13:49 uur 21-02-2024

REPLY: Lufthansa tilt de klantbeleving naar een hoger niveau met het door AI ondersteunde analyseplatform van TD Reply

TURIJN, Italië–(BUSINESS WIRE)– Lufthansa, een van de toonaangevende luchtvaartmaatschappijen van Europa, heeft een transformatief traject in gang gezet om de betrokkenheid van klanten naar een hoger plan te tillen met de lancering van een innovatieve Customer Insight Hub , ontwikkeld in samenwerking met TD Reply. Dit hypermoderne portaal biedt mogelijkheden voor geavanceerde analyse met behulp van gespecialiseerde Large Language Models (LLM), om datagestuurde strategieën mogelijk te maken die het klanttraject verfijnen en uiteindelijk leiden tot een optimale klantbeleving.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20240221628695/nl/

The Lufthansa Group's new Customer Insight Hub makes it possible to better understand the needs, wishes and pain points of customers thanks to advanced analyses. All customer-related data like reviews, for example, is now collected centrally in this portal and is analyzed automatically with the help of Artificial Intelligence. (Photo: Business Wire)

The Lufthansa Group’s new Customer Insight Hub makes it possible to better understand the needs, wishes and pain points of customers thanks to advanced analyses. All customer-related data like reviews, for example, is now collected centrally in this portal and is analyzed automatically with the help of Artificial Intelligence. (Photo: Business Wire)

In dit strategische project zet TD Reply het potentieel van generatieve AI in om inzicht te verkrijgen in de verwachtingen en voorkeuren van reizigers, waardoor de klantbeleving naar een hoger plan wordt getild. De talloze interactiepunten van Lufthansa met passagiers, van online reserveringen tot interactie tijdens de vlucht en feedback na de reis, bieden waardevolle data voor het verbeteren van de dienstverleningsbenchmarks.

De kern van dit initiatief wordt gevormd door de Customer Insight Hub van TD Reply, een geautomatiseerde spil voor het verzamelen en analyseren van klantgerelateerde informatie. De hub beschikt over een op AI gebaseerde analysemodule die gebruikmaakt van LLM om de beoordeling van klantfeedback te stroomlijnen, deze automatisch op onderwerp te classificeren, de stemming te analyseren en een uitgebreid klanttevredenheidsrappport samen te stellen. De combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve data biedt een holistisch beeld van de klantbeleving.

Bovendien geeft de integratie van de Customer Insight Hub met externe databronnen, zoals berichtgeving in de media, Google-recensies en marktonderzoek, product- en marketingmanagers een uitgebreid beeld van het operationele landschap van Lufthansa. Met behulp van een reeks vooraf gedefinieerde prompts kunnen managers het systeem opdracht geven om overzichten van specifieke onderwerpen of rapporten over klantenwerving en financiële ontwikkelingen te genereren. Het platform wordt verder aangevuld door een chatbot voor het voeren van gesprekken, waardoor managers vragen op maat kunnen stellen om het inzicht in de beleving van de consument te verdiepen. Door de integratie van voorheen onaangeboorde databronnen wordt een uniforme, hoogwaardige kennisbron samengesteld, die Lufthansa in staat stelt haar aanbod af te stemmen op de behoeften van de klant.

Philipp Schilchegger, hoofd van Customer Insights bij Lufthansa, zegt ten slotte: “Als enkelvoudig toegangspunt tot uitgebreide bedrijfsgegevens bevordert de Customer Insight Hub de interne samenwerking en de besluitvorming. Dankzij de samenwerking met TD Reply beschikken wij nu over een moderne, datagedreven basis om onze dienstverlening doorlopend te verbeteren, een optimale klantbeleving te creëren en zodoende onze klanten op de lange termijn te behouden.”

Reply

Reply [EXM, STAR: REY] is gespecialiseerd in het ontwerp en de implementatie van oplossingen die zijn gebaseerd op nieuwe communicatiekanalen en digitale media. Als netwerk van uiterst gespecialiseerde bedrijven, specificeert en ontwikkelt Reply bedrijfsmodellen die mogelijk zijn geworden door de nieuwe modellen op basis van AI, big data, cloudcomputing, digitale media en het Internet of Things. Reply biedt adviezen, systeemintegratie en digitale services aan organisaties in de telecom- en mediasector, de industrie- en dienstensector, het bank- en verzekeringswezen en de publieke sector. www.reply.com

TD Reply

TD Reply is gespecialiseerd in het verlenen van adviezen met betrekking tot datagestuurde innovatiediensten en marketing. TD Reply volgt een op data gebaseerde en implementatiegerichte benadering tot het bevorderen van veranderingen in de organisatie. In de kantoren van het bedrijf in Berlijn, München en Beijing maken ontwikkelaars, analisten, ontwerpers, consultants, visualizers en futurologen gebruik van data om bedrijven klantgerichter te maken en de kloof tussen productontwikkeling, communicatie en verkoop te dichten. www.tdreply.de/en/

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Contactpersoon voor de media:

Reply
Fabio Zappelli

f.zappelli@reply.com
Tel.+390117711594

Sandra Dennhardt

s.dennhardt@reply.com
Tel. +49 170 4546229

Check out our twitter: @NewsNovumpr