf zijn baanbrekende AI Agent Management Platform, AMP, het eerste Agentic AI-platform in de branche dat speciaal is ontwikkeld voor contactcenters van bedrijven. Hiermee werd de omzet van het bedrijf verviervoudigd.

“De manier waarop mensen met bedrijven omgaan, verandert voortdurend. Bij Parloa lopen we voorop in die verandering en helpen we bedrijven hun klantenservice te transformeren met AI. Onze klanten bouwen bij elke interactie persoonlijke relaties op tussen AI-agents en hun klanten om de loyaliteit te versterken, nieuwe inkomstenstromen te genereren en zeer gepersonaliseerde ervaringen te creëren,” aldus Malte Kosub, CEO en medeoprichter van Parloa. “Deze nieuwe financiering versnelt onze missie om het toonaangevende AI Agent Management Platform voor bedrijven uit te breiden.”

Gartner® onthulde dat “agentic AI tot 2029 80% van de veelvoorkomende klantenserviceproblemen autonoom zal oplossen zonder menselijke tussenkomst.”1 Volgens onderzoek van Menlo Ventures zijn de uitgaven van bedrijven aan generatieve AI-toepassingen in 2024 met een factor 8 gestegen, waarbij 31% van die uitgaven naar oplossingen voor klantenservice is gegaan.2 De toenemende vraag naar modernisering van klantenserviceactiviteiten in belangrijke sectoren zoals e-commerce en retail, financiële dienstverlening en reizen en horeca heeft de ontwikkeling van AI-gestuurde oplossingen door dienstverleners zoals Parloa versneld.

De AI-technologie van Parloa wordt vertrouwd door enkele van ‘s werelds grootste organisaties, waaronder meerdere Fortune 200-bedrijven. Parloa stelt merken in staat om zeer gepersonaliseerde, dynamische AI-agents op schaal te bouwen en te implementeren. Deze agents ondergaan strenge simulatietests, gegevensisolatie, inhoudsfiltering en monitoring voordat ze ooit in een live-omgeving worden gelanceerd. Ze hebben het vermogen om continu te leren en met klanten in contact te komen via natuurlijke gesprekken, wat zorgt voor klanttevredenheid en een sterkere loyaliteit bij elke interactie.

“We zijn er trots op deze Serie C-financieringsronde te leiden en samen te werken met het indrukwekkende leiderschapsteam van Parloa,” stelde Henry Ellenbogen, Managing Partner en Chief Investment Officer van Durable Capital Partners. “We hebben ervoor gekozen om in Parloa te investeren omdat het bedrijf een unieke positie heeft om deze volgende golf van innovatie op het gebied van klantervaring te leiden en deze snelgroeiende markt te transformeren. We kijken ernaar uit om hun missie te ondersteunen terwijl ze opschalen om aan de wereldwijde vraag te voldoen.”

“AI transformeert de manier waarop bedrijven contact maken met hun klanten, en Parloa neemt het voortouw wat die verandering betreft,” verklaarde Apoorv Agrawal, Partner bij Altimeter Capital. “Ze stroomlijnen niet alleen de klantenservice, ze verbeteren de hele klantervaring. We zijn enthousiast om ons in te zetten voor Parloa om merken te helpen snellere, slimmere en menselijkere interacties op grote schaal te leveren.”

“Wij bij General Catalyst zijn van mening dat toegepaste AI de sectoren wereldwijd zal transformeren, en Parloa is daar een uitstekend voorbeeld van. Hun gedurfde visie op Agentic AI en hun uitzonderlijke uitvoering hebben al een tastbare impact op de markt gehad. Deze investering bouwt voort op onze eerdere overtuiging via La Famiglia en weerspiegelt onze overtuiging dat Europa wereldwijd vooraanstaande AI-bedrijven kan voortbrengen. We zijn er trots op Malte, Stefan en het Parloa-team te ondersteunen bij het vormgeven van de toekomst van de klantervaring,” gaf Jeannette zu Fürstenberg, Managing Director en hoofd Europa bij General Catalyst, te kennen.

Met deze nieuwe financiering zal Parloa de uitbreiding van zijn activiteiten in Noord-Amerika en Europa versnellen. Het bedrijf zal ook fors blijven investeren in nieuwe AMP-mogelijkheden en de werving van internationaal toptalent.

Over Parloa

Parloa is een toonaangevend Agentic AI-bedrijf dat de klantenservice-ervaring transformeert. Het baanbrekende AI Agent Management Platform van Parloa stelt bedrijven in staat om veilig miljoenen hooggekwalificeerde AI-agents te bouwen, te testen en te implementeren die natuurlijke en persoonlijke gesprekken voeren met elke klant. Een aantal van de grootste wereldwijde merken vertrouwen op Parloa om contact te leggen met hun klanten en uitzonderlijke ervaringen te leveren waarvan bewezen is dat ze de klanttevredenheid verhogen, de loyaliteit versterken en nieuwe inkomstenstromen genereren. Parloa werd in 2018 opgericht door Malte Kosub en Stefan Ostwald en heeft momenteel ongeveer 300 mensen in dienst in Berlijn, München en New York. Ga voor meer informatie naar https://www.parloa.com.

Bronnen

1 Persbericht van Gartner, Gartner Predicts Agentic AI Will Autonomously Resolve 80% of Common Customer Service Issues Without Human Intervention by 2029, maart 2025, https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2025-03-05-gartner-predicts-agentic-ai-will-autonomously-resolve-80-percent-of-common-customer-service-issues-without-human-intervention-by-20290 [SC1]

GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en servicemerk van Gartner, Inc. en/of zijn dochterondernemingen in de VS en internationaal en wordt hier met toestemming gebruikt. Alle rechten voorbehouden.

2 Rapport van Menlo Ventures, 2024: The State of Generative AI in the Enterprise, november 2024, https://menlovc.com/2024-the-state-of-generative-ai-in-the-enterprise/

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de media:

Michelle Barry

Chameleon Collective voor Parloa U.S.

+1 603-809-2748

Michelle.barry@chameleon.co

Check out our twitter: @NewsNovumpr