09:48 uur 21-02-2024

United Partners en de Europese Unie onthullen ‘Cohesion Story Quest’ – een baanbrekende communicatie-inspanning

SOFIA, Bulgarije–(BUSINESS WIRE)– In een gedurfde stap waarbij digitale innovatie wordt gecombineerd met fundamentele storytelling, zijn United Partners, een vooraanstaand PR-bureau, en de Europese Commissie – DG REGIO verheugd de lancering van ‘Cohesion Story Quest’ aan te kondigen. Deze baanbrekende informatiecampagne vertegenwoordigt een belangrijke verandering in de communicatie over het cohesiebeleid van de EU, waarbij geavanceerde methoden en diverse communicatiekanalen worden geïntegreerd. Bij de campagne zijn op unieke wijze nano-, micro- en macro-influencers betrokken om authentieke, digital-first content te creëren en te verspreiden.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240220037912/nl/

Europese Commissie – DG REGIO en United Partners, een vooraanstaand PR-bureau, lanceren ‘Cohesion Story Quest,' een baanbrekende digitale odyssee die de manier verandert waarop de EU zijn cohesiebeleid communiceert. Deze innovatieve campagne, met zorgvuldig uitgekozen influencers, neemt het publiek mee op een virtuele reis door landen, waarbij de tastbare impact van EU-financiering op het verkleinen van ongelijkheden, het vergroten van de werkgelegenheid en het stimuleren van economische modernisering wordt getoond. (foto: Business Wire)

Europese Commissie – DG REGIO en United Partners, een vooraanstaand PR-bureau, lanceren ‘Cohesion Story Quest,’ een baanbrekende digitale odyssee die de manier verandert waarop de EU zijn cohesiebeleid communiceert. Deze innovatieve campagne, met zorgvuldig uitgekozen influencers, neemt het publiek mee op een virtuele reis door landen, waarbij de tastbare impact van EU-financiering op het verkleinen van ongelijkheden, het vergroten van de werkgelegenheid en het stimuleren van economische modernisering wordt getoond. (foto: Business Wire)

Het project start in Bulgarije – een land dat van oudsher een van de grootste begunstigden is van financiering via het EU-cohesiebeleid – en het bijbehorende verhaal zal vervolgens langs Polen, Nederland en Portugal trekken. Bij elke stap van dit traject zullen de veelzijdige gevolgen van de EU-financiering aan het licht worden gebracht, waarbij de nadruk zal liggen op belangrijke verwezenlijkingen zoals het verkleinen van de ongelijkheid, het stimuleren van de werkgelegenheid en het bevorderen van de economische modernisering.

Doe mee aan de ‘Cohesion Tribe’: een dynamisch ensemble van zorgvuldig geselecteerde influencers die aan een 10-daagse storytelling-marathon beginnen. Deze diverse groep bezoekt twaalf transformatieve projecten in vier EU-landen en gaat in gesprek met projectdeelnemers, waardoor een lappendeken van lokale verhalen ontstaat. Hun missie? De impact van het EU-cohesiefonds in de praktijk belichten, verteld door de ogen van degenen die er direct van profiteren. Verwacht een levendige mix van live-video’s, openhartige foto’s, Instagram-verhalen, boeiende interviews en TikTok-posts.

Door gebruik te maken van de allure van gamificatie, zullen deze rijke verhalen tot leven komen in de ultramoderne ‘Quest Virtual Newsroom‘ en via de bruisende sociale kanalen van de ‘Cohesion Tribe.’ Deze strategie gaat niet alleen over het verspreiden van informatie; het gaat om het creëren van een beweging waarin meer mensen de transformatieve kracht van het EU-cohesiebeleid erkennen en waarderen – een verhaal dat niet door instellingen wordt verteld, maar door echte begunstigden.

Deze samenwerking tussen United Partners en de EU gaat verder dan de traditionele projectpresentatie. Het is een creatieve expeditie die de diverse sociaal-economische ontwikkelingen van vier EU-landen laat zien, verenigd in hun zoektocht naar positieve verandering, het overbruggen van kloven en het verbeteren van de levenskwaliteit van hun burgers. ‘Cohesion Story Quest‘ is niet zomaar een campagne; het is een digitale odyssee waarbij het publiek virtueel door landen zal reizen en uit de eerste hand getuige zal zijn van de projecten die Europa opnieuw vormgeven.

Sociale media:

Instagram

Facebook

Virtuele newsroom:

Quest Virtual Newsroom

Opmerking: de perspectieven en meningen in dit project, gefinancierd door de Europese Unie, weerspiegelen uitsluitend de auteurs ervan en geven mogelijk niet die van de Europese Unie of de Europese Commissie weer. Noch de Europese Unie, noch de financieringsautoriteit dragen hiervoor verantwoordelijkheid.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Diane Neto

+31683638504

Check out our twitter: @NewsNovumpr